Lowlands 2025

Ik vind het wel onnodig op de man gespeeld dit. Ik moet zeggen dat ik hetzelfde beeld had van Mula B, eerlijkheidshalve ken ik hem persoonlijk zelf niet zo goed.

Vind deze take ook helemaal niet zo gek. Anders dan dat ik de show van Chapell Roan op Primavera wel echt groots vond aanvoelen. Die kan zich (binnenkort) echt wel meten met de groten der aarde op dat gebied. Is ook niet gelijk mijn muziek, maar het gaat wat mij betreft wel wat verder dan 'een inspiratie zijn in de queer gemeenschap'. Die meet zich moeiteloos de headlineposities van de allergrootste festivals aan en zal daarna waarschijnlijk alleen nog in stadions te vinden zijn.
We zullen het zien of het een geweldige show wordt en of dat ze bij de grote der aarde komt. Voorlopig valt dat in Nederland in ieder geval nog wel mee.

Ook geen idee hoe ze live is hoor. Das natuurlijk ook bij veel artiesten een dingetje. Als ik lees Charli XCX een groot gedeelte staat te playbacken en hevig op de autotone leunt denk ik vooral jammer. Maar goed schijnbaar vindt het publiek het prima.

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 9-8-2025, 13:33:02

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1140
• Laagste Prijs: €287.64
• Hoogste Prijs: €409.38
• Gemiddelde Prijs: €343.79
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 528
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 612
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €287.64, €290.70, €291.72, €292.74, €293.25, €293.76, €294.78, €295.28, €295.29, €295.80

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regular
- Aantal Tickets: 142
- Gemiddelde Prijs: €342.49

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 946
- Gemiddelde Prijs: €344.34

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 37
- Gemiddelde Prijs: €340.18

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 13
- Gemiddelde Prijs: €330.42

Type: Sponsor
- Aantal Tickets: 2
- Gemiddelde Prijs: €328.44

• Leuk
Waarderingen: XaviLL
Ik verwacht niet dat er heel streng gehandhaafd gaat worden op die voetbalshirtjes. Mogelijk dat ze zich meer richten op de sterk rivaliserende Nederlandse voetbalclubs en die weren van het festivalterrein. De vintage voetbalshirtjes zie je tegenwoordig op iedere braderie veelvuldig gedragen worden.
Geen idee of dat zo is. En welke sterk rivaliserende clubs zijn het die dan niet mogen en welke dan wel?

Vintage, dus een Vitesse shirt mag wel? (Te vroeg? Alvast sorry dan)

Duim omhoog voor gene die tip Sofia Isella gaf. Samen CMAT, Suki Waterhouse, Raye, Lola Young en FKA twigs gaat deze mannelijke boomer een hoop vrouwelijke topartiesten zien:)
Dan ga ik ook maar even luisteren

Wij zijn al een aantal keren met de touringcar gegaan.

Ze staan er vaak wel op tijd maar voordat iedereen zit en alle spullen zin geladen, duurt wel ff. Opstappunt op Amsterdam Sloterdijk is bijv. veel drukker dan Zaandam.

Dus instap tijd staat niet altijd gelijk aan vertrektijd.

Ene keer reden we met een omleiding / kortere route naar de dijk, de andere keer gewoon in de file.

Op papier zijn de regels wat bagage betreft iets stricter geworden, in de uitvoering was t gewoon creatief inpakken. Een tas bij je voeten en ook op lege stoelen en in t gangpad werden tenten en ingeklapte bolderkarren geladen.

De ene bus rijdt met een aanhanger, de andere weer niet, voor mij onvoorspelbaar hoe ze dat regelen.

Wij nemen dit jaar de touringcar met aankomst 8u, dat is voor t eerst, voorheen was de aankomst rond 11u. Ophaaltijd is nog niet bekend.
Bedankt!
Ik pak dan maar de auto heb ik besloten.. het is voor mij teveel onzekerheid aangezien ik aan wat strikte tijden ben verbonden. Jammer maar helaas.

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig en @Marc
Duim omhoog voor gene die tip Sofia Isella gaf. Samen CMAT, Suki Waterhouse, Raye, Lola Young en FKA twigs gaat deze mannelijke boomer een hoop vrouwelijke topartiesten zien:)
Even echt aan het luisteren. Klinkt zeker interessant. Wel veel Billie vibes, maar goed gedaan. Had nog een mooi gaatje die zondag. Maakt het weer mooier 🤩💫

• Leuk
Waarderingen: huug
Net 3voor12 interview met EvE geluisterd. Grootste takeaways voor mij:

- alle vlaggen zijn toegestaan (help, zit ik niet op te wachten. Zit voor mij in dezelfde hoek als voetbalshirtjes ( en ja ik snap de totaal andere belangen)
- wat Bob Vylan deed op Glastonbury, mag niet op LL. Jammer dat ze deze vraag niet stelden
- dancemuziek is wat makkelijkere (simpelere, sorry wil niemand beledigen) muziek
- EvE lag nog een beetje voor de dance en bewaakte nog het bandjesdeel. Tenminste zo wil hij het over doen laten komen. Interessant hoe zich dat gaat ontwikkelen onder de nieuwe directeur. Gaat het nog meer verschuiven naar dance?
- Billie de eerste keer voor weinig kunnen inkopen. Hoe gaaf is dat.

