Lowlands 2026

Zeggen dat het meest populaire sociale media platform van het moment niet als graadmeter gebruikt mag worden door een festival is natuurlijk het grootste boomer ding dat je kan zeggen :P
Daarnaast spreekt het ook gewoon van een zekere mate van kortzichtigheid en stommiteit om Sombr weg te zetten als TikTok artiest. Hij was genomineerd voor meerdere prijzen (BRITS, Grammy's), verkoopt AFAS binnen no-time uit en ja, voor de boomers die er nog naar luisteren ( :P) hij had ook een 3FM megahit.

Snap dat hij via TikTok groot is geworden, maar hij is dat label wel echt ontgroeid.

Daarnaast spreekt het ook gewoon van een zekere mate van kortzichtigheid en stommiteit om Sombr weg te zetten als TikTok artiest. Hij was genomineerd voor meerdere prijzen (BRITS, Grammy's), verkoopt AFAS binnen no-time uit en ja, voor de boomers die er nog naar luisteren ( :P) hij had ook een 3FM megahit.

Snap dat hij via TikTok groot is geworden, maar hij is dat label wel echt ontgroeid.
Op die manier kan je ook elke artiest die populair is wegzetten als een tiktokact, omdat ze op tiktok voorbijkomen

Radiohead = TikTokact

Is tik tok tegenwoordig de graadmeter voor festivals?? Denk juist dat LL daar vandaan moet blijven. Juist een festival om nieuwe dingen te ontdekken wat eventueel door kan groeien. Zoals voorheen Coldplay. RATM.en noem maar op. Er is nog zoveel goeds op deze planeet.
Tja, die nieuwe artiesten slaan tegenwoordig juist door Tiktok zulke stappen wel snel over…

De kunst is tegenwoordig vooral meegaan met de juiste hype als festival.

Eens en daarnaast vind ik het ook geen negatieve lading hebben, zoals vele het wel gebruiken. Sombr is twintig jaar, dus zit zelf midden in de generatie die Tiktok gebruikt. Dan is het natuurlijk niet raar dat jij het sociale media platform wat je zelf het meest gebruikt, gebruikt om je muziek te promoten. Vind het een erg kortzichtige gedachte altijd maar.

Eens en daarnaast vind ik het ook geen negatieve lading hebben, zoals vele het wel gebruiken. Sombr is twintig jaar, dus zit zelf midden in de generatie die Tiktok gebruikt. Dan is het natuurlijk niet raar dat jij het sociale media platform wat je zelf het meest gebruikt, gebruikt om je muziek te promoten. Vind het een erg kortzichtige gedachte altijd maar.
Hij zou wel gek zijn om zijn carriere via facebook voor Henk en Ingrid te gaan promoten...

Hij zou wel gek zijn om zijn carriere via facebook voor Henk en Ingrid te gaan promoten...
Of Hyves.

Ik vind het erg bijzonder om nieuwe manieren voor verspreiden van muziek op voorhand al te diskwalificeren. Natuurlijk maak je gebruik van de best mogelijke media die je beschikbaar hebt. Als dat TikTok is, best toch.

• Leuk
Waarderingen: Davidd

Een artiest die dit doet :
"Sombr (stage name of Shane Michael Boose) has pioneered a "viral-first" songwriting and release strategy that treats social media platforms like TikTok as a focus group, publishing full tracks only after short demos go viral."
Is per definitie een tiktok artiest, zonder hem hiermee in diskrediet te brengen.

Een artiest die dit doet :
"Sombr (stage name of Shane Michael Boose) has pioneered a "viral-first" songwriting and release strategy that treats social media platforms like TikTok as a focus group, publishing full tracks only after short demos go viral."
Is per definitie een tiktok artiest, zonder hem hiermee in diskrediet te brengen.
Maar dat is toch precies mijn punt. De helft van de mensen die hier reageert probeert hem hierdoor wel in diskrediet te brengen..

Er zijn heel veel artiesten tegenwoordig die op basis van snippest en demos op tiktok en andere social media de wateren testen of iets aanslaat of niet, zo werken labels tegenwoordig

• Leuk
Waarderingen: CVS
Er zijn heel veel artiesten tegenwoordig die op basis van snippest en demos op tiktok en andere social media de wateren testen of iets aanslaat of niet, zo werken labels tegenwoordig

De tijd van demo bandjes bij een platenbaas ligt inderdaad een tijdje achter ons. De wereld verandert...

Wat is je punt? Dekmantel heeft 160 ijzersterke muzikanten op hun line up staan. Dat ergens niet bij gezongen wordt of geen live instrumenten worden gespeeld, betekent niet dat het niet muzikaal is.
Ik heb geen punt, ik stel een vraag. 160 dus volgens jou. Nog ijzersterk ook. Dan ben ik benieuwd wat jouw punt is mbt jouw laatste zin. Ik heb het daar namelijk niet over 🤷🏼‍♂️

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: CVS en MarkD
The Strokes en "nieuwe" headliner gaan bij mij niet echt samen. Denk ook niet dat ze heel veel tickets extra gaan verkopen. BKS was destijds met the Strokes toch ook niet uitverkocht?

Ik zou het toejuichen als headliner hoor, maar voelt voor mij wel als een band die al over hun hoogtepunt heen zijn.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Hangt een beetje vanaf wat ze voor plaat neer gaan zetten. Als het supercatchy is, waarbij tiktok weer mee aan de haal gaat, kan het best. Maar met de discography zie ik ze ook niet headlinen - in ieder geval niet de Alpha.

Users who are viewing this thread