Lowlands 2025

The Amazons zijn in juli in Italie support voor QOTSA, mij zou het leuk lijken als ze dat naar augustus doortrekken. Heb ze namelijk nooit gezien, maar lijkt mij een prima band voor halverwege de dag.

Absoluut, de diversiteit maakt het festival. Eén of twee bands in dit genre is meer dan genoeg. En om meer metal te boeken omdat het gezelligere mensen aantrekt is vrij opmerkelijk te noemen haha.

Queens of the Stone Age zie ik meer als rock trouwens, maar dat terzijde. A Song for the Dead staat in m’n top 5 ooit. Dat trek ik erg goed. Maar zodra er iemand begint te schreeuwen, is het klaar.
Is het ook niet zo dat metalfans wat strenger in de leer zijn, dat ze dus ook niet naar andere acts op het festival gaan kijken? Lijkt me belangrijk dat een bezoeker meer wil zien dan enkel het genre waar hij of zij fan van is.

Nu zal ik met een heel grote boog om alles wat op metal lijkt heen lopen, dus wellicht ben ik bevooroordeeld. 😅

Is het ook niet zo dat metalfans wat strenger in de leer zijn, dat ze dus ook niet naar andere acts op het festival gaan kijken? Lijkt me belangrijk dat een bezoeker meer wil zien dan enkel het genre waar hij of zij fan van is.

Nu zal ik met een heel grote boog om alles wat op metal lijkt heen lopen, dus wellicht ben ik bevooroordeeld. 😅
Denk van wel!

Ik heb nog nooit zo’n onzin gehoord over metalfans zoals dat wordt genoemd, zo generaliserend ook! Denk even wat genuanceerder, please!

• Thinking
Waarderingen: MarkD
Landmvrks is één van mijn favoriete bands, maar ze zijn nog niet zo groot dat ze iets headlinen, zelfs geen kleinere festivals.
De youtube video die gelinked werd was in eigen land als last minute vervanger van een gecancelde band. De festivalorganisatie heeft ze dan waarschijnlijk erbij geholpen om een flinke show neer te zetten want die hebben ze normaal gezien niet.
Op major festivals staan metalbands meestal wat lager dan op metalfestivals, en op Graspop staan ze begin van de middag op de mainstage.
Neemt niet weg dat het een fantastische boeking zou zijn, leuk alternatief voor het lowlands publiek ergens vroeg op de dag. (wie hoopt dat ze ineens een hoop metal gaan boeken kan beter naar een ander festival lijkt me) Lowlands heeft immers de laatste jaren laten zien dat ze het wel leuk vinden om ieder jaar een metalcore bandje te boeken. Spiritbox, Beartooth, BMTH etc. Het is natuurlijk gewoon een populair (sub)genre tegenwoordig waardoor ook Pinkpop, Werchter en Lowlands er niet omheen kunnen. Daarbuiten is er echter niet al te veel metal op de lowlands line ups te vinden geloof ik?
Dit jaar zal het hem inderdaad niet worden met Jera die ze al heeft geboekt.

Ik denk ook dat niemand Landmvrks hier heef genoemd als headliner. Enige wie dat zou verdienen in dat genre atm is misschien Bring Me The Horizon, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Maar Landmvrks of Knocked Loose zou muziaak gewoon een relevante toevoeging zijn voor deze editie.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en WTSGD
De enige memorabele metal act was voor mij amenra 2018 in de india, zou ik graag weer willen zien maar dan in de bravo, dat wordt dan een mooie hoogmis!

Ik denk ook dat niemand Landmvrks hier heef genoemd als headliner. Enige wie dat zou verdienen in dat genre atm is misschien Bring Me The Horizon, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Maar Landmvrks of Knocked Loose zou muziaak gewoon een relevante toevoeging zijn voor deze editie.
Ja de discussie begon wel echt met afsluiter, volgend jaar en Lvndmars in dezelfde zin. Daar heb ik ook op gereageerd. Verder eens dat wat hardere namen altijd welkom zijn. In sommige gevallen (Architects, BMTH) ben ik ook wel geneigd die kant op te trekken. Als afsluiter zie ik het meeste niet gebeuren nee. Al zou ik BMTH wel een keer geinig vinden, maar met de opkomst van de laatste keer dat ze er stonden zie ik dat niet gebeuren.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ja de discussie begon wel echt met afsluiter, volgend jaar en Lvndmars in dezelfde zin. Daar heb ik ook op gereageerd. Verder eens dat wat hardere namen altijd welkom zijn. In sommige gevallen (Architects, BMTH) ben ik ook wel geneigd die kant op te trekken. Als afsluiter zie ik het meeste niet gebeuren nee. Al zou ik BMTH wel een keer geinig vinden, maar met de opkomst van de laatste keer dat ze er stonden zie ik dat niet gegebeuren.
Oei ja dat was toen best een beetje pijnlijk om te zien. Was ruimte genoeg in het voorvak ook nog.

Maar ik zou het prima vinden als er elke dag een lekker harde rock/metal act tijdens de headliner ergens in de India of Bravo staat, zoals Spiritbox afgelopen jaar.

Oei ja dat was toen best een beetje pijnlijk om te zien. Was ruimte genoeg in het voorvak ook nog.

Maar ik zou het prima vinden als er elke dag een lekker harde rock/metal act tijdens de headliner ergens in de India of Bravo staat, zoals Spiritbox afgelopen jaar.
Mijn bedoeling met Landmvrks was ook......Dat ze nu in een tijd van een jaar of 3 heel hard zijn gegroeid en als je dat concert van Hellfest ziet kunnen ze zeker een hogere spot aan. Dat zal ook niet dit jaar zijn, maar je zou ze wel vast kunnen leggen voor de volgende editie.
En ja het is niet iedereen zijn smaak en velen zullen dat ook met wat anders hebben.
Wel goed dat het toch leeft onder meerdere festivalgangers dat er wat meer van dit soort bands een podium moeten krijgen. Daardoor hoop ik ook dat dat feestpubliek een beetje afneemt. Waardoor er weer ruimte komt voor het echte bandjes publiek die weten wat er speelt.
Er is nog hoop.🤘😉

• Leuk
Waarderingen: Benji

Users who are viewing this thread