Lowlands 2025

Onibaba had het over toffe muziek ;)

Ik hoop dat dit sarcasme is of dat je in je vrije tijd ook al geen interesse hebt in cabaret, films, wetenschap of cultuur .
Denk dat er namelijk best een hoop mensen zijn die het randprogramma juist het mooie aan Lowlands vinden. Het is niet alleen muziek, maar een complete weekend even weg van de wereld, waarin je verzeild kan raken in lekker muziek, heel goed eten, cultuur etc. Daarom voelt het festival denk ik voor velen ook anders dan bijvoorbeeld een Pinkpop.

Tuurlijk de boventoon moet altijd een goed degelijk muziek programma zijn, maar het randprogramma en het festival ansich is denk ik juist één van de sterkste punten van LL.

En als ik vorig jaar keek hoe druk het was bij de lezingen om 12:00 in de Echo (bij Eva Jinek helemaal vol) en cabaret, waar je soms al een half uur van te voren moest aanschuiven in de rij, ben ik niet de enige die gebruik maakt van het randprogramma.

Daarnaast zijn er trouwens genoeg tenten over in de nacht waar op dit moment al meer geïnvesteerd zou kunnen worden in toffe muziek.
Ieder zijn ding hoor. Maar persoonlijk niets voor mij. En ik ben een groot filmliefhebber (zelfs een verzamelaar). Twee uur stil zitten vind ik op een festival echt niets. Het is ook een sociaal gebeuren. Dan klets ik liever met vrienden bij een leuk zitje ofzo. Film kijken kun je thuis ook. Cabaret een keer geprobeerd maar ik kijk gewoon 10x liever een muzikale act. Prima dat het er is. Zorgt voor spreiding.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en mgbss
Die Butthole Surfers film lijkt me wel vet hoor. Alleen meestal plannen ze de films die ik wil zien ergens tussen 18u en 23u en dat wordt hem niet. 's Ochtends of 's nachts vind ik het nog het overwegen waard.

Nog niet, maar daar sta ik wel open voor!
Sam Fender staat alleen wel op 16 augustus in Manchester, dus weet niet of het heel verstandig is om dan de dag erna Lowlands te headlinen.
Manchester ben ik vorig weekend geweest voor Oasis. Dat is prima te doen stukje vliegen je bent er zo

Maar hoe maak je het leuk dan? Met wiet? Iets anders? Of echt helemaal niets...?
Er zijn ook mensen die zonder dat soort zaken een top weekend kunnen hebben;) ik zelf ben een genieter van alcohol trouwens op festivals.

Ieder zijn ding hoor. Maar persoonlijk niets voor mij. En ik ben een groot filmliefhebber (zelfs een verzamelaar). Twee uur stil zitten vind ik op een festival echt niets. Het is ook een sociaal gebeuren. Dan klets ik liever met vrienden bij een leuk zitje ofzo. Film kijken kun je thuis ook. Cabaret een keer geprobeerd maar ik kijk gewoon 10x liever een muzikale act. Prima dat het er is. Zorgt voor spreiding.
Helemaal prima natuurlijk! Ik vind zelf (zeker na 00:00) dat er muzikaal voor mij niet heel veel meer te beleven is. Dus even een afzakkertje bij een cabaret act en daarna in de Lima of Heineken nog een klein feestje houden is voor mij de perfecte LL nacht.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en Timmetje
Maar hoe maak je het leuk dan? Met wiet? Iets anders? Of echt helemaal niets...?
Goeie vraag. Ik loop in ieder geval nooit nuchter rond op LL. Bij een film of cabaret show zal je me ook niet vinden (al ga ik zondag een uitzondering maken voor Kasper van der Laan, maar dat is 12:00 in de middag).
Twee maten van me drinken niet, alleen red bull. Die hebben soms 15 blikjes op een dag op… dat lijkt me ook niet echt gezond.

Klinkt wel als iets wat alleen voor die data geld. Is misschien wel de meest doorgebroken namen van dit affiche dit jaar, zou jammer zijn dat die weg zou vallen.

Wat films betreft: ik meen ooit (2002 ofzo?) Ali G op een buitenpodium te hebben gezien, dat was leuk. Paar jaar terug op de Gentse Feesten die Grease Sing-a-long op een buitenpodium, ook mooi. Die setting binnen op Lowlands heb ik ook wel eens geprobeerd maar vond ik minder, met die matige klapstoeltjes (of is dat inmiddels beter?)

Door de Festileaks-podcast vroeg ik me ineens af of de toiletproblemen van Lowlands/DTRH specifiek van deze festivals zijn of dat dit ook speelt bij vergelijkbare festivals (zoals BKS, Pukkelpop, Werchter etc). Iemand een idee?

Door de Festileaks-podcast vroeg ik me ineens af of de toiletproblemen van Lowlands/DTRH specifiek van deze festivals zijn of dat dit ook speelt bij vergelijkbare festivals (zoals BKS, Pukkelpop, Werchter etc). Iemand een idee?
Op BKS zijn die problemen er in ieder geval een stuk minder. Maar dat scheelt ook zo 30.000 tot 40.000 bezoekers met de andere festivals. Over de Belgische festivals kan ik niet meepraten.

Ik denk dat het een probleem is voor alle echt grote festivals, heb ook gewoon het idee dat het geen prioriteit is bij de organisatoren, terwijl iedereen er elk jaar over klaagt. Je verwacht gewoon beter/meer voor wat je betaald.

• Leuk
Waarderingen: Veer

Users who are viewing this thread