Lowlands 2025

Mijn glas is halfvol. Misschien gebruiken ze dat geld wel achter de schermen om nog betere aankleding te fixen, meer comfort, meer wc's(?) of nog betere namen volgend jaar.
Je weet het niet :)
Dat klopt, maar communiceer er dan gewoon over wat je ermee doet. Schept helderheid en transparantie.

Nee nee dat zeg ik niet. Nelly Furtado was een leuke toevoeging geweest net als Sugababes vorig jaar.

Of FKA Twigs een betere artiest is moet nog maar blijken hé, das vooral een mening. Sowieso is Nelly Furtado natuurlijk wel echt een grote naam met een aantal wereldhits (de vraag is of je dat relevant vindt of niet is een andere )

Persoonlijk hou ik veel meer van muziek waarbij ze iets meer kunnen dan enkel zingen. Dus goede gitarist, drummer etc bij een band heeft mijn voorkeur :)

Maar goed ieder zijn ding jo. Als ik mij maar vermaak.

Kan iemand mij uitleggen wat er zo boeiend is aan Chapell Roan? Is toch gewoon de zoveelste pop zangeres? Ik vind het niet slecht maar

Nee nee dat zeg ik niet. Nelly Furtado was een leuke toevoeging geweest net als Sugababes vorig jaar.

Of FKA Twigs een betere artiest is moet nog maar blijken hé, das vooral een mening. Sowieso is Nelly Furtado natuurlijk wel echt een grote naam met een aantal wereldhits (de vraag is of je dat relevant vindt of niet is een andere )

Persoonlijk hou ik veel meer van muziek waarbij ze iets meer kunnen dan enkel zingen. Dus goede gitarist, drummer etc bij een band heeft mijn voorkeur :)

Maar goed ieder zijn ding jo. Als ik mij maar vermaak.

Kan iemand mij uitleggen wat er zo boeiend is aan Chapell Roan? Is toch gewoon de zoveelste pop zangeres? Ik vind het niet slecht maar totaal niet bijzonder / boeiend. Maar goed zal wel generatie dingetje zijn dan
Grammy for best new artist in 2024, terwijl de andere nominaties ook niet mis waren.

The Rise and Fall of a Midwest Princess (september 2023) stond op tal van jaarlijsten, met Grammy-nominaties in alle vier de ‘General Field’-categorieën.

In 2020 werd ze nog gedropt door haar label (Atlantic) pink pony club was toen al uit. Revenge is bitter sweet I guess.

Op primavera werd ze uitgeroepen tot beste show van het festival.

Ik vind het persoonlijk top dat een queer icoon zo’n mooie spot krijgt in deze tijd. En ik vind kink is karma een heerlijke revenge song en ze heeft vaak grappige lyrics.

Dit is ook niets mis met de sugababes. Blijkbaar was het de moeite waard voor veel mensen
Twintig top 10 hits gehad in Engeland. In hun genre dus gewoon een grote "band"

Chapell Roan vinkt al jouw punten af…prima live band. Fantastische staging…en ik (met 40+) zing gewoon mee met Pink pony club

Haha dat bedoel ik niet echt met live band maar goed. Tis ook niet dramatisch ofzo enkel vind ik het dertien-in-een-dozijn muziek.

Maar goed geen auto tune is al heel wat bij veel muziek :ROFLMAO:

• Verdrietig
Waarderingen: koekebakker
Grammy for best new artist in 2024, terwijl de andere nominaties ook niet mis waren.

The Rise and Fall of a Midwest Princess (september 2023) stond op tal van jaarlijsten, met Grammy-nominaties in alle vier de ‘General Field’-categorieën.

In 2020 werd ze nog gedropt door haar label (Atlantic) pink pony club was toen al uit. Revenge is bitter sweet I guess.

Op primavera werd ze uitgeroepen tot beste show van het festival.

Ik vind het persoonlijk top dat een queer icoon zo’n mooie spot krijgt in deze tijd. En ik vind kink is karma een heerlijke revenge song en ze heeft vaak grappige lyrics.

Of het lekker relevant is of ze queer icoon is. Echt het zal mij allemaal een zorg zijn wat iemand zich vindt :) Luister gewoon naar de muziek en dat vind ik dertien-in-een-dozijn.

En misschien is de show wel heel tof dat kan! Ooit Pink! gezien op Rock Werther en dat was echt een hele toffe show ondanks dat ik niet veel met poppie muziek heb.

