Lowlands 2025

Lowlands is geen fashionshow en alle Amsterdammers kunnen ook gewoon komen om van de muziek te genieten, die tip mag je ook alvast noteren.
Nou nou, wat een vooroordeel. Als muziek liefhebbende Amsterdammer voel ik me toch beetje aangesproken!

Ik ben wel vaak in de Hacienda te vinden en heb soms een hip overhemd aan... bedoel je dit soort mensen?

Absoluut, heel veel zin in. Was even vergeten dat zij er ook staan :). Erg benieuwd hoe de nieuwe nummers vallen. In 2019 vond ik Weval overigens geniaal, was toen nog met Liveband.

Eens hoor, hoef ook niet The Blaze of Moderat voor de zoveelste keer te zien. Maar een vergelijkbare artiest mis ik wel een beetje op de line up.
Vaak staan dergelijke artiesten van een kleiner formaat ook nog wel met shows in de xray, maar de enige artiest die daar nu volgens mij in de buurt komt (misschien heb ik dergelijke gemist), is 4am Kru.
Bassvictim? En in de Lima: DJ Travella?

Tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik maar één artiest so far op vinyl heb van deze line up. Maar even kijken welke ik na deze editie erbij ga kopen. Normaal doe ik dat na het weekend (of in het weekend bij Plato) als soort van herinnering. Kan soms ook op basis van één nummer zijn dat ik een bepaalde LP koop. Nog meer mensen die deze afwijking hebben?
Ligt er beetje aan wat je vibe is, maar Only God Above Us van Vampire weekend gaat wel een aanradertje zijn!

Hoi festivalgangers,

In aanloop naar Lowlands volgende week schrijf ik voor Het Parool een artikel met de beste praktische tips voor Lowlands. Wat mag je bijvoorbeeld echt niet vergeten?

Ik ben daarom op zoek naar echte LL-veteranen. Dus ben jij al minimaal tien keer geweest naar LL? En heb je goede praktische festivaltips? Dan kom ik graag met je in contact (het liefst iemand uit Amsterdam).

Laat even een comment achter en dan stuur ik mijn emailadres!
Er is ontzettend veel te zien op Lowlands, van theater tot comedy, van wetenschap tot politiek, ook tot diep in de nacht. Nummer 1 tip daarmee: Slaap. Niet. Dat doe je maar op Pinkpop

Hoi festivalgangers,

In aanloop naar Lowlands volgende week schrijf ik voor Het Parool een artikel met de beste praktische tips voor Lowlands. Wat mag je bijvoorbeeld echt niet vergeten?

Ik ben daarom op zoek naar echte LL-veteranen. Dus ben jij al minimaal tien keer geweest naar LL? En heb je goede praktische festivaltips? Dan kom ik graag met je in contact (het liefst iemand uit Amsterdam).

Ik ben een LL dinosaurus….. slechts 1 editie gemist, maar niet geschikt voor een artikel in het Parool ondanks dat ik in Haarlem woon. Ik neem namelijk zo min mogelijk mee 🤣 praktische tips heb ik dan weer wel

Absoluut, denk dat ik het leuk vind voor een half uur en dan weer door ga.

Ik mis dit jaar toch wel de interessante elektronische acts op het programma. Denk aan: Moderat, Modeselektor/Apparat, Rufus Du Sol, Gesaffelstein, Justice, The Blaze.

Het gat hebben ze proberen op te vullen met Horsegiirl en Chris Stussy, maar dit hit voor mij de spot toch niet zo lekker. Of heb ik dat mis?
Flume had wel weer mooi geweest

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2, SBSTN en eva84
Nou nou, wat een vooroordeel. Als muziek liefhebbende Amsterdammer voel ik me toch beetje aangesproken!

Ik ben wel vaak in de Hacienda te vinden en heb soms een hip overhemd aan... bedoel je dit soort mensen?

