Lowlands 2025

Ja bij ons was het om 5 uur vanaf Maastricht rijden, wetende dat je op camping 5 gaat staan. Dan is het mij meer waard om samen te staan, dan dichter bij het festival te staan. Kwartiertje lopen naar terrein vind ik toch niet erg.
En ergens draagt dat juist wel bij aan die magie. Zo vroeg samen komen met een groep die richting de campingplek steeds groter wordt. 3,5 uur in de rij staan, maar die tijd vliegt uiteindelijk wel met een biertje en een hoop flauwekul. Even doorzetten met het zweet op je rug, waar alle ellende vervalt als je eenmaal in dat campingstoeltje zit. Maar toch blijft het waanzin.
Toch heb je wel een beetje gelijk dat het ook een stukje (wan)beleid is van LL zelf dat het allemaal zo extreem verloopt.

De reden dat de meeste mensen vroeg gaan is zodat er nog genoeg plek is om samen te staan. Bij geen enkel ander uitverkocht festival waar ik geweest ben is er zoveel krapte op de camping. Hier lijkt me best wat aan te doen.

Op DTRH kwamen we op vrijdag aan en konden we nog met een groep van 8 man makkelijk samen staan terwijl het ook uitverkocht was.

Ook het 3.5 uur lang in de rij staan zou denk ik wel beter moeten kunnen.

• Leuk
Waarderingen: eva84
De reden dat de meeste mensen vroeg gaan is zodat er nog genoeg plek is om samen te staan. Bij geen enkel ander uitverkocht festival waar ik geweest ben is er zoveel krapte op de camping. Hier lijkt me best wat aan te doen.

Op DTRH kwamen we op vrijdag aan en konden we nog met een groep van 8 man makkelijk samen staan terwijl het ook uitverkocht was.
Ik denk ook dat dat puur aan Lowlands zelf ligt en de totale afwezigheid van controle/vrijwilligers op de camping. Bij elk ander weekend festival waar ik ben geweest liepen er mensen rond om te zorgen dat de kampen niet té ruim opgezet werden, en dat werpt zn vruchten af.

Op Lowlands zag ik mensen met een 24m2 storm shelter staan voor een 4p tent... Of drie partytenten aan elkaar geknoopt voor 6 tentjes. Dat moet beter te regelen zijn.

Ik denk ook dat dat puur aan Lowlands zelf ligt en de totale afwezigheid van controle/vrijwilligers op de camping. Bij elk ander weekend festival waar ik ben geweest liepen er mensen rond om te zorgen dat de kampen niet té ruim opgezet werden, en dat werpt zn vruchten af.

Op Lowlands zag ik mensen met een 24m2 storm shelter staan voor een 4p tent... Of drie partytenten aan elkaar geknoopt voor 6 tentjes. Dat moet beter te regelen zijn.
Dr zijn wel vrijwilligers die hierop controleren. Dit heb ik zelf namelijk een aantal jaar gedaan.

Is toch ook gewoon een beetje de hype dat iedereen als eerste op de camping met een hele groep wilt staan?
Ter vergelijking: ik was vorig jaar op een slowaaks festival (pohoda) en daar waren we een uur voordat de camping open ging. Er stonden max 30 man in de rij. We doen t ook gewoon een beetje onszelf aan bij LL heb ik het idee.
We doen dit inderdaad zelf, maar je kan nu moeilijk als individu terug, omdat je dan gewoon op camping 6 komt te staan als je later bent.
Ondertussen heeft Lowlands hier een verdienmodel van gemaakt, door groepscampingplekken te verkopen.

Toch heb je wel een beetje gelijk dat het ook een stukje (wan)beleid is van LL zelf dat het allemaal zo extreem verloopt.

Ook het 3.5 uur lang in de rij staan zou denk ik wel beter moeten kunnen.
Hoe laat moet je op donderdag daar zijn dan om met een groep van 15 man op camping 3 of 4 te liggen. Wat ik zo her en der hoor ligt die altijd aardig snel vol. Vraag me ook altijd af hoe het daar zit met feestende mensen camping 5/6 is meestal wel redelijk rustig

Maatje van mij heeft een camper camping ticket gescoord via TicketSwap en hem nu in zijn Ticketmaster account. Enkel nu lees ik dit:

Let op: als je met een caravan of vouwwagen komt, is voor de trekkende auto een parkeerticket voor de P Campercamping nodig. Deze kost €39,50 en kun je alleen bestellen op het moment dat je je Campercampingticket bestelt: voeg deze dus toe. Het is niet mogelijk dit parkeerticket later los bij te kopen. Als je met meerdere auto's komt, parkeren de overige auto's op de reguliere parkings. Hiervoor is een regulier parkeerticket benodigd.

