Lowlands 2025

Ik zei improviseren, niet piano spelen. En Rebillet's hele merk draait ook veel om debiele niet-muzikale dingen, zoals dat ie in zijn ondergoed staat. Dan nog liever een playbackende twigs met een artistieke visie.

Niet iedereen kan improviseren en zaken zo laten klinken heb je wel wat feeling voor nodig. Hij speelt ook piano hoor :) Kan ook niet iedereen het? Kan heldin Twigs een instrument spelen en noten lezen trouwens? Want wat die Marc kan kan iedereen :)

Maar goed niet bepaald je ding kan prima hoor maar zeggen dat iedereen dat kan is natuurlijk wel onzin :)
Wat is jouw probleem met FKA Twigs? Zo maar aannemen dat ze geen noten kan lezen (de tweeling van mijn vriendin en mij gaan dit schooljaar naar het Conservatorium van Amsterdam en de Herman Brood Academie en kunnen ook geen/amper noten lezen), ook veronderstellen dat ze geen piano speelt. En dan dat denigrerende 'heldin'.

Je vindt FKA Twigs en dat is natuurlijk prima. Maar ga niet zeggen dat ze geen groot artiest of performer is als je een album zoals Eusexua maakt en een zo geweldige show neerzet. En houd vooral negativiteit over haar voor jezelf.

Ik zei improviseren, niet piano spelen. En Rebillet's hele merk draait ook veel om debiele niet-muzikale dingen, zoals dat ie in zijn ondergoed staat. Dan nog liever een playbackende twigs met een artistieke visie.
Maar een paal dans show is wel muzikaal? En is het haar artistieke visie of van het team om haar heen?
Zeggen dat de meeste dj's een vooraf geknutselde set hebben en doen alsof ze draaien is net zozeer onzin, maar dat hield jou ook niet tegen. ;)
Mwa das niet bepaald onzin hoor. Ga eens even op onderzoek uit hoeveel grote namen in het wereldje een voor geknutselde set hebben Bijzonder veel hoor. Dus helaas.

Wat is jouw probleem met FKA Twigs? Zo maar aannemen dat ze geen noten kan lezen (de tweeling van mijn vriendin en mij gaan dit schooljaar naar het Conservatorium van Amsterdam en de Herman Brood Academie en kunnen ook geen/amper noten lezen), ook veronderstellen dat ze geen piano speelt. En dan dat denigrerende 'heldin'.

Je vindt FKA Twigs en dat is natuurlijk prima. Maar ga niet zeggen dat ze geen groot artiest of performer is als je een album zoals Eusexua maakt en een zo geweldige show neerzet. En houd vooral negativiteit over haar voor jezelf.
Daar zullen ze leren noten lezen in ieder geval :) Het ging over muziekaal iets kunnen. Dan hoor je wel noten de lezen hoor. Uiteraard ook een instrument kunnen bespelen. Althans das mijn MENING. Zoals wel vaker op fora geven mensen hun mening over iets met soms iedere betere en soms iets slechtere argumenten.

Groot artiest? Denk dat er haar meer niet dan wel kennen. Dus hoe groot ben je dan. De Coldplay,s, de Bruce Springsteens, de Rihanna's etc. van deze wereld dat zijn grote artiesten Performer? Zal best. Ze heeft niet bij de minste gedanst dus ze zal een geweldige act neer kunnen zetten.

Wel mooi dat ik niks negatiefs over FKA Twigs mag zeggen maar Marc Rebellion mag compleet afgezeken worden. Iets met monniken en kappen.

Maar een paal dans show is wel muzikaal? En is het haar artistieke visie of van het team om haar heen?
Heb je die Lowlands opname bekeken? Is meer dan alleen dansen, op het einde zingt ze ook gewoon Cellophone volledig live. Tenzij je bedoelt dat je een paal kreeg van al het gedans.

Dat je over twigs' team begint en zij zogenaamd haar artistiek bepalen, verraadt een hoop over hoe weinig je blijkbaar met haar bekend bent. Zeker gezien alle controverse dit jaar over haar interne organisatie en hoe zij overal aan de touwtjes trekt.

