Lowlands 2026

DTRH was vorig jaar op 7 mei (laatste grotere namen en blokkenschema). Dus het lijkt aannemelijk dat die deze week eerst komen.

Hangt er vanaf wat je wil. Als je donderdag zo snel mogelijk je tent kwijt wilt omdat de ‘bubbel’ dan pas echt begint, dan wil je er vlot bij zijn.

Paar jaar geleden stonden wij al even na 09:00 bij de Glamping ingang…
Dit jaar gaan we de camper kant op, maar eens proberen hoe dat is. (Ook een beetje door de stijgende prijzen gemotiveerd)
Camper camping is heerlijk chill hoor! Altijd wel een rij om binnen te komen maar nooit mega lang wachten.

De ene keer zijn ze strenger dan de andere keer met het doorzoeken van je caravan / camper dan de andere keer.

Over het algemeen wat ouder publiek wat in de ochtend en nacht ook we chill is.

Geen gezeul met spullen en op de maandag zo weer weg is ook wel wat waard.

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Camper camping is heerlijk chill hoor! Altijd wel een rij om binnen te komen maar nooit mega lang wachten.

De ene keer zijn ze strenger dan de andere keer met het doorzoeken van je caravan / camper dan de andere keer.

Over het algemeen wat ouder publiek wat in de ochtend en nacht ook we chill is.

Geen gezeul met spullen en op de maandag zo weer weg is ook wel wat waard.
Heb je zelf een camper, of huur je deze dan? Ik zit er ook weleens na te denken om er een te huren. Maar is volgens mij aardig aan de prijs (en het mag ook niet altijd voor festivals volgens mij).

Daarom vind ik het prima als ik meer dan de helft niet ken.. Coldplay stond ook ooit in de India toch? En tegenwoordig kan het snel gaan met populariteit
Ben op LL uitgegroeid van pure hardrocker tot iemand met een veel bredere muzieksmaak. Weet nog dat ik langs de bravo liep en van die zware zeer interessant klinkende bassen hoorde en zo lekkere drum&base leren kennen. Of een ander moment was ik al mijn vrienden kwijt en ben ik even bij Tricky gaan kijken en dat was ook een eye/ear opener. Ben zeer benieuwd welke namen er nog bijkomen en mag van mij lekker obscuur zijn.

Boards of Canada komt met een nieuwe CD... :unsure:;)
Hoorde dat Lightning Bolt ook met nieuw materiaal bezig was. Clown Core mag van mij ook langskomen. Gaat waarschijnlijk niet gebeuren maar een mens mag hopen.

Heb je zelf een camper, of huur je deze dan? Ik zit er ook weleens na te denken om er een te huren. Maar is volgens mij aardig aan de prijs (en het mag ook niet altijd voor festivals volgens mij).
Wij huren er een deze editie en als je al een aantal jaren Glamping gewend was dan valt de prijs voor een camper en de camper camping erg mee.
Prijzen voor glamping zijn namelijk wel erg hoog geworden en dan mag je niet eens iets van zonwering plaatsen voor in de ochtend zoals partytent of tarp.

De campers mogen soms inderdaad niet gebruikt worden voor de festivals maar er staan ook genoeg campers te huur die gewoon wel mee mogen naar festivals.

Voor de 5e keer met onze eigen (KIP)caravan, ik ga nooit meer op een andere manier.

• Leuk
Waarderingen: daily
Voor de 5e keer met onze eigen (KIP)caravan, ik ga nooit meer op een andere manier.
wij zaten dit jaar ook te twijfelen om met de camper te gaan, alleen vinden we het leuke aan lowlands dat je snel heen en weer kan naar je tent om ff tussen wat artiesten even gezellig bij de tent te zitten om wat te eten en te drinken en natuurlijk de sfeer op de camping, hoelang loop je van camperplek naar het terrein en heeft het ook een beetje dezelfde gemoedelijke sfeer die de camping heeft?

wij zaten dit jaar ook te twijfelen om met de camper te gaan, alleen vinden we het leuke aan lowlands dat je snel heen en weer kan naar je tent om ff tussen wat artiesten even gezellig bij de tent te zitten om wat te eten en te drinken en natuurlijk de sfeer op de camping, hoelang loop je van camperplek naar het terrein en heeft het ook een beetje dezelfde gemoedelijke sfeer die de camping heeft?
Het is wel een stuk lopen. Als je doorstapt is het ongeveer 10/15 min naar de ingang naast de Heineken. Naar de kluisjes met een groep is het ongeveer 20/25 min, maar het is een gezellig stuk langs de Gllamping en over camping 1. Paar pilsen mee en geinen onderweg. Terug kijk je toch scheel dus dat maakt niet uit, even lekker de nacht 'eruit lopen'. Heerlijk. De sfeer is nog gemoedelijker, tot nu toe altijd hele leuke buren gehad die meteen een praatje komen maken en tot nu toe pakt het ook ieder jaar uit in een dagelijkse gezamenlijke borrel en jeu-de-boule-wedstrijden met ze. Behalve op knaldrangdonderdag is het de overige nachten stil.
Wij gaan altijd helemaal volgegeten en iets verder dan tipsy het terrein op, je hebt immers een koelkast met ijskoud bier, een airfryer, tosti-ijzer, teppanyaki plaat etc mee voor het voedsel. Op en neer lopen doen wij nooit vandaar de spullen in een kluisje: truitje, deo, petje, zonnebrand etc. Nogmaals, ik doe het nooit meer anders.

