Lowlands 2025

Ik kan me nog het verslag van iemand die een meid met een glas witte wijn voor zich had staan bij Fat Dog nog herinneren. Die werd de pit ingezogen en is niet meer terug gezien.... 😜
Hahaha, moet zeggen het was toen wel vrij heftig en druk in de X-ray. Was wel mooi om te zien dat dat soort acts nog zoveel mensen trok op LL.

Zelf ben ik na een tijdje wel de x-ray uit gegaan, omdat moshpits mij echt volledig uit het optreden halen en ik er niet echt fan van ben.

Hahaha, moet zeggen het was toen wel vrij heftig en druk in de X-ray. Was wel mooi om te zien dat dat soort acts nog zoveel mensen trok op LL.

Zelf ben ik na een tijdje wel de x-ray uit gegaan, omdat moshpits mij echt volledig uit het optreden halen en ik er niet echt fan van ben.
Ik stond tegen de stage barrier aan en het geweld vond dus achter mij plaats. Wel grappig om zo te ervaren, was leuk om te zien maar blij dat ik lekker eruit bleef. Mijn maten achter me verdwenen een voor een in een zwart gat.

Asociaal gedrag is inderdaad een breed probleem in deze maatschappij!
Ik snap oprecht je punt niet. Artiesten roepen zelf ook heel vaak op tot moshpits, en waarschuwen daarbij de mensen die niet willen om naar achter te gaan. Wat heb jij dan liever, dat iedereen bij Travis Scott of System of a Down stil naar de grond staat te kijken?

• Leuk
Waarderingen: Joe, TMS98 en WTSGD
Asociaal gedrag is inderdaad een breed probleem in deze maatschappij!
Huh, deze snap ik dus niet. Wat is er nu asociaal aan een goede moshpit? Dat hoort voor mij compleet bij het soort muziek. Lullo's die puur een pit willen starten om het moshen bij rustige bands, ja daar snap ik dat dat irritant en asociaal is. Maar als je bij een ruig optreden (zoals Fat Dog, Idles, grandson of bob vylan ofzo) vooraan staat, dan horen daar goede pits bij. Dat is voor mij ook wat een optreden zo fijn maakt: af en toe even 'schuilen' en ingezogen worden door de band, om daarna weer meegezogen te worden de pits in.

Een 'ruig'(Lekkere boomerterm haha) optreden snap ik het wel. Maar ik heb wel eens een moshpit bij elbow zien ontstaan. Dat is gewoon asociaal.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Beetje moshen hoort gewoon bij punk/rock/metal muziek en zelfs soms ook wel bij hiphop. Belangrijk daarbij is wel dat je het gewoon een beetje afgekaderd houdt. Ga niet moshen tegen mensen die met hun rug naar je staan en probeer de randen te vermijden en help elkaar overeind.

Als ik bij een degelijk optreden sta, en er wordt zo weinig bewogen heb ik altijd het idee dat je beter een youtube video van het optreden kan kijken.

Ja ik werd juist daardoor de X-ray ingezogen dus vond t wel prima. Ben uiteindelijk halverwege blijven hangen en geen last gehad van de moshpit

Denk dat jullie vergeten dat er ook maar een gitaarrifje nodig is voor sommige mensen om een moshpit te starten. Zo stond ik bij dtrh vooraan bij Declan McKenna en zelfs daar moest er gemoshed worden. Nog even en we gaan moshen bij Froukje en Ben Howard. In die situaties denk ik wel, why? Dat jullie bij system of a down elkaar de hersens in willen meppen moet je idd zelf weten, daar blijf ik wel ver vandaan.

Denk dat jullie vergeten dat er ook maar een gitaarrifje nodig is voor sommige mensen om een moshpit te starten. Zo stond ik bij dtrh vooraan bij Declan McKenna en zelfs daar moest er gemoshed worden. Nog even en we gaan moshen bij Froukje en Ben Howard. In die situaties denk ik wel, why? Dat jullie bij system of a down elkaar de hersens in willen meppen moet je idd zelf weten, daar blijf ik wel ver vandaan.
Jij begint naar aanleiding van een moshpit bij Bring Me The Horizon hé? Da's toch echt andere koek dan McKenna of Froukje

Moshpits normaliseren 'omdat het er eenmaal bijhoort' is nogal bekrompen gedacht. Prima dat jullie direct in de verdediging schieten, maar dat is nergens voor nodig. Ik vind het er ook bij horen, echter niet zelden resulterend in asociaal gedrag richting andere bezoekers die hier geen trek in hebben. Dat is het enige wat ik benoem.

• Leuk
Waarderingen: elo en LIBOH
Black Country, New Roadduikt op steeds meer festivals in augustus op(End of the Road en Parades de Coura). Mooie kanshebber.

• Leuk
Waarderingen: Bob105 en Davidd
Moshpits normaliseren 'omdat het er eenmaal bijhoort' is nogal bekrompen gedacht. Prima dat jullie direct in de verdediging schieten, maar dat is nergens voor nodig. Ik vind het er ook bij horen, echter niet zelden resulterend in asociaal gedrag richting andere bezoekers die hier geen trek in hebben. Dat is het enige wat ik benoem.
Nee, we normaliseren het omdat het leuk is en een uiting is van enthousiasme over de muziek. Snap dat het vervelend is als een enkeling asociaal gedrag vertoond, maar laten we niet iedereen over 1 kam scheren.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Nee, we normaliseren het omdat het leuk is en een uiting is van enthousiasme over de muziek. Snap dat het vervelend is als een enkeling asociaal gedrag vertoond, maar laten we niet iedereen over 1 kam scheren.
Daar zit dan wel de krux mijn inziens. Op lowlands beleef ik asociaal moshpitgedrag niet bij een enkeling maar structureel. Bij een gemiddeld punk/hardcore of metalconcert velen malen minder en is het inderdaad vaak beter.

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Daar zit dan wel de krux mijn inziens. Op lowlands beleef ik asociaal moshpitgedrag niet bij een enkeling maar structureel. Bij een gemiddeld punk/hardcore of metalconcert velen malen minder en is het inderdaad vaak beter.
Dan snap ik je punt beter, maar het valt ook wel redelijk eenvoudig te verklaren.

Ik heb de laatste jaren het idee dat Lowlands voor veel bezoekers een eerste kennismaking is met eerder genoemde muziek genres. Vervolgens zien ze mensen moshen en willen dat zelf dan ook wel eens proberen. Met als gevolg dat ze niet bekend zijn met de "moshpit-etiquette". Hierdoor kan het vrij snel overkomen als asociaal gedrag.

Black Country, New Roadduikt op steeds meer festivals in augustus op(End of the Road en Parades de Coura). Mooie kankanshebber.
En ze hebben nog een optreden tegoed op Lowlands van de afgelaste editie van 2021.
Zou het erg toejuichen.

Users who are viewing this thread