In ieder geval minder infantiel dan een badjas en een onderbroek. Meeste mensen struikelen vooral ook gewoon over de humor van Rebillet, die is namelijk vrij banaal.

Mwa das niet bepaald onzin hoor. Ga eens even op onderzoek uit hoeveel grote namen in het wereldje een voor geknutselde set hebben Bijzonder veel hoor. Dus helaas.
Vooral EDM mainstage acts ja, en tegenwoordig hoeft dat helemaal niet meer want je kan gewoon de show automatisch mee laten draaien met wat er wordt gedraaid in plaats van een bandje afspelen. Durf te zeggen dat er op Lowlands nagenoeg niemand een prerecorded set gebruikt.

Daar zullen ze leren noten lezen in ieder geval :) Het ging over muziekaal iets kunnen. Dan hoor je wel noten de lezen hoor. Uiteraard ook een instrument kunnen bespelen. Althans das mijn MENING. Zoals wel vaker op fora geven mensen hun mening over iets met soms iedere betere en soms iets slechtere argumenten.

Groot artiest? Denk dat er haar meer niet dan wel kennen. Dus hoe groot ben je dan. De Coldplay,s, de Bruce Springsteens, de Rihanna's etc. van deze wereld dat zijn grote artiesten Performer? Zal best. Ze heeft niet bij de minste gedanst dus ze zal een geweldige act neer kunnen zetten.

Wel mooi dat ik niks negatiefs over FKA Twigs mag zeggen maar Marc Rebellion mag compleet afgezeken worden. Iets met monniken en kappen.
Natuurlijk mag je wat zeggen, maar wat jij doet lijkt meer op FKA Twigs bashen, en daar doe je zo’n groot artiest als haar en haar geweldige crew te kort mee. Soms moet je ook weten wanneer je moet stoppen , tip!

• Leuk
Waarderingen: CVS

Als je zou kunnen googlen zou je vrij makkelijk kunnen zien dat FKA Twigs klassiek geschoold is (opera) en op vrij hoog niveau ballet heeft gedaan. Daarnaast opleidingen gevolgd op vooraanstaande scholen voor de kunsten. Ohja, ze produceert ook nog eens het grootste deel van haar nummers zelf.

Niet dat het allemaal veel uit maakt aangezien het over de performance gaat op het podium. En daarover kan je vrij objectief vaststellen dat de artistieke waarde van een show van FKA Twigs toch wel vele malen hoger is dan die van Marc Rebbilet. Neemt niet weg dat dat ook gewoon een leuke show kan zijn.

• Leuk
Waarderingen: Mimi en Novis95
Wel mooi dat hier over een subjectief onderwerp volgens vele objectief geoordeeld kan worden.

Natuurlijk mag je wat zeggen, maar wat jij doet lijkt meer op FKA Twigs bashen, en daar doe je zo’n groot artiest als haar en haar geweldige crew te kort mee. Soms moet je ook weten wanneer je moet stoppen , tip!

Haha nou moet je stoppen hoor! Zoals al eerder een rijtje genoemd daar past ze voorlopig niet tussen.

Marc Rebellion mag wel gebashed worden want onderbroeken lol enzo (is een mening hé) maar kom niet aan de "groot" artiest" FKA Twigs. De best bekeken TV Show van Nederland zit vol onderbroeken lol. Dus denk dat er een markt voor is. Bij commercie heeft de klant altijd gelijk denk ik maar.

Argumenten werken twee kanten op hé :) Ook meningen werken twee kanten op. Maar goed hier mag je blijkbaar niet kritisch zijn op deze performance die in mijn ogen prima is als het je smaak is maar weinig met een hoogstaand muzikaal geheel te maken heeft als je alles er om heen bekijkt.

Ik vond de sfeer op Lowlands beter...is ook makkelijker kan je weglopen als iets niet je smaak is.

Precies en daarom is het beter om lekker te stoppen met deze discussie die toch nergens op gaat uitlopen aangezien kritiek niet wenselijk is.