Word ik niet warm of koud van, duiken op elk willekeurig festival op tegenwoordig. Leuk als er niets tegenover staat, maar met dit soort namen vrees ik dat ons groepje voor dit jaar heel klein blijft.
Tja eerlijk gezegd: er zijn elk jaar wel 25+ namen waarvan ik denk “als dit het wordt, haal ik af”. Maar gelukkig is lowlands lowlands en weet je gewoon dat er daarnaast topnamen bij komen. En altijd meer dan genoeg.

Opzich juist wel blij dat Lowlands ook dit soort bands gewoon blijft boeken, prima rocknamen tot nu toe.
Vind dat ze er dit jaar erg sterk bovenop zitten qua "nieuwe" rockbands met Lamrbini Girls, Amyl & the sniffers, Geese, Turnstile, Maruja. Wunderhorse.

Zouden wat mij betreft ook nog wat namen uit de jazz rock? bij mogen komen zoals een Opus Kink, Otala, Geordie Greep. Maar dat gaat misschien weer een stapje te ver voor Lowlands.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en spongebobsong
ik ben in al mn jaren op LL nog nooit terug naar de tent gelopen om daar "even gezellig bij de tent te zitten om wat te eten en te drinken en natuurlijk de sfeer op de camping"
ik heb op ieder moment van de dag zeker 1 of 2 acts die ik graag wil zien.
bij je tent zitten vind ik echt zonde van mn kaartje.
Dat vind ik meer iets voor in zuid frankrijk, hooguit op de do doe ik dat.

Ik heb met een paar maten een vouwwagen gekocht voor 300 euro. Kan je met zijn 4 in slapen dat kan bij een caravan veelal niet. Uiteraard duurt ietsie langer om op te zetten maar dan nog 30 min staat die wel hoor.

Voordeel is ook dat het doek is en bij warm weer je je niet compleet kapot zweet in dat hok!

Daarnaast staat deze in de tuin van een vriend van mij dus ook geen stalling.

In onze ogen ideaal.

Het is wel een stuk lopen. Als je doorstapt is het ongeveer 10/15 min naar de ingang naast de Heineken. Naar de kluisjes met een groep is het ongeveer 20/25 min, maar het is een gezellig stuk langs de Gllamping en over camping 1. Paar pilsen mee en geinen onderweg. Terug kijk je toch scheel dus dat maakt niet uit, even lekker de nacht 'eruit lopen'. Heerlijk. De sfeer is nog gemoedelijker, tot nu toe altijd hele leuke buren gehad die meteen een praatje komen maken en tot nu toe pakt het ook ieder jaar uit in een dagelijkse gezamenlijke borrel en jeu-de-boule-wedstrijden met ze. Behalve op knaldrangdonderdag is het de overige nachten stil.
Wij gaan altijd helemaal volgegeten en iets verder dan tipsy het terrein op, je hebt immers een koelkast met ijskoud bier, een airfryer, tosti-ijzer, teppanyaki plaat etc mee voor het voedsel. Op en neer lopen doen wij nooit vandaar de spullen in een kluisje: truitje, deo, petje, zonnebrand etc. Nogmaals, ik doe het nooit meer anders.
Hier ook zo'n beetje hetzelfde niveau. Terug doen we soms wel eens maar vaak genoeg niet. Daarnaast neem ik meestal ook bijna niks mee naar het terrein.

Helemaal eens. Mijn vrienden doen dat ook wel eens, maar dan blijf ik liever op het festivalterrein.

• Leuk
Waarderingen: CVS
ik ben in al mn jaren op LL nog nooit terug naar de tent gelopen om daar "even gezellig bij de tent te zitten om wat te eten en te drinken en natuurlijk de sfeer op de camping"
ik heb op ieder moment van de dag zeker 1 of 2 acts die ik graag wil zien.
bij je tent zitten vind ik echt zonde van mn kaartje.
Dat vind ik meer iets voor in zuid frankrijk, hooguit op de do doe ik dat.
Dit heb ik ook een tijd gedacht, tot dat we vorig jaar topplekken op camping 1 hadden en we binnen 10 min van terrein naar tent waren. Toen vond ik het wel erg lekker om even een rustig momentje te pakken.

Daardoor ook meer energie over voor de nachten!

Als je op een camping 5 staat is het zeker niet de moeite waard imo.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
ik heb altijd op een camping voor de brug gestaan.
En we huurden altijd een grote locker om spullen in te doen die we nodig zouden kunnen hebben: vest, drank, lollies, zonnebril,petje,enz. dus nooit de nood gehad om terug te lopen naar de tent.

• Leuk
Waarderingen: LLoww

Users who are viewing this thread