Lowlands 2025

Arca zit wel heel eg in de vernieuwende hoek á la FKA Twigs. Vergelijking met Björk is misschien wat eerder gemaakt. Maar de laatste twee albums waren wel vooral reggeaton georienteerd.
Dat kan best, want ze heeft de laatste 3 (4?) albums van Björk geproduceerd. Overal waar vogeltjes, strijkers, en club beats in te horen zijn bij haar zijn van de hand van Arca

• Leuk
Waarderingen: Archie en Greyhound
geen idee, na een tijdje ga je DtRH en LL zo door elkaar husselen, maar twee jaar geleden stonden ze op DtRH (de Teddy puilde uit van de mensen), en ik heb ze later ook nog bij Nocturne in Leiden gezien

*edit, ik denk dat ze bravo aan zouden kunnen, misschien alpha, maar ik weet niet hoeveel groter de Bravo is dan de Teddy. Bij de teddy kon ik iig het eerste kwartier niet dansen, zo vol was het, en daarna liep het leeg omdat een aantal mensen de sardientjes pose niet chill vonden
Haha, heb ze daar exact ook gezien.

Denk wel dat ze de Bravo aankunnen als ze nog wat vette visuals/lichten meebrengen.

Mja in de eerste lichting zaten gewoon veel grote jongens, ik had eerlijk gezegd niet veel grote namen verwacht ook. Dingen als Bokoesam, Mula B en Sef doen mij ook weinig.

Weval is altijd live best in orde, maar wel tikkeltje been there done that verhaal. Obongjayar moet ik eens luisteren, klonk op die Fred Again track ook gewoon best ok, maar ken zijn eigen werk niet. Zo heb ik wel meer namen waar ik benieuwd naar ben hoe het klinkt.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
haha oke DANK JULLIE WEL MEDE FESTILEAKERS ik ben helemaal enthousiast over arca. Drie minuten into the boiler room en het is GENIETEN ik hou van deze all over the place artiest. Ik neem mijn sipheid terug, deze drop is TOP

Wat een leuke drop ik heb even lijstje gemaakt met voor mij interessante namen die ik nog niet live heb gezien:
Ekkstacy
The beachess
Obongjayar
Odeal
Als gezien maar zijn echt hele vette acts:
Weval
Sef
Mula B
Kingfishr

• Leuk
Waarderingen: piep
Ik vind het eerlijk gezegd wel een leuke drop. The Beaches waren vorig jaar op DTRH echt top. Obongyajar staat al een tijdje op mijn lijstje. Mula B met die narcopop show gaat echt de Bravo (?) met de grond gelijk maken. Ik ben niet zo van het hardere werk, maar kwam Ecca Vandal een paar maanden terug tegen op Tiktok en luister het sindsdien. Sylvie Kreutsch altijd goed, maar wel al twee keer gezien. Kingfishr gewoon een prima dagopener. Ploegendienst en Sef zijn Nederlandstalige acts die voor mij prima opvullingen zijn en waar ik makkelijk naar uitwijk als er geen clashes zijn.

Weval heb ik het idee dat ze er vorig jaar (en dat jaar ervoor en ervoor) ook al stonden, dus dat doet me weinig. Bokoesam doet mij ook niets, maar zulke acts doen het wel altijd heel goed op LL.

Rejji Snow gaat het ook wel druk worden, maar is mij te Loyle-Carnerig. Rest nog even inluisteren, maar zeker niet ontevreden.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Novis95
Ik denk dat het druk gaat worden bij ticketmaster 2 juni doorverkoop lowlandtickets.
Waarom? Vind je de line-up dan zó slecht ja? Als ik naar het totaaloverzicht kijk, krijg ik eerder stress van wat ik allemaal wel wil zien, dan dat ik me zorgen maak over dat ik me ga vervelen.

• Leuk
Waarderingen: Brundlecat
Het is best een aardig rijtje namen hoor, alleen zit er buiten Arca weinig tussen waar ik echt razend enthousiast van word. Gelukkig hadden we daarvoor de eerste worp al gehad ;-)

De hiphopnamen tot dusverre ben ik niet erg van onder de indruk; dat is wel eens beter geweest voor mij persoonlijk. Rejji Snow, Kofi Stone doen me niet zoveel.

Al vind ik nu luisterend Bnnyhunna wel interessant klinken.

Denk niet dat t altijd beschikbaarheid is maar t toch vaker bij LL ligt in vergelijking tot alle andere Europese festivals
Ik snap deze niet zo, Lowlands had vorig jaar toch gewoon een hele sterke line-up en wmb dit jaar ook weer? Ken toch wel wat andere Europese en ook Nederlandse festivals die ik veel teleurstellender line-ups vind neerzetten tov Lowlands.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Novis95
Misschien heb ik onder een steen geleeft of komt het in mijn bubbel niet voor, maar ik heb dus nog nooit van Arca gehoord..

Zelf heel blij met Kingfishr, the Beaches, Maruja, Sef, Ploegendienst en toch wel als verrassing vooral met Squid.

Users who are viewing this thread