Ik had laatst Elbow weer eens op staan in de auto. Ik kan mij herinneren dat ik daar ooit een Alpha show van heb gezien dat was ook heel tof. Maar Elbow zal niet heel relevant meer zijn of wel
Brengen nog wel nieuwe muziek uit en pas ook weer een geslaagd optreden gegeven in NL.

Als ik toch een puntje van kritiek mag hebben op de line-up zou ik een act als Elbow of bijvoorbeeld de Editors wel nog een hele leuke toevoeging hebben gevonden op de line-up. (Of gewoon weer the National)

Dat ze een queer icoon is, is in die zin relevant dat het nog wel eens een gevoelige snaar kan raken bij veel queer mensen. De laatste jaren heeft de gemeenschap behoorlijk de wind tegen en dan is een queer popartiest uit conservatief nest die dat ownt met hele slimme popnummers (Pink pony club is misschien wel de beste coming out plaat die er is) precies waar veel mensen op zitten te wachten.

Dat schrijf ik toch ook mbt Twigs, dus dat is voor mij geen argument. Dan vond ik de oplossing met Justice sterker. Twigs stond ook al op DTRH. Toch vanuit dezelfde vijver. Het gaat er niet alleen om wat je dit jaar kan doen, maar ook als compensatie in de jaren erna en dat blijft al tijdje structureel achter. Zou mooi zijn als Mojo aangeeft omdat ??? niet gekomen zijn hebben we er dit jaar voor gekozen om extra te investeren in de line up voor onze bezoekers.
Justice stond dat jaar op BKS als exclusieve boeking, maar heb het idee dat men het veel minder erg vindt om een artiest van BKS over te hengelen (lees: Kneecap). Maar in tijden van nood gunnen festivals het blijkbaar elkaar om een artiest over te nemen, en kuddos daarvoor (*edit: ik mag hopen dat Lowlands toen in ieder geval contact met BKS heeft gehad)

Laatst bewerkt:
Over de vervanger van A$AP is volgens mij al een bibliotheek geschreven. Ik had zelf wel op een hiphop naam gehoopt juist omdat het headlinertrio dit jaar zo mooi in balans was qua genre, met Pop/Rock/Hip Hop en Job Jobse/KIKI als "4de" headliner met dance. Die balans is juist de voornaamste rede voor mij op lowlands te bezoeken. Als er s'nachts, overdag en op de headlinespots dance staan slaat dat een beetje door voor mijn gevoel, ook al ben ik dol op techno/house/dnb etc.

Aan de andere kant, als de spoeling echt zo dun is ben ik blij dat ze niet headlineren om het headlineren en FKA twigs vastleggen ipv macklemore oid. Blijft wel over dat andere augustusfestivals wel een alternatieve headliner wisten te strikken, dat zal dan misschien weer met de dagtickets te maken hebben. We zullen het nooit weten.

Over de vervanger van A$AP is volgens mij al een bibliotheek geschreven. Ik had zelf wel op een hiphop naam gehoopt juist omdat het headlinertrio dit jaar zo mooi in balans was qua genre, met Pop/Rock/Hip Hop en Job Jobse/KIKI als "4de" headliner met dance. Die balans is juist de voornaamste rede voor mij op lowlands te bezoeken. Als er s'nachts, overdag en op de headlinespots dance staan slaat dat een beetje door voor mijn gevoel, ook al ben ik dol op techno/house/dnb etc.

Aan de andere kant, als de spoeling echt zo dun is ben ik blij dat ze niet headlineren om het headlineren en FKA twigs vastleggen ipv macklemore oid. Blijft wel over dat andere augustusfestivals wel een alternatieve headliner wisten te strikken, dat zal dan misschien weer met de dagtickets te maken hebben. We zullen het nooit weten.
Job Jobse en ki/ki staan puur op die spot omdat Lowlands dankzij verruiming van de vergunning langer door kan gaan in de Alpha, dat is pas sinds een paar jaar zo. Ik vind het prima passen om dan een DJ duo te hebben staan in de Alpha. Al helemaal omdat het veel te druk zou worden in de Bravo als zij daar zouden draaien.

