Lowlands 2025

Yep ditto. De leukste concerten die ik gezien heb zijn altijd in de Bravo of Heineken geweest. Heeft toch veel meer sfeer vind ik. De Alpha vind ik dan wel weer heerlijk om lekker lui in het zonnetje bij te liggen, om naar een act te kijken die ik wel prima vind om naar te luisteren, maar niet bij vooraan hoef te staan zeg maar.
Ik sta juist graag vooraan in de Alpha, om wel de sfeer te voelen. Natuurlijk kies ik ook wel eens voor een plekje op de heuvels, maar bij een beetje interessante act meld ik me op tijd bij het voorvak.

Bravo blijf ik lastig vinden, zowel bij concerten als in de nacht. Voor concerten vind ik hem net niet geschikt; te hoog, te breed, niet intiem (al had Roísín Murphy daar vorig jaar gelukkig geen moeite mee, beste concert van het weekeinde voor mij). In de nacht te druk om binnen te komen en eenmaal binnen wordt er niet gedanst. En waar is dan de bar?

Zou SEF al de Alpha kunnen dragen? Die gaat hoe dan ook komen, helemaal met die ITGWO aankondiging.
Die show is best visueel vond ik, zou ook goed in het donker werken. Misschien zelfs wel een Heineken afsluiter?

Yep ditto. De leukste concerten die ik gezien heb zijn altijd in de Bravo of Heineken geweest. Heeft toch veel meer sfeer vind ik. De Alpha vind ik dan wel weer heerlijk om lekker lui in het zonnetje bij te liggen, om naar een act te kijken die ik wel prima vind om naar te luisteren, maar niet bij vooraan hoef te staan zeg maar.
Ja acts als Balthazar, Bonobo, Lewis Capaldi heb ik allemaal vanaf de heuvel bekeken en was inderdaad heerlijk. Maar bij bijvoorbeeld een IDLES vorig jaar moest ik wel echt in het voorvak staan om op te kunnen gaan in de sfeer. Had dit ook bij Foals & BMTH voorgaande jaren.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: LLoww en Flynn
Bravo blijf ik lastig vinden, zowel bij concerten als in de nacht. Voor concerten vind ik hem net niet geschikt; te hoog, te breed, niet intiem (al had Roísín Murphy daar vorig jaar gelukkig geen moeite mee, beste concert van het weekeinde voor mij). In de nacht te druk om binnen te komen en eenmaal binnen wordt er niet gedanst. En waar is dan de bar?
Ik heb denk ik een soort haat/liefde verhouding met de Bravo. Elke keer als ik daar binnen stap op de donderdag avond en hij is niet zo vol en ik kijk omhoog ben ik toch onder de indruk van de tent, hoogte, lampen en uitstraling. Ook de rustig acts die ik er gezien heb vond ik echt heel erg vet oa The National, Spinvis en Haevn. Maar ook vaak gehad dat die gewoon echt te vol stond en je er niet bij kwam. En snachts doe ik niet eens een poging om binnen te komen.

Is er op de donderdag avond nog steeds relatief weinig te beleven op het terrein? Laatste keer voor mij was er eigenlijk alleen maar de silent disco.
Dat is altijd zo geweest en zal dit jaar vast niet anders zijn. Ze hebben op donderdag geen vergunning, dus mag er dan geen muziek hard gedraaid worden.
Bente Bollmann vertelde me een keer dat het publiek op een moment zo hard meezong, dat ze daarmee over de geluidslimieten dreigden te gaan. Geen meezingers meer vanaf dat moment.

Is er op de donderdag avond nog steeds relatief weinig te beleven op het terrein? Laatste keer voor mij was er eigenlijk alleen maar de silent disco.
Ja er is weinig te beleven, maar het blijft wel een hele fijne avond vind ik altijd. Zodra de tent staat lekker een paar uurtjes chillen op de camping. Rond 17:00 richting het festival terrein, platenwinkel & Merchandise bezoeken, terrein verkennen. Even langs de eettentjes om te kijken waar je kan eten en wat voor lekkers ze allemaal weer hebben. Is overal nog redelijk rustig op dat moment. Rond 22:00 kijken of je van iemand een koptelefoon kan overnemen en dan nog even dansen.

Edit: oh ja en helemaal vergeten, het toch weer veel te laat maken, waardoor je de dag erna je festival al meteen moe begint.

Ja er is weinig te beleven, maar het blijft wel een hele fijne avond vind ik altijd. Zodra de tent staat lekker een paar uurtjes chillen op de camping. Rond 17:00 richting het festival terrein, platenwinkel & Merchandise bezoeken, terrein verkennen. Even langs de eettentjes om te kijken waar je kan eten en wat voor lekkers ze allemaal weer hebben. Is overal nog redelijk rustig op dat moment. Rond 22:00 kijken of je van iemand een koptelefoon kan overnemen en dan nog even dansen.