P.s. ik hoop dat de organisatie volgend jaar Macklemore toch als headliner haalt. Heb ik in ieder geval een leuke avond :P

Marc Rebellion mag wel gebashed worden want onderbroeken lol enzo
Dat is niet bashen.... dat is toch gewoon objectief het geval?

Maar goed hier mag je blijkbaar niet kritisch zijn op deze performance die in mijn ogen prima is als het je smaak is maar weinig met een hoogstaand muzikaal geheel te maken heeft als je alles er om heen bekijkt.
En dit dan weer objectief totaal niet?

Ik vind dit dus beide enorm subjectief, maar goed.

't Wordt wel een beetje een non-discussie zo...
objectief gezien is dit allemaal natuurlijk subjectief

Despicable Me Lol GIF

Dat is niet bashen.... dat is toch gewoon objectief het geval?

En dit dan weer objectief totaal niet?

Nee jo totaal niet ik heb al een paar keer gezegd dat het mijn MENING is hé :)

Maar goed dat was blijkbaar niet de bedoeling.

Marc Rebellion heb ik van genoten. Leuke show en heb mij vermaakt. FKA Twigs heb ik een eerdere show gekeken en dacht ik vooral WTF zit ik naar te kijken met een paaldans act en weet ik veel wat allemaal. Just my 2 cents.

Een andere mening hé mensen meer is het niet heel subjectief zoals alle argumenten hier erg subjectief zijn maar goed laten we er geen filosofische levensbeschouwing van maken over objectief en subjectief.

Mooi onderwerp voor in de Juliet ofzo...(kom ik nooit hoor, kom er voor een paar dagen lol)

Marc Rebellion mag wel gebashed worden want onderbroeken lol enzo (is een mening hé) maar kom niet aan de "groot" artiest" FKA Twigs. De best bekeken TV Show van Nederland zit vol onderbroeken lol. Dus denk dat er een markt voor is. Bij commercie heeft de klant altijd gelijk denk ik maar.

Argumenten werken twee kanten op hé :) Ook meningen werken twee kanten op. Maar goed hier mag je blijkbaar niet kritisch zijn op deze performance die in mijn ogen prima is als het je smaak is maar weinig met een hoogstaand muzikaal geheel te maken heeft als je alles er om heen bekijkt.

Precies en daarom is het beter om lekker te stoppen met deze discussie die toch nergens op gaat uitlopen aangezien kritiek niet wenselijk is.

P.s. ik hoop dat de organisatie volgend jaar Macklemore toch als headliner haalt. Heb ik in ieder geval een leuke avond :P
Marc Rebillet is toch ook gewoon vrij makkelijk behapbare muziek? Het is absoluut knap wat hij doet en ik heb zeker genoten van zijn show op Lowlands, maar het is per definitie onderbroekenlol. Platte, absurde, vaak seksueel getinte, one-liners over dertien-in-een-dozijn beats. Het is zijn aanstekelijke energie en enthousiasme die het laten werken, niet per se de muziek zelf. Hoe vaak zet je een album op van hem?

Ook een beetje flauw om in een soort slachtofferrol te kruipen omdat je geen kritiek zou mogen geven op FKA Twigs. Dat mag zeker en je bent echt niet de eerste die dit hier doet. Maar als de kritiek die je geeft objectief onzin is ('FKA Twigs heeft muzikaal niks te bieden'), terwijl ze bij letterlijk elk project minstens co-producer is geweest (en niet alleen in naam), arrangementen schrijft/speelt en er stapels bewijs zijn dat ze geweldig zingt. Het is wat mij betreft dan erg ironisch dat je iemand als Rihanna erbij haalt als voorbeeld, omdat zij precies het voorbeeld is van een artieste die nauwelijks haar eigen muziek schrijft of produceert en het vooral moet hebben van haar performances en het team om haar heen. Dat is geen waardeoordeel, ik wacht al jaren tevergeefs op een nieuw album van Rihanna, maar het is wel tekenend voor waarom je verhaal wat mij betreft kant noch wal raakt.

Haha slachtoffer rol nou nee hoor daar zit ik niet in :) Dat jij iets vrij makkelijke behapbare muziek vindt is al subjectief hé.
ik zeg nergens dat FKA Twigs muzikaal niks te bieden heb. Quote mij dan goed als je het doet :) Die moet je exact zo doen hé quotes....

