Lowlands 2025

Het is wel precies wat je er van verwacht zeg haha. Wat is dat YT kanaal toch afgegleden en wat is die Rob toch een randdebiel
Ik heb het nog niet gekeken, maar kan me voorstellen dat LL ook best een lastig festival is om goed te ervaren als je er nog nooit geweest bent en je niet uit Nederland komt en al helemaal om dat dan nog vast te leggen in een video.

Dat afgegleden herken ik wel, heb denk ik alle verslagen t/m Burning man gekeken en daarna vond ik ze steeds minder worden.

Ik heb het nog niet gekeken, maar kan me voorstellen dat LL ook best een lastig festival is om goed te ervaren als je er nog nooit geweest bent en je niet uit Nederland komt en al helemaal om dat dan nog vast te leggen in een video.

Dat afgegleden herken ik wel, heb denk ik alle verslagen t/m Burning man gekeken en daarna vond ik ze steeds minder worden.
Naja Sagid Carter weet de sfeer echt 100x beter vast te leggen. Ik heb hier naar een groep ongeïnteresseerde britten zitten kijken die zich totaal het stront voor de ogen hebben gezopen. Dat maakt nou niet echt een geweldige video over een festival.

In de podcast zei EvE dat er 35000 campeerders waren waarvan een zesde glampers, dat is wel veel, een kleine 6000. Betekent dat er maar 30.000 echte campeerders waren, gewoon in een klein tentje, het echter werk zeg maar. Dan zijn de old school campeerders nu al in de minderheid, daar keek ik toch wel even van op hoe lowlands in zo’n rap tempo veranderd.

FKA twigs zingt wel live hoor, en ook nog op hoog niveau. Af en toe niet omdat het deel uitmaakt van de choreografie die ze ook nog eens uitvoert, gewoon topsport. Had je het optreden gezien had je het kunnen beamen!
In alle verslagen die ik las stond dat ze "lip synced" wat een ander woord voor playbacken is.

Doen trouwens heel veel artiesten die een hele actieve show hebben. Hoop pop "iconen" kunnen live ook helemaal niet zingen. Uitzonderingen daargelaten hoor!

Dus of hun hebben het fout of jij? Dus zeg het maar :)

"Purists will grouse that, with dance given equal billing, twigs does not actually sing every note. “Live” is, admittedly, an elastic concept at many pop shows where the music so often arrives via playback. There’s no band, but twigs’s producer Koreless DJs and plays piano."

En zo kan je nog tig reviews vinden.

Owh ja voor je gaat mierenneuken er zal vast een stukkie live zijn zal best maar tis meer een act dan een zangeres in mijn ogen. Allemaal helemaal prima hoor enkel heb ik daar echt niks mee.

Misschien dat je dat er niet mee bedoelde hoor, maar Sef vergelijken met rapper Donnie is wel een beetje vreemd toch?

Van mij mogen beide trouwens op LL staan hoor. Maar Sef heeft natuurlijk veel meer kwaliteit en is wmb een enorme toegevoegde waarde in de Nederlande hip/hop scene (ook zeker als onderdeel van Flinke namen). Sterker nog ik denk dat het nieuwe album van hem Lieve Monsters het eerste hiphop album sinds Typhoon - Tussen Licht en Lucht is wat hier thuis regelmatig op repeat staat.
Ik sla Sef wel wat hoger aan dan Donnie wat ik niet meer dan een grappige act vindt.

Sef bij alle "gast" optredens vind ik hem prima hoor maar alleen vind ik het niet zo veel bijzonders.

Tis geen niveau Boef of andere autotune muziek maar een Winne in de "Nederrap" scene vind ik een heel stuk beter. Typhoon heeft ook een paar aardige nummers enkel vind ik dat een ontiegelijke zeik zielepiet :)

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Was trouwens nog bij zo'n Surinaamse band. Die probeerde er wel echt een feest van te maken maar het geluid was een paar slecht zeg! Snap dat echt niet. Veelal top geluid bij Lowlands dus lijkt me dat ze dat zelf niet goed gecheckt hadden?

Ooit een keer die zanger van Live gezien op Pink Pop. Dat was ook echt dramatisch!

Was trouwens nog bij zo'n Surinaamse band. Die probeerde er wel echt een feest van te maken maar het geluid was een paar slecht zeg! Snap dat echt niet. Veelal top geluid bij Lowlands dus lijkt me dat ze dat zelf niet goed gecheckt hadden?

Ooit een keer die zanger van Live gezien op Pink Pop. Dat was ook echt dramatisch!
Geluid in de Lima was bij Trolska Polska ook waardeloos. Overigens ook het hele weekend in de X-Ray issues en bij Fontaines DC was het ook niet best.

