Lowlands 2025

Ik verbaas me wel over de artiest-planningen die ik hier voorbij zie komen. Hele ritsen aan namen per dag. Hoe doe je dat? Kom je dan overal halverwege aankakken en sluit je achteraan aan? Of wurm je je overal dan nog helemaal naar voren? Ik ben al blij als ik 4 optredens (volledig) meepik op een dag.

Denk vooral aan Fred Again (Heineken), Joost (Heineken), Pendulum (Bravo) etc waar het onmogelijk was nog een goeie plek te bemachtigen vlak voor het begin.

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Wat toevallig! We hebben nog een tijdje met wat mensen van Doornroosje staan kletsen, vandaar dat ik ook dacht er zijn wel degelijk vrijwilligers die deze taak hebben. Of is dat alleen later als het al vol is?
Nee zijn altijd wel vrijwilligers die hier mee moeten helpen, het is alleen onbegonnen werk

• Thinking
Waarderingen: @Marc
Ik verbaas me wel over de artiest-planningen die ik hier voorbij zie komen. Hele ritsen aan namen per dag. Hoe doe je dat? Kom je dan overal halverwege aankakken en sluit je achteraan aan? Of wurm je je overal dan nog helemaal naar voren? Ik ben al blij als ik 4 optredens (volledig) meepik op een dag.

Denk vooral aan Fred Again (Heineken), Joost (Heineken), Pendulum (Bravo) etc waar het onmogelijk was nog een goeie plek te bemachtigen vlak voor het begin.
Bij hele drukke optredens moet je iets eerder zijn inderdaad, voor de rest kan je altijd nog wel een redelijk plekje vinden (ook zonder je overal doorheen te duwen waar geen plek is). Wellicht af en toe nog een keertje een act van de heuvel zien en je kan makkelijk 7/8 acts zien. Heb je alleen geen tijd voor randzaken/rondje camping.

Denk dat bij de meeste artiesten die ik wil zien het niet zo druk zal zijn, dus dan kan je makkelijk 5 minuten van te voren, of als het al begonnen is nog een mooi plekje scoren. En inderdaad bij artiesten waar het wel druk is, of waarbij je in het voorvak wilt staan, moet je iets eerder gaan.

Nu vind ik het zelf bij LL vrij makkelijk om in het voorvak of vooraan te komen, heb eigenlijk nog nooit heel lang van te voren daar al moeten bivakkeren. Doordat mensen toch heel veel rondlopen op het terrein blijft het meestal tot vlak voor een optreden vrij rustig.

Als ik heel zeker wil zijn van voor aan staan zorg ik gewoon dat ik op tijd ben. Maar er zijn nog maar weinig optreden die ik vooraan wil meemaken.

Opposites was de laatste keer dat ik vooraan heb willen staan in de Alpha

Maatje van mij heeft een camper camping ticket gescoord via TicketSwap en hem nu in zijn Ticketmaster account. Enkel nu lees ik dit:

Let op: als je met een caravan of vouwwagen komt, is voor de trekkende auto een parkeerticket voor de P Campercamping nodig. Deze kost €39,50 en kun je alleen bestellen op het moment dat je je Campercampingticket bestelt: voeg deze dus toe. Het is niet mogelijk dit parkeerticket later los bij te kopen. Als je met meerdere auto's komt, parkeren de overige auto's op de reguliere parkings. Hiervoor is een regulier parkeerticket benodigd.

Hoe kunnen we nu nog aan dat auto ticket? Want die zat er niet bij.
Je komt met een caravan begrijp ik? Als je niet alsnog een camper camping P ticket kan kopen zal je de caravan moeten neerzetten en terug om moeten rijden naar de gewone P gok ik.

Je kunt zonder die P ticket wel op rijden en neerzetten want er zijn genoeg papa's die de caravan brengen en halen voor hun kids.

Ja laat mijn maatje dat wel doen. Wel apart dat je die later niet meer kunt kopen. Ze zijn ook net zo duur als reguliere parkeertickets

Wel weer extra verdienmodel want dat is ook pas sinds dit jaar dat je die ook moet kopen.
Mogelijk had de verkoper helemaal geen P.ticket want als je met een camper komt hoef je niet nog een losse auto te parkeren.