Puur omdat ze de Alpha afsluiten classificieert ze niet als headliner (hoewel Charlotte de Witte dat wel was op dezelfde spot maar heb nog steeds het idee dat LL in dat jaar koste wat het kost 3 vrouwelijke headliners wou).

ok terug van vakantie, ruim 1700 tickets, gemiddelde prijs nu ook onder de originele prijs en veel kaarten voor minder dan 300 eur

--- Overzicht Resale Markt Ticketmaster ---
Gegevens van: 25-7-2025, 20:52:17

• Totaal Aantal Resale Tickets: 1786
• Laagste Prijs: €280.50
• Hoogste Prijs: €409.38
• Gemiddelde Prijs: €345.28
• Tickets Onder Oorspronkelijke Prijs (€349): 785
• Tickets Boven/op Oorspronkelijke Prijs (€349): 1001
• 10 Goedkoopste Unieke Prijzen: €280.50, €284.58, €285.09, €285.60, €289.79, €290.70, €291.18, €293.75, €293.76, €294.77

--- Uitsplitsing per Tickettype ---

Type: Regulier
- Aantal Tickets: 1529
- Gemiddelde Prijs: €346.41

Type: Vodafone/Ziggo Presale
- Aantal Tickets: 53
- Gemiddelde Prijs: €332.36

Type: Regular
- Aantal Tickets: 193
- Gemiddelde Prijs: €340.32

Type: Vodafone/Ziggo
- Aantal Tickets: 11
- Gemiddelde Prijs: €337.50

Niemand die hier iets vanaf weet verder? EvE zegt het rond 18:30 in de podcast. Ben benieuwd hoe ze dat vorm gaan geven, haha. Kennelijk komen de 6-7 lijsttrekkers van de grootste partijen
De vorige keer dat het was, toen hadden ze het volgens mij ook pas op het allerlaatste moment ingepland in het programma. Komt nog wel dus.

Ik zat te kijken of ik die beelden nog kon vinden maar helaas.
2009, mijn eerste keer. Ik was 15 jaar en ging met een groepje vrienden naar lowlands, waren net 5x naar het cafe geweest en veel meer ervaring dan het schoolfeest had ik niet. Om vervolgens op vrijdag met grote ogen alles te aanschouwen, en 's avonds als toetje naar de Alpha.
Het geheugen is wazig, maar ik betwijfel of ik ooit nog zo'n bizarre rave zal meemaken. Alles ging heen en weer in die tent.

2009, mijn eerste keer. Ik was 15 jaar en ging met een groepje vrienden naar lowlands, waren net 5x naar het cafe geweest en veel meer ervaring dan het schoolfeest had ik niet. Om vervolgens op vrijdag met grote ogen alles te aanschouwen, en 's avonds als toetje naar de Alpha.
Het geheugen is wazig, maar ik betwijfel of ik ooit nog zo'n bizarre rave zal meemaken. Alles ging heen en weer in die tent.
Klinkt als een wonderlijke ervaring.
Mijn eerste keer Lowlands was 2006, toen was ik 25.
En voor mij was het concert van Muse zo magische dat ik nog steeds elk jaar naar Lowlands ga.

Had alles wat bekend was al beluisterd voordat het blokkenschema werd gepubliceerd.
Dus de planning maken zou niet zo moeilijk moeten zijn. Alleen dat bleek dus behoorlijk tegen te vallen. Want er zijn een hoop acts die interessant zijn.
Heb nu mijn schema als volgt:
Vrijdag:
Marathon - CMAT - Boko Yout - Kingfishr - Luvcat - Spender Sutherland - London Grammer - Bambie Thug - Queens of the Stone Age - Wallow - Tramhaus - Togheter (film)
Zaterdag:
Bartees Strongee - Joep Beving - Suki Waterhouse - Sef - The Beaches - BBY - Royal Otus - The Murder Capital - FKA Twigs - Chappell Roan - Dangerous Animals (film)
Zondag:
Kasper van der Laan - Sarah Julia - Black Country, New Road - Sofia Isella - Ekkstacy - Lola Young - Fontaines D.C. - Mk.gee - Eivor/Alt Blk Era (afhankelijk van de mood) - Flow (film) - 28 Years Later (film)

Al sinds 2006 ga ik naar de film, vroeger twee, nu wegens de langere muziek planning eentje.
Horror of thriller rond 1 uur 's nachts is gewoon geweldig en na de hele dag lopen is een rustmoment, voordat ik toch ga slapen rond half 4, is dat voor mij een perfecte combinatie.
Dat maakt Lowlands zo geweldig. Er is zoveel voor iedereen dat er wel 65.000 verschillende schema's zijn.

Users who are viewing this thread