Geweldig zingen is ook iets subjectiefs...Joe Cocker (als VOORBEELD) had die zo'n geweldige stem? Vraag het een opera recensie schrijver dan gok ik van niet. Vraag het iemand die zijn genre beoordeelde dan wel. In de commercie was die goed....stem goed? all in the eye of the beholder.

Rihanna geef ik enkel aan als een grootheid. Was een voorbeeld. Gaat er om dat ze hele stadions vol speelt. En zo een grootheid is (Ik vind het persoonlijk totaal niks zeggende pop liedjes die je over 20 jaar zelden of nooit meer zal horen maar goed das mijn MENING)

Zoals jij ook overal je MENING geeft en die probeert te onderbouwen met feiten wat geen feiten zijn. Daar gaat het mij vooral om :)

Enkel dat hele kwartje lijkt niet zo te landen hier heb ik het idee. En maar keihard door gaan met zeggen dat zaken objectief zijn terwijl dat allemaal hartstikke subjectief is :)

Dat jij iets vrij makkelijke behapbare muziek vindt is al subjectief hé.
ik zeg nergens dat FKA Twigs muzikaal niks te bieden heb. Quote mij dan goed als je het doet :) Die moet je exact zo doen hé quotes....

Geweldig zingen is ook iets subjectiefs...Joe Cocker (als VOORBEELD) had die zo'n geweldige stem? Vraag het een opera recensie schrijver dan gok ik van niet. Vraag het iemand die zijn genre beoordeelde dan wel. In de commercie was die goed....stem goed? all in the eye of the beholder.

Rihanna geef ik enkel aan als een grootheid. Was een voorbeeld. Gaat er om dat ze hele stadions vol speelt. En zo een grootheid is (Ik vind het persoonlijk totaal niks zeggende pop liedjes die je over 20 jaar zelden of nooit meer zal horen maar goed das mijn MENING)

Zoals jij ook overal je MENING geeft en die probeert te onderbouwen met feiten wat geen feiten zijn. Daar gaat het mij vooral om :)

Enkel dat hele kwartje lijkt niet zo te landen hier heb ik het idee. En maar keihard door gaan met zeggen dat zaken objectief zijn terwijl dat allemaal hartstikke subjectief is :)
Oké hier gaan we. Allereerst: enkele aanhalingstekens ('deze') zijn bedoeld voor gefingeerde of geparafraseerde citaten, niet voor letterlijke citaten. Ik probeerde een summiere versie te geven van de volgende uitspraken:

- "Denk zelfs knapper dan wat die twigs doet wat meer een voorstelling is. Gok dat ze zelfs geen noten kan lezen"
- "Kan heldin Twigs een instrument spelen en noten lezen trouwens?"
- "En is het haar artistieke visie of van het team om haar heen?"
- "maar weinig met een hoogstaand muzikaal geheel te maken heeft als je alles er om heen bekijkt."

Dat leest voor mij allemaal als het in twijfel trekken van de muzikale kwaliteiten van Twigs, iets wat gewoon objectief onterecht is. Er is objectief bewijs van haar muzikaliteit. En ja, ik weet wat dit woord betekent.

Geweldig zingen is voor een groot deel gewoon iets wat objectief te beoordelen is? Zuiverheid, ritme, articulatie, stemgebruik, ademhaling, allemaal zaken die gewoon objectief te beoordelen zijn. Of je er dan van geniet en het je bevalt, is inderdaad volledig subjectief. Genoeg artiesten die niet goed kunnen zingen, waar ik wel van geniet. Ook genoeg artiesten die objectief goed kunnen zingen, waar ik niks mee heb. Hoop dat het zo helder is voor je.

Mooi onderwerp voor in de Juliet ofzo...(kom ik nooit hoor, kom er voor een paar dagen lol)
Zonde, is voor mij één van de leukste plekken op LL. Genoeg Lol ook te beleven in de Juliet trouwens, aangezien daar het Cabaret programma staat.

• Leuk
Waarderingen: CVS

Users who are viewing this thread