Zeker de moeite waard om te luisteren.
Heb even gezocht maar niet kunnen vinden. Waar kan ik deze beluisteren?

Als best fanatieke Feyenoord supporter heb ik ook nooit zo goed begrepen waarom mensen perse een voetbalshirt van hun club aan willen doen op een festival of op de camping? Uiteindelijk lokt het vaak vooral domme kut opmerkingen uit (zeker met een Feyenoord shirt op LL).

Ik zelf ben juist zo min mogelijk bezig met voetbal of rivitaliteit op een festival.

Neem aan dat mijn Fontaines DC Bohemian shirt wel gewoon mag trouwens.

Als best fanatieke Feyenoord supporter heb ik ook nooit zo goed begrepen waarom mensen perse een voetbalshirt van hun club aan willen doen op een festival of op de camping? Uiteindelijk lokt het vaak vooral domme kut opmerkingen uit (zeker met een Feyenoord shirt op LL).

Ik zelf ben juist zo min mogelijk bezig met voetbal of rivitaliteit op een festival.

Idem dito hier.

Serieus kick shirt trouwens!

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Ben inmiddels wel heel benieuwd hoe dat shirt er nu uitziet, dan weet ik hoe ik een Feyenoorder kan spotten 😜

Ben inmiddels wel heel benieuwd hoe dat shirt er nu uitziet, dan weet ik hoe ik een Feyenoorder kan spotten 😜
Mouwtjes opgestroopt uiteraard

Tof shirt inderdaad. Is in mijn ogen gewoon bandshirt
Je hebt in de lagere Engelse divisies wel meer clubs met shirts richting muziek. O.a. een shirt wat gebaseerd is op een trui die Biggie aan had in één van zijn clubs

En zo zijn er nog wel variaties.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Ben wel benieuwd wat je er zo goed aan vond! Heb de show online terug gekeken en ik kan niet anders denken dan dat ik me volledig niet op mn plek ga voelen tijdens die show? Het voelt voor mij allemaal wat theatraal en gefocust op tienermeisjes? Ik sta volledig open voor een verrassing maar kom niet van het gevoel af dat ik me daar een uur lang sta te vervelen en mezelf af te vragen waar ik in hemelsnaam naar kijk. Ze heeft wel een paar leuke pop nummers als ik ze aanzet maar heel de act eromheen verpesten die dan weer voor mij. Idk, misschien gewoon niet mijn stijl?
Nu ben ik zelf heel erg biased, want CR was mijn meest gestreamde artiest in 2024. Maar ze is wel een podiumbeest en de aankleding is best indrukwekkend. Ook heeft ze een retestrakke band om haar heen staan. Dat gezegd hebbende, ook de mensen met wie ik in Barcelona was (en die allesbehalve groot fan zijn), vonden dan toch op zijn minst de show indrukwekkend. Op dezelfde manier dat podiumbeesten als Madonna en Lady Gaga imposante shows geven.

En de show zal op zijn minst veel tweedehands plezier geven, zelden zoveel emotionele mensen om me heen gezien (toegegeven, ik stond vrij ver vooraan). Zo vol stond het veld in Barcelona (waaronder Sabrian Carpenter die toekeek):
c61a27f8589c59d4039ee2123bba9d20.png

Verwacht de komende jaren ook vaker headliners met 1/2 albums waar een (TikTok) hype omheen zit, dan artiesten die langzaam naar de headliner positie toe hebben gewerkt.
Vermoedelijk wel, het gaat tegenwoordig zó snel. En aan de andere kant, als iemand als Chappell Roan de gebruikelijke route had bewandeld qua stages had je levensgevaarlijke taferelen gehad bij de kleine(re) podia.

Voetbalshirts zijn volgens de regels verboden. Net als alle andere uitingen van voetbal clubs.
In de praktijk zullen shirts buiten de benelux (Europa?) of van niet bestaande clubs gewoon toegelaten worden hoor. Ik heb op lowlands regelmatig een shirt aan van clubs uit zuid-Amerika en daar heb ik geen enkele problemen mee gehad.

Users who are viewing this thread