Onibaba had het over toffe muziek
Ik hoop dat dit sarcasme is of dat je in je vrije tijd ook al geen interesse hebt in cabaret, films, wetenschap of cultuur .
Denk dat er namelijk best een hoop mensen zijn die het randprogramma juist het mooie aan Lowlands vinden. Het is niet alleen muziek, maar een complete weekend even weg van de wereld, waarin je verzeild kan raken in lekker muziek, heel goed eten, cultuur etc. Daarom voelt het festival denk ik voor velen ook anders dan bijvoorbeeld een Pinkpop.
Tuurlijk de boventoon moet altijd een goed degelijk muziek programma zijn, maar het randprogramma en het festival ansich is denk ik juist één van de sterkste punten van LL.
En als ik vorig jaar keek hoe druk het was bij de lezingen om 12:00 in de Echo (bij Eva Jinek helemaal vol) en cabaret, waar je soms al een half uur van te voren moest aanschuiven in de rij, ben ik niet de enige die gebruik maakt van het randprogramma.
Daarnaast zijn er trouwens genoeg tenten over in de nacht waar op dit moment al meer geïnvesteerd zou kunnen worden in toffe muziek.