Lowlands 2025

er zijn verschillende soorten festivalbezoekers.
A: komt op de 1e dag van t festival aan, kijkt in t blokkenschema, en zegt, oh die ken ik, dat vind ik leuk.
B: festivalnerds; de dag na het festival gaat de blik op de line up van t jaar erna, festileaks volgen, geruchten, andere festivals, en dan van iedere bevestiging een apart blaadje maken:geek:, inluisteren, punten geven. en zodra t blokkenschema er is, uitprinten, inkleuren met 5 verschillende kleuren, clashfinder is je beste vriend, eigen spotify lijst maken, eventueel per dag, de route voor t komende festival is ongeveer minuut voor minuut ingepland( met ruimte voor PLED tijd, Plassen, Lopen, Eten, Drinken), uiteraard kan er wel eens wat veranderen( maar komt zelden voor), en eventueel nog een Food line up doorspitten, want friet of hamburgers eten doe ik thuis wel.

Ik ook, maar doe erg m'n best om hem op sommige momenten niet te volgen 😅
Ja dat is het meestal ook wel hoor. Soms heb je toch geen zin om te lopen, of blijf je toch even daar plakken.

Anyway ik snap het ook wel dat niet iedereen mij wil volgen de hele Lowlands lang. Ik gun mijzelf weinig rust en weinig slaap. In ochtend zwerf ik meestal op het terrein om wat te eten en een krantje te lezen (dat is mijn ontspan momentje). En snachts rol ik ook weer de Bravo uit wanneer de laatste act daar klaar is. En dat 3 dagen lang. Ik slaap echt amper op Lowlands, ongeveer een 3 uurtjes per dag denk ik zo.

Mensen op dit forum zijn meer uitzondering dan regel.

Gevoelsmatig is de groep mensen op Lowlands die gewoon lekker wil feesten ook redelijk groot.

• Leuk
Waarderingen: justin.feestje
Ja dat is het meestal ook wel hoor. Soms heb je toch geen zin om te lopen, of blijf je toch even daar plakken.

Anyway ik snap het ook wel dat niet iedereen mij wil volgen de hele Lowlands lang. Ik gun mijzelf weinig rust en weinig slaap. In ochtend zwerf ik meestal op het terrein om wat te eten en een krantje te lezen (dat is mijn ontspan momentje). En snachts rol ik ook weer de Bravo uit wanneer de laatste act daar klaar is. En dat 3 dagen lang. Ik slaap echt amper op Lowlands, ongeveer een 3 uurtjes per dag denk ik zo.
Nee en dat is ook prima toch? Ik zwerf ook altijd wel een aantal uurtjes alleen over het terrein en dat vind ik heerlijk. Elke keer als ik naar een nieuwe act loop app ik even wat mensen "Hoi ik ga hier heen, beetje [soort muziek], mocht je zin hebben sluit aan". Resulteert er meestal in dat ik dat concert alleen sta maar dat is prima. En dan op een gegeven moment heb je een act waar je heen gaat waarvan je weet dat er andere mensen zijn en sluit je daar weer aan.

Ik merk wel meestal dat mijn vooropgezette planning te ambitieus is. Geen rekening houdend met vermoeidheid, eten/drinken, geen zin, chill momenten.
Dus ben altijd blij als ik ongeveer de heflt van mijn nice to see acts mee pak.

Zeker op Lowlands is de kans op tussendoor afleiding erg groot. Wat het juist weer zo leuk maakt.

Zo herkenbaar!
Haha, ik zie Jeroen Woe zo vaak op festivals dat mijn vriendengroep elk festival een officieuze wedstrijd heeft wie hem het eerst heeft gespot

Heel herkenbaar. Opzich mag van mij iedereen een festival beleven hoe diegene het zelf wilt. Maar ik verbaas me er wel is over dat er mensen zijn die echt 0 energie stoppen in het luisteren van te voren van artiesten die ze nog niet kennen. Maarja, ik denk eerlijk gezegd dat wij hier uitzonderingen zijn t.o.v. de mensen die er geen energie of tijd instoppen.

Ik vind zelf dat op sleep touw nemen vaak wel leuk, een lijstje maken van te voren, en kijken wie er volgt. Meestal waarschuw ik ze wel bij de iets meer niche en moeilijkere acts. Dan vind ik het ook niet erg om in mijn eentje over te blijven en me niet steeds hoef te bedenken wat de rest ervan vind.
Ik denk ook dat 'wij' de uitzonderingen zijn en daarbij dat veel mensen na ongeveer hun 30e lijken te stoppen met het ontdekken van nieuwe muziek (/andere (culturele) nieuwe dingen).

Heel herkenbaar. Opzich mag van mij iedereen een festival beleven hoe diegene het zelf wilt. Maar ik verbaas me er wel is over dat er mensen zijn die echt 0 energie stoppen in het luisteren van te voren van artiesten die ze nog niet kennen. Maarja, ik denk eerlijk gezegd dat wij hier uitzonderingen zijn t.o.v. de mensen die er geen energie of tijd instoppen.

