Lowlands 2025

Mooie eerste dag gehad. Was wel warm 🥵zeg…..
- Marathon stukje gezien. Is goed, maar er gebeurt weinig op het podium. Daarom toch maar gekozen voor Jalen Ngonda.
- Geen spijt van. Eerste nummer was gelijk raak en van hoog niveau. Kon hij niet de hele set vasthouden, maar bij tijd en wijle wel. Echt genieten.
- Wodan Boys was vermakelijk met veel passie en energie. Daar gebeurde wel wat op het podium.
- Kingfishr heel tof. Bravo niet intiem genoeg voor ze, maar hielden het iedere keer spannend genoeg om het een mooi optreden te maken.
-Luvcat ook erg goed. Ik ben weer verliefd.
- London Grammar vond ik erg gaaf! Af en toe kippenvel. Night Call, Metal & Dust. Echt dikke wauw.
- Daarna QOTSA! Hoe rock & roll wil je het hebben. Wat een baas met star power is Josh Homme. Hoezo tot 21:30 spelen? Ik ben hier de headliner. Enorm genoten.

Daarna even ontspannen een burgertje gegeten bij Beef Chief en nog comedy train meegepakt. Was ook weer top!

Zin in de zaterdag!

Marathon: erg goeie energie van de band, volle xray (maar vooraan genoeg ruimte) en leuk! Had liever L’Eclair gezien denk ik maar die waren er last minute niet.
Boko Yout: vond ik leuk en verrassend, maar niet geweldig. Ik hoopte op meer hits/recente single. Frontman deed z’n best en de combi van vogue moves die prima op de catwalk in de Adonis zou kunnen en grunge/punk (welk hokje is het?) heb ik nog nooit eerder gezien haha.
Kingfishr: sterk, geluid was achterin de Bravo ook erg goed. Daardoor kwamen de intieme nummers alsnog erg krachtig over.
4am Kru: nummer 3 van de dag voor mij. Ramvolle Xray, dikke moshpits en knallende energie met jungle / drum n bass. Lekker ‘plat’ vermaak. Helemaal bezweet en dankzij de onbeperkte deal bij Stichting Vluchteling voor de tweede keer die dag gedoucht. Heel fijn. :)
London Grammar: tranentrekkers, waanzinnig goed. Nummer 2 van de dag. Persoonlijke band met een paar nummers en dat komt dan altijd extra sterk binnen als je die live hoort.
Myd: Mijn nummer 1 van de dag. Al jarenlang fan en vond het heel vet hoeveel die live deed met synthesizers. Had het niet zo druk verwacht gezien QotSA op de main speelde, dus dat vond ik extra leuk voor Myd.
Queens of the Stone Age: heb ik niet zoveel mee en ze overtuigden mij ook niet. Liever Justice gehad. ;)
Job Jobse & Ki/Ki: iedereen ging los, lekkere sfeer, maar ze draaiden best veel nummers die ik in hun vorige sets ook heb gehoord. Enige leuke verrassing was Willem van The Opposites die ervoor zorgde dat Showtek - FTS een collectief Lowlands sausje kreeg.
Saoirse: Fijne house en lekkere house, maar vond het iets te ‘commercieel’. Ik verwacht van een Bravo dj iets meer diepgang.
Joy Orbison: Heeeele moeizame overgang want blijkbaar moest het geluid ff uit om van tafels met apparatuur te switchen. Daarna geluid heel zacht, moeilijk eerste nummer, energie vloeide weg (ook bij mij). Ik had hele hoge verwachtingen maar ben na half uur weggegaan want kwam niet op gang voor m’n gevoel. Was zelf ook wel vermoeid en als een DJ wat energie brengt dans ik graag door, nu dus niet. Erg jammer.

De over buurtjes hadden net lekker liggen ballen in hun caravan. Meisje komt in dr lingerie de caravan uit. Ze zegt wij gaan nu douche maar als we terug zijn graag de muziek uit.

What 🥹 het is Lowlands mop.
‘s Nachts muziek draaien op de camping vind ik zelf aso. En dubbelaso als iemand het gewoon vraagt en je alsnog aan laat staan?

In de jaren dat we op camping 2 stonden (en nu camping 1) hoor ik het ook niet van anderen. Zelf hebben we ook een knaller van een speaker mee maar die blijft ‘s nachts uit. Gezellig voor overdag, als je ‘s nachts muziek wil ga je maar naar het terrein.

Eerste dag zit erop. De absolute hoogtepunten voor mj waren CMAT en Arca.

De eerste had ik al gezien, maar damn wat waren ze in vorm. Echt een ultieme publieksband. En Arca was gewoon heerlijke muziek, eindelijk een keer mogen zien. Maar tering wat was het leeg daar.

Tussendoor wel aardige dingen gezien. Luvcat was echt leuk Boko Yout was aardig, maar niet zo goed als ik hoopte. London Grammar doet het niet voor mij. QOTSA was goed, maar niet heel lang blijven kijken. Bambie Thug was wel lekker leip, maar muzikaal niet groots. Deadletter was ok. Amaraae viel me heel erg tegen, daar had ik juist heel veel van verwacht. Niet lang gebleven.

‘s Nachts muziek draaien op de camping vind ik zelf aso. En dubbelaso als iemand het gewoon vraagt en je alsnog aan laat staan?

In de jaren dat we op camping 2 stonden (en nu camping 1) hoor ik het ook niet van anderen. Zelf hebben we ook een knaller van een speaker mee maar die blijft ‘s nachts uit. Gezellig voor overdag, als je ‘s nachts muziek wil ga je maar naar het terrein.
Slapen doe je maar op Pinkpop?

