Lowlands 2025

Ik bedoelde niet zo snel uitverkocht, dan moeten ze meer hun best doen om uitverkocht te raken, wat dan weer de line-up sterker maakt, lijkt me toch heel logisch!
Als je drie jaar een slechte line-up neerzet ben je al je bezoekers kwijt. Uit je berichten lijkt het net alsof je denkt dat de boekers bij MOJO vakantie nemen op het moment dat Lowlands is uitverkocht en in augustus na het festivalweekend weer terugkomen.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong en Novis95
Grappig, ik vond 2022 juist weer een erg fijn jaar line-up technisch
Op voorhand vond ik het ook niet slecht hoor. Maar echte euforie heb ik toen bij slechts een paar optredens gevoeld. Tramhaus staat me bij. Kelly Lee Owens was fenomenaal. Yusuf Dayes. Verder wel leuke dingen gezien, maar niets wat echt bijbleef.

• Leuk
Waarderingen: Bob105
Als je drie jaar een slechte line-up neerzet ben je al je bezoekers kwijt. Uit je berichten lijkt het net alsof je denkt dat de boekers bij MOJO vakantie nemen op het moment dat Lowlands is uitverkocht en in augustus na het festivalweekend weer terugkomen.
Zeker weten, die gaan op MOJO vakantie😀

Ik bedoelde niet zo snel uitverkocht, dan moeten ze meer hun best doen om uitverkocht te raken, wat dan weer de line-up sterker maakt, lijkt me toch heel logisch!
In theorie is het heel logisch, maar ik zie het in de praktijk nog niet zo terug. Als de grootste namen als zijn vastgelegd voor de 1e bekendmaking, zoals je zelf suggereert over de namen uit de 2e-3e-4e drop van vorig jaar, dan kan je daar dus al niet meer in sturen. Die late boeking van Aphex Twin op BKS kwam op mij juist over als de uitzondering die de regel bevestigt.

Maargoed, who knows... Misschien heeft Mojo voor dit jaar al besloten de winstmarge op Lowlands te verhogen en werd de deur voor Doechii alsnog dichtgeklapt in februari.

Ik vond de line up van 2022 persoonlijk ook wat minder spannend (veel had ik al gezien), maar het was wel heel fijn om er weer te zijn na 2 jaar afwezigheid. En ik heb toch altijd genoeg namen die ik graag (nog eens) wil zien.

De bovenkant wel, maar om de volledige line-up rond te krijgen zijn ze echt wel langer bezig hoor. Dus het zou echt wel kunnen dat de reden dat het nu lang duurt is dat ze nog bezig zijn met een naam die ze echt onderdeel willen maken van de nieuwe drop

Vorig jaar hadden we een mooi inkijkje in hoe het boekingsproces werkt dankzij het gelekte conceptblokkenschema
Kendrick kondigden ze jaren terug ook alleen aan, volgens mij zelfs een dag na een grotere drop namen.

Ik geloof ook niet dat een festival plots minder of goedkoper gaat boeken als je uitverkocht bent. Denk echt dat het merendeel van de acts al lang en breed vastligt.

Wel geloof ik dat festivals misschien bij tegenvallende verkoop iets extra's zullen proberen. Maar dat is niet aan de orde hier.

En Lowlands heeft in het verleden vaak genoeg laten zien dat er ook in latere worpen nog genoeg moois aangekondigd werd.
Eens. Want stel dat het wel zo zou zijn, hoe lang duurt het voordat het publiek dat doorheeft en voor iets anders kiest? Het is toch ook je eer te na als boeker?

Bovendien, Lowlands is uniek in Nederland, maar niet omdat het het enige festival hier is. Genoeg andere festivals waar je naartoe kan. Zeker nu Lowlands toch al zo ontzettend duur is.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Raskolnikov
Zou SEF al de Alpha kunnen dragen? Die gaat hoe dan ook komen, helemaal met die ITGWO aankondiging.
Het is denk ik wel een act die het goed doet onder het Lowlands publiek. Vind zelf de Alpha toch een stuk minder sfeervol dan bijvoorbeeld de Bravo of Heineken, dus hoop altijd dat acts die ik graag wil zien niet op de Alpha staan.

Zou mij verbazen dat lowlands met een duur pakketje namen zou komen, maar ik hoop van wel natuurlijk. En ja ik vind inderdaad dat de line-ups van lowlands beter waren in de jaren toen nog niet uitverkocht was, heeft denk ik ook met de verbreding van doelgroepen te maken.
2015 en 2016 was Lowlands voor het laatst niet uitverkocht. En voor 2015 was dat ook al 10 jaar geleden.

In 2017 kwam de herindeling met de nieuwe Alpha en Armadillow. Sindsdien is het weer ieder jaar zonder problemen uitverkocht.

Het is denk ik wel een act die het goed doet onder het Lowlands publiek. Vind zelf de Alpha toch een stuk minder sfeervol dan bijvoorbeeld de Bravo of Heineken, dus hoop altijd dat acts die ik graag wil zien niet op de Alpha staan.
Yep ditto. De leukste concerten die ik gezien heb zijn altijd in de Bravo of Heineken geweest. Heeft toch veel meer sfeer vind ik. De Alpha vind ik dan wel weer heerlijk om lekker lui in het zonnetje bij te liggen, om naar een act te kijken die ik wel prima vind om naar te luisteren, maar niet bij vooraan hoef te staan zeg maar.

Users who are viewing this thread