Ik vind zelf dat op sleep touw nemen vaak wel leuk, een lijstje maken van te voren, en kijken wie er volgt. Meestal waarschuw ik ze wel bij de iets meer niche en moeilijkere acts. Dan vind ik het ook niet erg om in mijn eentje over te blijven en me niet steeds hoef te bedenken wat de rest ervan vind.
Dit ja. Sommige vrienden hebben misschien 2 must-see’s en vertrouwen verder op anderen. Vind het zelf ook altijd leuk als ik tegen iemand kan zeggen “volgens mij ga jij dit vet vinden” en dat het ook zo uitkomt. Zelf ga ik ook altijd graag mee in vrienden die zeggen “dit moet je zien” terwijl ik het niet ken :)

Hoe veel acts zien jullie dan ongeveer per dag? Inclusief/exclusief nachtprogramma

Kom zelf denk ik uit op 6-7 acts zonder nachtprogramma. Zelf geef ik wel meer voorkeur aan hele shows zien dan 2x een halve bijvoorbeeld.

Haha, ik zie Jeroen Woe zo vaak op festivals dat mijn vriendengroep elk festival een officieuze wedstrijd heeft wie hem het eerst heeft gespot
Hetzelfde met een Jasper Leijdens (radio dj), Tim Hofman en Dolf Jansen. Die kom ik ook echt bijna elk jaar wel ergens tegen op LL of een ander festival.

Ik slaap echt amper op Lowlands, ongeveer een 3 uurtjes per dag denk ik zo.
Ik stort totaal in op deze manier na 2 dagen al. Afgelopen jaar het nachtprogramma helemaal geskipt maar alsnog heel slecht geslapen, te veel prikkels voor me om goed uit te rusten in de nacht

• Verdrietig
Waarderingen: eva84
Hoe veel acts zien jullie dan ongeveer per dag? Inclusief/exclusief nachtprogramma

Kom zelf denk ik uit op 6-7 acts zonder nachtprogramma. Zelf geef ik wel meer voorkeur aan hele shows zien dan 2x een halve bijvoorbeeld.
Ik zie denk ik 4 acts volledig (begin tot eind) en dan een stuk of 3 a 4 acts waar ik ongeveer de helft van zie.

• Leuk
Waarderingen: eva84 en Dante
Ik ben de concerten van 2019 allang al vergeten, maar het moment dat ik samen met een vriend meemaakte zal ik niet snel vergeten : een hilarische lezing bijgewoond, even bijkomen op een picknicktafel met een kroketje, kijkend langs de lengte van mijn kroket zie ik Donnie een spontaan optreden geven bij die ronde taartvormstage die voor de heineken was. We kauwen snel het broodje op, rennen richting de stage en voegen ons bij het feest. Na wat nummers mag Donnie de zelfgemaakte ''festivalsigns'' wedstrijd beoordelen. Zonder zijn weet was dit doorgestoken kaart en eindigt de wedstrijd met de winnaar die een huwelijksaanzoek verwerkt had in haar bord, natuurlijk werd er ook nog luidkeels ja gezegd!
Een magisch uur die me hopelijk nog even vele jaren bijblijft, de kracht van het festival en spontane avonturen die je kan beleven!
Allemaal gebeurd toen we even ons drukke blokkenschema lieten varen, dus loop jezelf vooral niet rot met FOMO voor de shows!

Ik ben de concerten van 2019 allang al vergeten, maar het moment dat ik samen met een vriend meemaakte zal ik niet snel vergeten : een hilarische lezing bijgewoond, even bijkomen op een picknicktafel met een kroketje, kijkend langs de lengte van mijn kroket zie ik Donnie een spontaan optreden geven bij die ronde taartvormstage die voor de heineken was. We kauwen snel het broodje op, rennen richting de stage en voegen ons bij het feest. Na wat nummers mag Donnie de zelfgemaakte ''festivalsigns'' wedstrijd beoordelen. Zonder zijn weet was dit doorgestoken kaart en eindigt de wedstrijd met de winnaar die een huwelijksaanzoek verwerkt had in haar bord, natuurlijk werd er ook nog luidkeels ja gezegd!
Een magisch uur die me hopelijk nog even vele jaren bijblijft, de kracht van het festival en spontane avonturen die je kan beleven!
Allemaal gebeurd toen we even ons drukke blokkenschema lieten varen, dus loop jezelf vooral niet rot met FOMO voor de shows!
De eerste paar uur van mijn eerste Lowlands in 2016 eindigde ik onder een partytent met blote bast volledig ingesmeerd met kokosolie en confetti op lowlandstelevisie waarna we de moshpit zijn ingedoken bij John Coffey (sorry aan de andere mensen in de moshpit), dat zijn de mooie momenten

Ik lees toch echt dat ze zijn uitgenodigd door Lowlands en t weekend er op op een festival in Den Haag.

Aptijt, de sample van Boeke! hoor ik vaker, leuk dat ze nu met hun band meer bekendheid komen geven. Dat wordt in ieder geval een feestje!
Lowlands heeft vaker dit soort bands in de lima gehad, heb toen eens Bitori nha Bibinha gezien ging toen ook helemaal los echt geweldig was dat 🥳

• Leuk
Waarderingen: nieuwsgierig
krzysztof-zawiedziony.gif
Je plaat je

Kan je op het terrein eigenlijk ook normale kranten vinden? Of bedoel je gewoon het lowlands krantje

Users who are viewing this thread