Nee hoor, was ook niet zo'n serieuze opmerking. Al verbaas ik mezelf wel over hoeveel 'Welke outfits doen jullie aan naar Lowlands' tiktoks ik zie & ook hoeveel mensen ik spreek die letterlijk enkel weten dat Job Jobse & Ki/Ki op de line-up staan en verder geen idee hebben. Verder vind ik het helemaal prima dat iedereen op zijn eigen manier geniet van het festival en was het vooral een mopje :P

Ook hiphop is niet over naar huis te schrijven
Ja dat vind ik ook erg jammer. Vorig jaar Sticks, Willem, Harry Mack (hoewel die wel een beetje tegenviel, het was grappig). En ADF gang (2023 denk ik?), Zwangere Guy.. Dit zijn dan voornamelijk Nederlandstalige acts. Sef is wel hiphop maar heeft ondertussen een veel breder publiek. Bokoesam vind ik ook niet meer wat het geweest is. En die maakt tegenwoordig ook meer bubbling.
Misschien een rare suggestie, maar New Wave staat in februari 2026 in de Ziggo Dome. Was dat geen optie geweest? Of gaan we die volgend jaar zien? En waarom staat Smib hier niet?

Veel heel blij met Kofi Stone trouwens. Ten minste nog een 'echte' rapper. Hahaha. Maar je mist toch een moshpit rapper. ;-) Of heeft iemand goede suggesties die ik compleet mis deze editie? Denk dat ik naar Ploegendienst moet, hebben we tenminste nog Ray.

Ik probeerde met lage verwachtingen er in te gaan. Niet gelukt. Ik heb zo ontzettend veel te zien en te doen. Dat wordt weer mega veel missen.

Tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik maar één artiest so far op vinyl heb van deze line up. Maar even kijken welke ik na deze editie erbij ga kopen. Normaal doe ik dat na het weekend (of in het weekend bij Plato) als soort van herinnering. Kan soms ook op basis van één nummer zijn dat ik een bepaalde LP koop. Nog meer mensen die deze afwijking hebben?
Die afwijking heb ik ook, maar dan met cd's. Verzamelen, verzamelen en verzamelen. Je wilt toch iets in je knuistje vasthouden.
En daarnaast playlists in Roon.

• Leuk
Waarderingen: @Marc
Absoluut, denk dat ik het leuk vind voor een half uur en dan weer door ga.

Ik mis dit jaar toch wel de interessante elektronische acts op het programma. Denk aan: Moderat, Modeselektor/Apparat, Rufus Du Sol, Gesaffelstein, Justice, The Blaze.

Het gat hebben ze proberen op te vullen met Horsegiirl en Chris Stussy, maar dit hit voor mij de spot toch niet zo lekker. Of heb ik dat mis?
Lijkt niet per se Lowlands te zijn die minder van die acts boekt. Ze lijken dit jaar niet (in augustus) te touren

Ja dat vind ik ook erg jammer. Vorig jaar Sticks, Willem, Harry Mack (hoewel die wel een beetje tegenviel, het was grappig). En ADF gang (2023 denk ik?), Zwangere Guy.. Dit zijn dan voornamelijk Nederlandstalige acts. Sef is wel hiphop maar heeft ondertussen een veel breder publiek. Bokoesam vind ik ook niet meer wat het geweest is. En die maakt tegenwoordig ook meer bubbling.
Misschien een rare suggestie, maar New Wave staat in februari 2026 in de Ziggo Dome. Was dat geen optie geweest? Of gaan we die volgend jaar zien? En waarom staat Smib hier niet?

Veel heel blij met Kofi Stone trouwens. Ten minste nog een 'echte' rapper. Hahaha. Maar je mist toch een moshpit rapper. ;-) Of heeft iemand goede suggesties die ik compleet mis deze editie? Denk dat ik naar Ploegendienst moet, hebben we tenminste nog Ray.

Mula B is volgens mij de definitie van een moshpit rapper :P

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Hoi festivalgangers,

Als je uit Amsterdam komt moet je minimaal 4 packies meenemen. Anders hou je het niet vol tot maandagochtend.

Users who are viewing this thread