• Winning
Waarderingen: MisterIks en eva84
Dan maar RAYE, je hoeft niet te gaan hè 🤔
Ik ga graag naar RAYE hoor, maar Maruja had ik heel veel zin in en dacht dat het uitstekend tot zijn recht zou komen in de Xray.

Gisteren begonnen bij CMAT wat gewoon heel erg leuk was. Sympathieke vrouw, aanstekelijke liedjes, midden kakte voor mij een beetje in, maar eindigde sterk met het einde met het line-dancen (altijd leuk hoe simpele interacties engagement verhogen). Daarna mijn stempel gehaald bij De Badkamer om de schone wc's te beleven en doorgegaan naar Sisso & Maiko. Ook daar werden we opgedragen om naar links en rechts te bewegen gepaard met Tanzaniaans elektronische beats. Het waren enthousiaste mannen, maar voor mij muzikaal niet genoeg om mij daar langer dan 10 minuten te houden. Dus na een korte pauze was DEADLETTR aan de beurt. Dat was klassiek postpunkmuziek, maar helaas vanuit de frontman wel erg monotoon. Ik miste hier net dat beetje extra vonkje, dat engagement. Dat vonden we gedeeltelijk bij Luvcat. Nog een erg dankbare vrouw met leuke liedjes waarbij de eerste helft niet van de grond kwam (dit kon ook komen door een grote groep voor ons die alleen maar met elkaar bezig waren wat ontzettend afleidde). De tweede helft van de set vond ik een stuk sterker met natuurlijk de bekende He's My Man wat een ontzettend lekker nummer is.

Over engagement gesproken: Amaarae zag, kwam, maar overwon niet. Zonde! Op plaat leuk, live kwam het voor mij totaal niet over. Wij zijn helaas niet lang gebleven. Toen was het alweer eertijds, dus een pizza in de maag rijker en op naar Bambi Thug. Muzikaal misschien niet het meest rijk, maar performance-wise vond ik het wel heel tof. Toffe dansers ook, en ze dansten wel heel synchroon continu! Daar heeft wel wat werk ingezeten. Jammer van Doomsday Blue wat oprecht een leuk nummer is, maar begrijpelijk dat Bambi dat niet meer speelt. QOTSA stond vervolgens op het menu, en dat was naar verwachting echt heel lekker te pruimen. Iets eerder weggegaan om toch nog Arca mee te pikken, waar ik de aankleding met de lichten en het witte rook heel vet vond en de toon van de muziek mij continu aan Rosaliá deed denken, om vervolgens te eindigen bij Job Jobse & KI/KI wat leuk was, maar voor mij geen headliner en daardoor toch underwhelming bleef aanvoelen. Helaas!

De voetjes waren toen wel erg moe en dus gekozen om 9 uur slaap te pakken om vandaag wel verder te knallen. Heeeel veel zin in het hele blok in de avond vandaag (met nu dus RAYE, FKA twigs en Chappel Roan). Heel veel plezier allemaal op deze tweede dag!

• Leuk
Waarderingen: @Marc en BeWario
Vandaag zin in:
Sylvie Kreutz, Suki Waterhouse, The Beaches, Vampire weekend, Royel Otis, Raye, Papa Roach, Chappel Roan!

Common decency om snachts op de camping een beetje rustig aan te doen op de verdere campings lijkt me? Luide muziek doe je op camping 1-2 of het terrein imo😅

Ik vind dit nog steeds een leuke grap maar ergens kan ik het ook wel waarderen als de muziek op de camping tussen 5 en 9 uur 's ochtends even uit is zodat het wat makkelijker is om een paar uurtjes te pakken.
Ligt wel aan het volume, als het niet hard staat heb ik daar geen problemen mee. Al zou ik zelf niet zo snel snachts muziek aan slingeren.
Gewoon even lekker rekening met elkaar houden.

Ja eens, er zijn ook mensen die meer komen voor het dagprogramma en wel wat uurtjes slaap willen meepakken tussen, zeg, 1.00/2.00 en 9.00.. Je kan de hele middag en avond tot zelfs vroeg in de nacht muziek aanhebben maar echt in de nacht kan je toch gewoon naar het terrein. En als zelfs meerdere mensen het je vragen..

In de RRB tijd waren er altijd Shirts met Sleep is Waste....

Tijden veranderen.. slapen doe je op de campings voor de brug...

Heerlijke eerste dag gehad, genoten van CMAT, Kingfishr, London Grammar en QOTSA.
Verder nog eervolle vermeldingen voor Marathon, Cat Burns en Wallows.

Op naar dag twee!!!

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Voor mij waren de Haagse Wodan boys
Wel een verrassing . Goede set neer gezet met een goed geluid on de nieuwe India. Verder London Grammer was weer goed , mis alleen bij hun iets meer up tempo nummers. Het gaat een beetje in 1 tempo door de hel set.
Qotsa was weer reete strak.
En toch blijf ik de echte knal afsluiters missen . Zoals voorheen Foo Fighters The Editors dat soort werk. Maar dat is mijn dingetje.
Veel plezier weer vandaag allemaal.
Hoop vannavond dat Papa roach dat wel kan.

Ik vond de Bravo overigens nog best goed te doen vannacht? Heb het veel erger meegemaakt. Had een soort bizarre migratie verwacht na Kiki/Jobse maar waar wij stonden (echt exact in het midden van de tent) eigenlijk hele avond prima ruimte gehad om te dansen!

• Leuk
Waarderingen: Archie

Users who are viewing this thread