Hoe kunnen we nu nog aan dat auto ticket? Want die zat er niet bij.

Maatje van mij heeft een camper camping ticket gescoord via TicketSwap en hem nu in zijn Ticketmaster account. Enkel nu lees ik dit:

Let op: als je met een caravan of vouwwagen komt, is voor de trekkende auto een parkeerticket voor de P Campercamping nodig. Deze kost €39,50 en kun je alleen bestellen op het moment dat je je Campercampingticket bestelt: voeg deze dus toe. Het is niet mogelijk dit parkeerticket later los bij te kopen. Als je met meerdere auto's komt, parkeren de overige auto's op de reguliere parkings. Hiervoor is een regulier parkeerticket benodigd.

Hoe kunnen we nu nog aan dat auto ticket? Want die zat er niet bij.
Niet dus. Contact opnemen met de verkoper wellicht?

• Leuk
Waarderingen: CVS
Wel eerder genoemd. Dit werkt enkel voor de grote steden en zo sluit je de helft van Nederland buiten.

Het klopt dat er geen bussen vertrekken uit elke stad in Nederland, maar ik ben juist onder de indruk waar vandaan je allemaal wél een busreis kan boeken. Dat is namelijk ook uit provinciestadjes als Oss, Schijndel, Bergen op Zoom, Meppel, Bolsward, Geldermalsen, Doetinchem, Apeldoorn, Horst, Roermond, Purmerend, Hoorn, Aalsmeer, Deventer, Hengelo, Woerden, en Rijswijk (ja, ik had wat tijd over op deze zondagavond), en dat voor een redelijke prijs. Het is niet voor iedereen een uitweg, maar er is ook wel een deel die het als een soort onmogelijke levensopgaven zien, terwijl het hoogstens wat ongemak is -- die m.i. dus wel gecompenseerd mag worden met die snellere toegang :)

Hoe laat moet je op donderdag daar zijn dan om met een groep van 15 man op camping 3 of 4 te liggen. Wat ik zo her en der hoor ligt die altijd aardig snel vol. Vraag me ook altijd af hoe het daar zit met feestende mensen camping 5/6 is meestal wel redelijk rustig
8:00?

Het klopt dat er geen bussen vertrekken uit elke stad in Nederland, maar ik ben juist onder de indruk waar vandaan je allemaal wél een busreis kan boeken. Dat is namelijk ook uit provinciestadjes als Oss, Schijndel, Bergen op Zoom, Meppel, Bolsward, Geldermalsen, Doetinchem, Apeldoorn, Horst, Roermond, Purmerend, Hoorn, Aalsmeer, Deventer, Hengelo, Woerden, en Rijswijk (ja, ik had wat tijd over op deze zondagavond), en dat voor een redelijke prijs. Het is niet voor iedereen een uitweg, maar er is ook wel een deel die het als een soort onmogelijke levensopgaven zien, terwijl het hoogstens wat ongemak is -- die m.i. dus wel gecompenseerd mag worden met die snellere toegang :)
Die rijden niet om 8:00, dus zinloos

Niet dus. Contact opnemen met de verkoper wellicht?

Ja laat mijn maatje dat wel doen. Wel apart dat je die later niet meer kunt kopen. Ze zijn ook net zo duur als reguliere parkeertickets

Wel weer extra verdienmodel want dat is ook pas sinds dit jaar dat je die ook moet kopen.

Ben benieuwd wat er zou gebeuren met de aankomst hype als ze net zoals op Belgische festivalcampings met een lijn zouden werken waarmee eerst alles tot die lijn vol moet staan voordat dat die opschuift. Dan heb je namelijk wat meer garantie dat je sws met je vrienden kan staan als je tegelijkertijd aankomt.

• Leuk
Waarderingen: @Marc en davadude
Kleine tip omdat we nu moeten gaan pinnen zonder muntjes, en het bijhouden van rondjes geven dus wat moeilijker wordt

Installeer een app als Tricount of Wie betaalt wat, en deel met je vriendengroep. Dan kan iedereen in de groep voor iedere betaling die ze hebben gemaakt aangeven hoe het verdeeld moet worden. Super handig, we gebruiken het vaak op vakantie.

Je kan ook na afloop betalingen toevoegen. En de app rekent zelf uit wie wat aan wie verschuldigd is
Of de Groepie-functie binnen de Tikkie-app die wschlk iedereen al heeft geïnstalleerd. Werkt top, ook met zij-betalingen en evt groepsversplinteringen. De app houdt alles netjes bij en verrekent het. 👍

• Leuk
Waarderingen: Bamischijf en Flynn

Users who are viewing this thread