Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wat is je punt? Dekmantel heeft 160 ijzersterke muzikanten op hun line up staan. Dat ergens niet bij gezongen wordt of geen live instrumenten worden gespeeld, betekent niet dat het niet muzikaal is.
Al vaker genoemd op Festileaks, maar het is wel een bijzondere trend dit jaar qua festival kaartverkoop in Nederland.
DTRH en Lowlands nog niet uitverkocht, BKS die met kortingen aan het strooien is op de weekendkaarten en Pinkpop die met eindelijk weer is een goed (en duur?) affiche ook nog geen dag uitverkoopt.
Nee voor mensen die al een dagticket hebben gekocht. Die hebben een mail gekregen met de mogelijkheid om te upgraden naar weekend met korting. Iets van 50 euro goedkoper dan normale weekend tickets.
Wat is je punt? Dekmantel heeft 160 ijzersterke muzikanten op hun line up staan. Dat ergens niet bij gezongen wordt of geen live instrumenten worden gespeeld, betekent niet dat het niet muzikaal is.
De grap is zelfs dat er op beide festivals gewoon muzikanten met 'echte' instrumenten waren afgelopen jaren. Op Draaimolen stond een metalband en heb ik een viool voorbij zien komen, op Dekmantel hebben Gary Numan en Peter Hook nog opgetreden de afgelopen jaren.
Een dagkaart voor 90 of een weekend voor 365 is volgens mij gewoon het verschil. Die pakweg €90-100 hebben veel mensen er nog wel voor over. Het viervoudige moet iedereen volgens mij in ieder geval even over nadenken.
En vergeet niet dat er op zowel Awakenings, DGTL als Dekmantel echt veel toeristen af komen. Bij Lowlands en BKS veel minder, dat soort festivals kennen en hebben ze in de UK ook.
nog even over headliners van de toekomst: zijn the strokes niet een optie voor volgend jaar? aangezien er flink wat geruchten gonzen over eventueel nieuw werk (én de vier grootste hits tikken allemaal 600 miljoen+ streams aan)...
maarr tegelijk gaat het hier ook vaak over de relevantie van rock ("gaat het wel vol staan?") en is julian casablancas op zn zachtst gezegd nogal een ongeleid projectiel
nog even over headliners van de toekomst: zijn the strokes niet een optie voor volgend jaar? aangezien er flink wat geruchten gonzen over eventueel nieuw werk (én de vier grootste hits tikken allemaal 600 miljoen+ streams aan)...
maarr tegelijk gaat het hier ook vaak over de relevantie van rock ("gaat het wel vol staan?") en is julian casablancas op zn zachtst gezegd nogal een ongeleid projectiel
Die hebben nog niet eerder op Lowlands gestaan volgens mij?
En of de Alpha naar verwachting wel of niet uitpuilt zou niet dé graadmeter moeten zijn voor de boeking van een headliner imo. Zou met een nieuw album op zak relevant zijn om te headlinen. Laat wat mij betreft maar doorkomen volgend jaar!
Ik kan me ergens wel voorstellen dat een nieuw Strokes-album uit het niets kan aanslaan bij Gen-Z. Bands als the Neighborhood of Cigarettes After Sex zijn totaal buiten het gezichtsveld van deze dertigjarige ook weer mega en op dit moment is Dominic Fike's Babydoll weer terug in de hitlijsten door Tiktok.
Maar ik vond het een rare vibe bij the Strokes op BKS en denk dat het Lowlandspubliek die attitude en desinteresse ook niet gaat waarderen.
Is tik tok tegenwoordig de graadmeter voor festivals?? Denk juist dat LL daar vandaan moet blijven. Juist een festival om nieuwe dingen te ontdekken wat eventueel door kan groeien. Zoals voorheen Coldplay. RATM.en noem maar op. Er is nog zoveel goeds op deze planeet.
Is tik tok tegenwoordig de graadmeter voor festivals?? Denk juist dat LL daar vandaan moet blijven. Juist een festival om nieuwe dingen te ontdekken wat eventueel door kan groeien. Zoals voorheen Coldplay. RATM.en noem maar op. Er is nog zoveel goeds op deze planeet.
graadmeter natuurlijk niet, maar als een festival wil uitverkopen zal het zich ook moeten verhouden tot de hypes van het moment - dat was ook vóór tiktok zo.
dat betekent niet dat zomaar elke trend op de socials gevolgd moet worden, maar ik ga ervan uit dat de programmeurs absoluut op de hoogte zijn van wat er online speelt (zie bijvoorbeeld de boeking van sombr dit jaar)
En dat goeie qua ontdekkingen die door kunnen groeien tot hele grote namen, heeft Lowlands dit jaar juist prima voor elkaar volgens mij. Geese & Turnstile zijn de gitaarbands van dit moment.
Ze zijn met deze drop juist ver weg gebleven van grote mainstream hype en namen. Denk dat daar ook een reden van het niet meteen uitverkopen in zit. (naast de algemene redenen van dit jaar, die gelden voor alle Nederlandse festivals)
Zeggen dat het meest populaire sociale media platform van het moment niet als graadmeter gebruikt mag worden door een festival is natuurlijk het grootste boomer ding dat je kan zeggen