Lowlands 2026

Oef nu wordt het lastig he. Hebben jullie het boek The Voice of Hezbollah al gelezen waarmee Kneecap pronkte? Staat letterlijk in dat de joden de vijand van de Islam zijn, 0,0 met Israël te maken.

Er staan ook uitbeeldingen die de Joodse bevolking te kakken zetten, heeft volgens mij ook heel vrij weinig te maken met waar jullie het denken over te hebben.

Nou weer genoeg stukjes educatie voor nu. :)
Dat boek heb ik niet gelezen nee, de kaft sprak me niet zo aan. Maar laten we het inderdaad maar op houden dat zowel Kneecap als Lil Kleine geen smetteloze reputatie hebben. Welke van de twee verwerpelijker is? Da's een vrij zinloze discussie.

Als New Wave Lowlands kan headlinen dan kan EC wel als sub bij Pinkpop, verder met The Cure, Franz Ferdinand en Editors al best wel een sterke dag. Ik denk dat de drop van Lowlands nog best eens positief uit kan pakken voor Pinkpop. Als je niets met Hiphop hebt valt het waarschijnlijk al snel erg tegen.
Wel twee compleet andere festivals. De meeste mensen die ik ken en zijn verkast van PP naar LL, maken niet zo snel meer de stap terug richting PP, maar gaan dan eerder naar een BKS of DTRH. Dus denk niet dat het heel veel invloed gaat hebben.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Dan kun je naar Best Kept! ;) Daar zijn nog dagtickets voor.

Wat Timmetje zegt, BKS heeft nog kaarten, heb daar zelf nu ook een weekend kaart voor, met de drie headliners van BKS was het voor mij echt een no-brainer om daar een weekendkaart voor te halen.

En met deze drop van Lowlands wordt het denk ik BKS en LL dit jaar.
Ja misschien wel dagkaartje halen enkel voor Gorillaz.

TURNSTILE: Eerst X-Ray. Toen Bravo. Maar de opmars van TURNSTILE stopt daar niet. De aanvoerder van de melodische hardcore-revival keert terug met een nóg grotere show om nóg grotere moshpits te bouwen. NEVER ENOUGH.

Vrees dat dit de veel te grote Alpha gaat worden...

TURNSTILE: Eerst X-Ray. Toen Bravo. Maar de opmars van TURNSTILE stopt daar niet. De aanvoerder van de melodische hardcore-revival keert terug met een nóg grotere show om nóg grotere moshpits te bouwen. NEVER ENOUGH.

Vrees dat dit de veel te grote Alpha gaat worden...
Klopt. In de Llowcast hebben ze gezegd dat het Alpha-sub wordt helaas

Dan nog my two cents over de line-up als geheel: prima. Niet veel meer niet veel minder, niet goed genoeg voor mij persoonlijk om weer eens naar Biddinghuizen te gaan. Goed genoeg om, als ik wel zou gaan, me goed te vermaken.

• Leuk
Waarderingen: CVS
Wat Timmetje zegt, BKS heeft nog kaarten, heb daar zelf nu ook een weekend kaart voor, met de drie headliners van BKS was het voor mij echt een no-brainer om daar een weekendkaart voor te halen.

En met deze drop van Lowlands wordt het denk ik BKS en LL dit jaar.
Same here!

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Ik vind het wel mooi dat muziek wat toch aardig subjectief is iemand zegt dat je het objectief kan zien :) Ook relevantie is iets heel subjectiefs.

Boeit geen ene reet hé. Ieder zijn ding met smaak en tis vast weer zo divers als alle jaren! Voor ieder wat wils.
Vooropgesteld dat het allemaal inderdaad niet zoveel boeit en voor ieder wat wils is. Je kan met een beetje research toch wel objectief kijken naar de muziekwereld en wat wel/geen relevante acts zijn? Kijk naar wat jaarlijstjes van sites/magazines/journalisten en overal staan Geese, Clipse, Blood Orange, Dijon en Turnstile daar gewoon heel hoog op, ook hun liveshows worden over het algemeen goed ontvangen. Of je het nou mooi vind of niet kan je dan toch zeggen dat ze wat dat betreft wel redelijk goed doen dit jaar.

Ik respecteer je mening, daar mee te beginnen. Maar ik vind het opvallend dat zoveel mensen een issue hebben met New Wave. Natuurlijk begrijp ik de weerstand tegen Lil Kleine. Maar als je verder kijkt: Ronnie Flex stond er recent nog met ADF Family, Frenna vorig jaar met een Alpha show, Bokoesam recentelijk in de Heineken. Jonna Fraser recentelijk in de Heineken. Idaly recentelijk bij de Coca Cola Stage. Het is niet dat het artiesten zijn die Lowlands normaal niet boekt. Nu is het enkel onder een de naam van een legendarisch (ja dat is het) Nederlands hiphop album.
Eens hoor. Vind het voor Lowlands juist een hele slimme en logische headliner. Gaat volle bak staan, relatief goedkoop om wat budget over te houden voor de midcard en los hebben ze allemaal wel eens op LL gestaan. Past ook helemaal bij de 20 tot 35 jaar generatie.