• Leuk
Waarderingen: CVS
In de podcast zei EvE dat er 35000 campeerders waren waarvan een zesde glampers, dat is wel veel, een kleine 6000. Betekent dat er maar 30.000 echte campeerders waren, gewoon in een klein tentje, het echter werk zeg maar. Dan zijn de old school campeerders nu al in de minderheid, daar keek ik toch wel even van op hoe lowlands in zo’n rap tempo veranderd.
35k campeerders in totaal kan toch nooit kloppen? Dat zou betekenen dat 30k bezoekers buiten de camping slapen.

Geluid in de Lima was bij Trolska Polska ook waardeloos. Overigens ook het hele weekend in de X-Ray issues en bij Fontaines DC was het ook niet best.
X-Ray enkel Ecca Vandal gezien. Stond nog niet eens half vol maar was al bloedje heet. Ook niet heel handig gemaakt denk ik dan met zo weinig openingen.

Sowieso is warmte en drukte wel een LL probleempje. Was het niet dat voor Corona er 60.000 mensen kwamen en daarna 65.000 mensen? De drukte in de nacht is soms wel bizar!

35k campeerders in totaal kan toch nooit kloppen? Dat zou betekenen dat 30k bezoekers buiten de camping slapen.
Lijkt mij ook wel heel veel. Het is niet dat er nu zoveel bijzonders om heen zit.

Heb zelf het idee dat de Glamping en easy camp en groepsplekken enkel meer en meer worden.

Camper camping was minder vol dan vorige jaren naar mijn idee!

• Leuk
Waarderingen: bartdewi en putdeksel14
X-Ray enkel Ecca Vandal gezien. Stond nog niet eens half vol maar was al bloedje heet. Ook niet heel handig gemaakt denk ik dan met zo weinig openingen.

Sowieso is warmte en drukte wel een LL probleempje. Was het niet dat voor Corona er 60.000 mensen kwamen en daarna 65.000 mensen? De drukte in de nacht is soms wel bizar!

Lijkt mij ook wel heel veel. Het is niet dat er nu zoveel bijzonders om heen zit.

Heb zelf het idee dat de Glamping en easy camp en groepsplekken enkel meer en meer worden.

Camper camping was minder vol dan vorige jaren naar mijn idee!
Ben zelf een paar keer weggelopen bij de X Ray. Geluid was soms niet te harden.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Nee, dat zei hij niet. Hij zei 35.000 vooropgezette tenten, al denk ik dat ie 35.000 vooropgezette slaapplekken bedoeld. Denk dat de groepscamping ook bij zit. Blijven er alsnog 30.000 gewone campeerplekken over.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CVS
Dus of hun hebben het fout of jij? Dus zeg het maar :)

"Purists will grouse that, with dance given equal billing, twigs does not actually sing every note. “Live” is, admittedly, an elastic concept at many pop shows where the music so often arrives via playback. There’s no band, but twigs’s producer Koreless DJs and plays piano."
De waarheid ligt in het midden, volgens mij. Dit zegt het correct: ‘twigs does not actually sing every note’. Niet elke noot, bijvoorbeeld als ze danst. Andere liedjes, zoals het slot, volgens mij weer wel.

Ben bij live concerten geen fan van bepalende instrumenten die op tape staan. FKA Twigs moet je meer zien als een performance, Charli xcx bijvoorbeeld ook wat mij betreft. Dan vind ik het prima. Maar daar mag je natuurlijk van mening over verschillen.

• Leuk
Waarderingen: StevieU2 en CVS

Respijt op zondagmiddag? Was niet te harden inderdaad. Alles, en vooral de zang, stond in het rood. Ik kon de zanger niet verstaan, tussen de liedjes door ook niet.

Dat zegt EvE echt in de festivalpodcast, verzin het niet?
30.000 buiten de camping, dat beeld van iedereen en met zijn allen op de camping is eigenlijk een sprookje. 1 op 2 komt gewoon ieder dag fris en fruitig door de lowlandsingang het terrein weer oplopen!

• Verdrietig
Waarderingen: LLoww en soepstengel

Net gekeken en ze hebben denk ik nog geen 1/3e van het festival meegepakt. Jammer maar het heeft weinig Lowlands in zich inderdaad. Die vlogs van Sagid zijn stukken toffer inderdaad.

Mja vind je het gek de hoeveelheid festival dat hun doen is ook belachelijk. Van VS naar Japan, terug naar de UK, dan weer naar NL. Lijkt allemaal tof, maar ik was altijd gebroken na een weekend Lowlands, kan je nagaan als je 4/5 van dat soort dingen achter elkaar moet doen.

Users who are viewing this thread