Vorig jaar was mijn eerste keer. Ging daarvoor altijd naar Woo Hah. Lowlands stond altijd op mijn bucket list maar Woo Hah had altijd de prioriteit voor mij. Toen dat weg viel toch maar besloten naar Lowlands te gaan. Super nerveus vorig jaar nieuw festival, onbekende camping, onbekend terrein. Maar heb het uiteindelijk zo erg naar mijn zin gehad dat ik het gevoel heb gekregen dat Lowlands een traditie voor mij gaat worden.
Voordeel is als je hier een traditie van maakt dat de kans wat kleiner is dat het festival ineens wordt verhuisd naar Ahoy om daarna geannuleerd te worden.

Het klopt dat er geen bussen vertrekken uit elke stad in Nederland, maar ik ben juist onder de indruk waar vandaan je allemaal wél een busreis kan boeken. Dat is namelijk ook uit provinciestadjes als Oss, Schijndel, Bergen op Zoom, Meppel, Bolsward, Geldermalsen, Doetinchem, Apeldoorn, Horst, Roermond, Purmerend, Hoorn, Aalsmeer, Deventer, Hengelo, Woerden, en Rijswijk (ja, ik had wat tijd over op deze zondagavond), en dat voor een redelijke prijs. Het is niet voor iedereen een uitweg, maar er is ook wel een deel die het als een soort onmogelijke levensopgaven zien, terwijl het hoogstens wat ongemak is -- die m.i. dus wel gecompenseerd mag worden met die snellere toegang :)
Maar wat is dan snellere toegang? Ipv gefouilleerd worden door een persoon en de bagage controle allemaal besnuffeld worden door een hond?

Statement is in mijn ogen prima, alleen ik kom wel voor de muziek en eigenlijk kom ik juist naar Lowlands om effe helemaal los te zijn van dat soort dingen. Vorig jaar Idles bleef er maar over door gaan, dat hoeft van mij persoonlijk dan weer niet ✌🏼
Als je iets had ingelezen over Idles dan had je dit toch van ver aan zien komen? Het is tenslotte een punkband.

Maatje van mij heeft een camper camping ticket gescoord via TicketSwap en hem nu in zijn Ticketmaster account. Enkel nu lees ik dit:

Let op: als je met een caravan of vouwwagen komt, is voor de trekkende auto een parkeerticket voor de P Campercamping nodig. Deze kost €39,50 en kun je alleen bestellen op het moment dat je je Campercampingticket bestelt: voeg deze dus toe. Het is niet mogelijk dit parkeerticket later los bij te kopen. Als je met meerdere auto's komt, parkeren de overige auto's op de reguliere parkings. Hiervoor is een regulier parkeerticket benodigd.

Gisteren hebben de tickets verdeeld in onze vriendengroep en kwamen we een camper parkeer ticket tegen die per ongeluk is gekocht. Wij hebben die niet nodig want hebben een camper. Als je wilt kan je het van ons overnemen :)

Of de Groepie-functie binnen de Tikkie-app die wschlk iedereen al heeft geïnstalleerd. Werkt top, ook met zij-betalingen en evt groepsversplinteringen. De app houdt alles netjes bij en verrekent het. 👍
Effe voor mijn beeldvorming, wij hebben nogal een grote groep en zijn ook vaker niet bij elkaar. Als iemand dan een rondje haalt kan je dan via die groepsfunctie bijvoorbeeld iedereen die dan daar is een muntje laten betalen? Had wel al beetje in gelezen dat je bedragen kan instellen enz

Gisteren hebben de tickets verdeeld in onze vriendengroep en kwamen we een camper parkeer ticket tegen die per ongeluk is gekocht. Wij hebben die niet nodig want hebben een camper. Als je wilt kan je het van ons overnemen :)
Oh ik heb nog mensen die er eentje zoeken! Is dat dan ook met parking?

Iemand een idee hoever het lopen is van de polsbandjestent naar de kiss&ride? Wij hebben een traditie dat moeders (woont vlakbij) elke ochtend met een heerlijk uitgebreid ontbijt naar de k&r komt maar de laatste keer dat we naar Lowlands gingen was de k&r vlak voor de ingang en nu lijkt het een stuk verderop te zitten.
Hoi! Deze is een beetje onder gesneeuwd, geen probleem, maar was toch benieuwd of iemand het weet. Weet bv niet of de k&r vorig jaar ook al verder weg lag?

Users who are viewing this thread