Lowlands 2026

Eerste geluiden in onze groep zijn niet mals, niemand kent er wat van. En alles is bij voorbaat al behoorlijk afgeschoten. Misschien dat ik alleen ga dit jaar, want ik zie toch wel wat opties. Zijn er ook luxe opties kwa camping voor 1 persoon?
Denk dat dit in mijn vriendengroep ook gaat gebeuren. Weinig echte bekende namen. Je moet toch wel een echte muziekliefhebber zijn wil je snel op Maruja, Geese, Blood Orange terrecht komen. Mijn vrienden missen de bands als Franz Ferdinand, Editors etc. Maarja daarvoor moet je weer naar Pinkpop en dat vinden de meeste vrienden weer geen leuk festival. Dus de animo bij onze groep is extreem laag.

Terwijl ik wel weer genoeg zie om mij een weekend mee te vermaken.
Ik ben zelf nog nooit op Lowlands geweest, maar hoe kan een kaartje 365 zijn voor 3 dagen. Werchter is 315 voor 4 dagen, met duurdere namen.
Lowlands is veel meer dan alleen een muziek festival. Erg goed randprogramma, eten, terrein. Veeel meer variatie aan muziek en stages tov RW, daarnaast ben je inclusief camping toch ook 365 euro kwijt voor Werchter?

Laatst bewerkt:
Noem jij anders even 3 Moldavische artiesten op (behalve o-zone) die in hun eigen taal zingen?
Geen idee wat er mee te maken heeft :) Zijn zat niet Engelstalige acts die buiten hun landgrenzen iets bereiken. Nederlandse ongeveer nul.

Hier in de groep ook gemixte reacties. Hiphop fans blij, maar bij de rest valt het nog wat tegen. (Sub)Headliners voelen allemaal net een maatje te klein (op Tyler na).

Ik zou me om andere dingen drukmaken, maar wie ben ik.
Gaan we nou elkaar bekritiseren omdat we onze mening over een line-up en boeking geven? Dan kunnen we wel ophouden met zo'n forum toch? Of moeten we allemaal vinden wat jij ook vindt? Dat ik Antoon niet bij Lowlands vind passen is toch geen wereldschokkende stelling?

Ik ga weer ontzettend graag naar Lowlands dit jaar, ik hou enorm van het festival. De line-up vind ik matig, maar ik weet dat Lowlands daar dit jaar weinig aan kan doen omdat er gewoon weinig op tournee was. Knap dat ze Lorde hebben bovendien, Pukkelpop heeft er naast gegrepen.

Tja ik ben niet mega enthousiast helaas, ondanks dat het aandeel hiphopnamen wel omhoog is
Tyler en Lorde zeer toffe boekingen, maar New Wave vind ik toch echt niet passen. En vind het ook wel wat met de geloofwaardigheid van het festival doen. Het gaat continu over inclusie en veilige situatie creëren. Dat vind ik erg goed! Maar deze boeking staat hier dan toch wel haaks op door Lil Kleine.

Als ik ga, zou ik voor de muziekliefhebber-namen gaan (Blood Orange, Clipse, Dijon, Turnstile etc.). Maar veel van mijn vrienden kennen die namen niet zo, dus vraag me af of er dan genoeg animo is om wel te gaan. Dat was denk ik wel echt een ander verhaal geweest als je gewoon 3 internationale headliners had gehad. Had toch echt liever Underworld gehad (ja, op retour, maar toch elke keer erg goed).

Wordt denk ik een gevalletje last-minute ticket kopen en afwachten wat de andere drops brengen. Of toch naar DTRH!

Dat ik Antoon niet bij Lowlands vind passen is toch geen wereldschokkende stelling?
Vind ik dus wel, dan leef je toch onder wen enorme steen? Als ik één act er dit jaar had verwacht, was hij het wel. Nogmaals, we zijn het eens dat het kutmuziek is (en zelfs dat is maar een mening), maar ik vind het nogal maf dat je zo inzoomt op Antoon op nota bene een festival waar Goldband ooit headliner was.

• Leuk
Waarderingen: Steve en MarkD
Dat ik Antoon niet bij Lowlands vind passen is toch geen wereldschokkende stelling
Ik denk dat het vooral komt door de stelligheid waarbij jij een artiest vergelijkt met bijvoorbeeld een Frans Bauer en continue verkondigd het niet bij het festival vind passen.
Terwijl de geschiedenis van de line-ups van Lowlands het tegenovergestelde laat zien, dat deze artiest op dit moment prima bij Lowlands past, net zoals dat Maan er vorig jaar ook paste en Donnie er ook stond in de Bravo. Prima dat je het niks vind, ik heb er ook weinig mee, maar nu klink je een beetje als iemand die zonder onderzoek, ongefundeerde frustraties eruit gooit.

Vind ik dus wel, dan leef je toch onder wen enorme steen? Als ik één act er dit jaar had verwacht, was hij het wel. Nogmaals, we zijn het eens dat het kutmuziek is (en zelfs dat is maar een mening), maar ik vind het nogal maf dat je zo inzoomt op Antoon op nota bene een festival waar Goldband ooit headliner was.
Ik snap die vergelijkbaar met Goldband echt niet. Omdat het een Nederlandse act is? Goldband leek destijds simpelweg de next big thing te zijn, dus de exclusieve boeking was meer dan logisch. Hun 2e album heeft het helaas niet waargemaakt, maar de boeking was logisch. Voor mijn gevoel moeten grote Lowlands boekingen wel iéts van een randje hebben.

• Leuk
Waarderingen: Greyhound en CVS
Ik denk dat het vooral komt door de stelligheid waarbij jij een artiest vergelijkt met bijvoorbeeld een Frans Bauer en continue verkondigd het niet bij het festival vind passen.
Terwijl de geschiedenis van de line-ups van Lowlands het tegenovergestelde laat zien, dat deze artiest op dit moment prima bij Lowlands past, net zoals dat Maan er vorig jaar ook paste en Donnie er ook stond in de Bravo. Prima dat je het niks vind, ik heb er ook weinig mee, maar nu klink je een beetje als iemand die zonder onderzoek, ongefundeerde frustraties eruit gooit.
Precies dit dus. Hij is aardig populair bij een genre waar ik niet bij hoor. Die kennen hem enkel van de prinses :)

• Haha
Waarderingen: Highsky
Het is wel een beetje een "muziekliefhebber" line-up heb ik het idee. Echt niet alles is super toegankelijk, en dat is ergens ook wel tof. Maar ik merk dus in mijn eigen groep (meer gitaarminded) is het lastig om mensen enthousiast te maken.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Dante

Users who are viewing this thread