Toch heb je wel een beetje gelijk dat het ook een stukje (wan)beleid is van LL zelf dat het allemaal zo extreem verloopt.Ja bij ons was het om 5 uur vanaf Maastricht rijden, wetende dat je op camping 5 gaat staan. Dan is het mij meer waard om samen te staan, dan dichter bij het festival te staan. Kwartiertje lopen naar terrein vind ik toch niet erg.
En ergens draagt dat juist wel bij aan die magie. Zo vroeg samen komen met een groep die richting de campingplek steeds groter wordt. 3,5 uur in de rij staan, maar die tijd vliegt uiteindelijk wel met een biertje en een hoop flauwekul. Even doorzetten met het zweet op je rug, waar alle ellende vervalt als je eenmaal in dat campingstoeltje zit. Maar toch blijft het waanzin.
De reden dat de meeste mensen vroeg gaan is zodat er nog genoeg plek is om samen te staan. Bij geen enkel ander uitverkocht festival waar ik geweest ben is er zoveel krapte op de camping. Hier lijkt me best wat aan te doen.
Op DTRH kwamen we op vrijdag aan en konden we nog met een groep van 8 man makkelijk samen staan terwijl het ook uitverkocht was.
Ook het 3.5 uur lang in de rij staan zou denk ik wel beter moeten kunnen.