Edit: oh ja en helemaal vergeten, het toch weer veel te laat maken, waardoor je de dag erna je festival al meteen moe begint.
Zeker, altijd een fijne dag om er lekker in te komen. Het enthousiasme van iedereen om je heen die er ook zin in hebben zorgt voor een goed begin.

Vond dat altijd nog iets lekkerder gaan met die oude "24uurs" tent die ergens bij camping 2 of 3 stond.

Ja heel erg eens dat je in de Alpha echt in de Golden Circle moet staan of anders het podium en sfeer al snel ver weg voelen en slechts enkele acts dat gevoel helemaal tot het einde kunnen dragen. Begrijp heel goed dat voor de veiligheid die barrière nodig is, maar maakt de show toch wel een heel stuk minder persoonlijk. Sta je toch ineens ver van het podium tegen een ijzeren hek aan.

• Leuk
Waarderingen: markvdrheijden

Mijn katers op Lowlands, niet te veel gelukkig, had ik altijd op vrijdagochtend.

• Geweldig
Waarderingen: LLoww
Ik heb eerlijk gezegd weinig meer met de Alpha nadat een halve open lucht stage was. Vond de oude tent veel sfeervaller nog steeds. Het ziet er super tof uit van een afstand, maar als ik er sta vind ik het iets te massaal ofzo.
Eens. Maar: nog altijd een stuk beter dan een volledig open stage zoals bij elk ander festival in mijn ogen!

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Sinds de half open Alpha kom ik er juist vaker. Ik pak nu de Bravo/Heineken afsluiter en loop dan nog door. Deed ik vroeger niet ivm zichtlijnen.

Nadeel is, zoals eerder genoemd, bij bands zoals Air, Foals, BMTH, Idles moet je dan wel in het voorste vak staan en dat kost dan weer wat meer tijd.

ik vond en vind de alpha de minst leuke tent.
in mijn perfecte route eindig ik 1 dag in de heineken, 1 dag in de bravo en 1 dag in de india (voor de hoofdact van +/- 22.00)

Erg interessante video zeg. Was er me er totaal niet van bewust hoeveel ze eigenlijk monitoren op een festival. Er zullen denk ik heel veel mensen zijn die dit verschrikkelijk vinden, maar ik vind het als techneut toch wel heel vet om te zien dat ze bijvoorbeeld doormiddel van een signaal naar alle telefoons te sturen de dichtheid op de mainstage kunnen monitoren. En ook het gelaagde google maps scherm waarmee ze het festival terrein in kaart brengen en temperatuur, geluid, camera richtingen, aantal mensen bijhouden. Ook die automatische sensoren bij de ingang van alle stages die de hoeveelheid mensen in de tent kunnen bijhouden.

Die 100en camera's die er hangen, ben wel benieuwd of dit op een Lowlands nou ook is. Het is mij iig nog nooit opgevallen. Zag dat ze bijvoorbeeld ook de camping filmen in de video van Paaspop.

Erg interessante video zeg. Was er me er totaal niet van bewust hoeveel ze eigenlijk monitoren op een festival. Er zullen denk ik heel veel mensen zijn die dit verschrikkelijk vinden, maar ik vind het als techneut toch wel heel vet om te zien dat ze bijvoorbeeld doormiddel van een signaal naar alle telefoons te sturen de dichtheid op de mainstage kunnen monitoren. En ook het gelaagde google maps scherm waarmee ze het festival terrein in kaart brengen en temperatuur, geluid, camera richtingen, aantal mensen bijhouden. Ook die automatische sensoren bij de ingang van alle stages die de hoeveelheid mensen in de tent kunnen bijhouden.

Die 100en camera's die er hangen, ben wel benieuwd of dit op een Lowlands nou ook is. Het is mij iig nog nooit opgevallen. Zag dat ze bijvoorbeeld ook de camping filmen in de video van Paaspop.
Interessant ja. Ik kan mij best voorstellen dat een groep mensen er heel wat van vinden inderdaad. Heb er zelf echt totaal geen moeite mee. Qua crowd management in de tenten mag er soms wel wat meer toezicht op komen, maar dat gaat bij LL gewoon niet omdat je geen ingang hebt.

Interessant ja. Ik kan mij best voorstellen dat een groep mensen er heel wat van vinden inderdaad. Heb er zelf echt totaal geen moeite mee. Qua crowd management in de tenten mag er soms wel wat meer toezicht op komen, maar dat gaat bij LL gewoon niet omdat je geen ingang hebt.
Klopt die sensoren die ze bij Paaspop hebben hangen, kan je eigenlijk op Lowlands alleen inzetten in de Echo en Juliet. Daar stonden vorig jaar nog gewoon werknemers met zo'n handmatig tellertje.

Ik heb er zelf ook niet heel veel moeite mee, vind het ook wel prettig om te weten dat er veel aan gedaan wordt om een festival veilig te laten verlopen.

• Leuk
Waarderingen: Mimi

Users who are viewing this thread