Dat boek heb ik niet gelezen nee, de kaft sprak me niet zo aan. Maar laten we het inderdaad maar op houden dat zowel Kneecap als Lil Kleine geen smetteloze reputatie hebben. Welke van de twee verwerpelijker is? Da's een vrij zinloze discussie.

Nouja, er staat bijvoorbeeld in dat het wel fijn is dat alle Joden bij elkaar komen in Isräel, dat is makkelijker om ze uit te roeien dan als ze verspreid zitten. Persoonlijk vind ik dat niet echt "kritiek op Israël" en "tegen genocide".

Een incident tussen 2 drugsverslaafde die elkaar het leven zuur maakte. Ja enorm kut.

De feiten benoemen is nooit zinloos. Ik heb hier de afgelopen al 20x keer gelezen dat Lil Kleine een lul is, en dat klopt ook. Maar zeg je een keer wat van Kneecap dan is het al heel snel een zinloze discussie, is de discussie al geweest, of moeten we snel naar een volgend onderwerp. Nou ja het statement is nu wel duidelijk. !

Nouja, er staat bijvoorbeeld in dat het wel fijn is dat alle Joden bij elkaar komen in Isräel, dat is makkelijker om ze uit te roeien dan als ze verspreid zitten. Persoonlijk vind ik dat niet echt "kritiek op Israël" en "tegen genocide".

Een incident tussen 2 drugsverslaafde die elkaar het leven zuur maakte. Ja enorm kut.

De feiten benoemen is nooit zinloos. Ik heb hier de afgelopen al 20x keer gelezen dat Lil Kleine een lul is, en dat klopt ook. Maar zeg je een keer wat van Kneecap dan is het al heel snel een zinloze discussie, is de discussie al geweest, of moeten we snel naar een volgend onderwerp. Nou ja het statement is nu wel duidelijk. !
Ga je nou weer door? Laat het alsjeblieft.

• Leuk
Waarderingen: redle en goatscholten
WOEDEND 😡😡

Lowlands geeft Lil Kleine een (hoofd)podium.. Het Nederlandse symbool voor partnergeweld.

Voor mij strookt dat totaal niet met waar Lowlands altijd voor heeft gestaan. Er lopen straks ook gewoon duizenden vrouwen rond die zelf met huiselijk geweld te maken hebben gehad. Welk signaal geef je daarmee?!

Zijn er meer mensen die dit echt niet vinden kunnen? En die daar iets van willen laten merken als hij optreedt?

Geen geweld, maar een statement:
  • Massaal de rug toekeren naar het podium
  • Statements op shirts of spandoeken (denk aan: 'Geen podium voor geweld')
  • Telefoons omhoog met een protesttekst in plaats van de zaklamp
Ben benieuwd of ik de enige ben, of dat er meer mensen zijn die hier een grens voelen.

Laatst bewerkt:
Zij waren ook mega goed op Draaimolen in 2024! Echt met open mond staan kijken
Ben overigens wel benieuwd waar zij gaan staan. Ik gok de X-ray vroeg op de avond, maar zou t wel een extreem toffe zet vinden om ze als Bravo of India opener neer te zetten. Eigenlijk zolang ze maar niet met dat skere X-ray geluidssysteem hoeven te werken...

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Vooropgesteld dat het allemaal inderdaad niet zoveel boeit en voor ieder wat wils is. Je kan met een beetje research toch wel objectief kijken naar de muziekwereld en wat wel/geen relevante acts zijn? Kijk naar wat jaarlijstjes van sites/magazines/journalisten en overal staan Geese, Clipse, Blood Orange, Dijon en Turnstile daar gewoon heel hoog op, ook hun liveshows worden over het algemeen goed ontvangen. Of je het nou mooi vind of niet kan je dan toch zeggen dat ze wat dat betreft wel redelijk goed doen dit jaar.

Nee dat kan niet dan begrijp je niet wat objectiviteit is :p Zijn hele mooie boeken over geschreven trouwens :) Relevantie is ook is wat heel subjectief is. Een magazine / journalist is ook een mening en voorkeur.

Maar goed tis geen filosofie forum hier :cool:

• Geweldig
  • Haha
Waarderingen: RobbieV en Timmetje
Lil Kleine mishandelt vrouwen.
Kneecap maakt betwiste uitingen rondom internationale conflict
Pusha T en Malice hebben cocaine gehandeld.
Diplo is vervolgd wegens seksueel wangedrag.
Sombr maakt kutmuziek.

Zo hebben we allemaal wel wat op onze kerfstok, gewoon een leuk weekend van maken!

Dit is geen “iedereen heeft wel wat”.

Je bagatelliseert partnergeweld door het naast controverses en slechte muziek te zetten. Mishandeling is geen randje of imago-ding, het is voor veel mensen dagelijkse realiteit. Dat is echt een totaal ander niveau.

Users who are viewing this thread