Lowlands 2025

Years & Years is het slechtste wat ik gezien heb. Hadden toen enkele radio hitjes waardoor ik ze best welk kon waarderen op plaat. Maar live was het zo ongelofelijk vals en slecht. Zelfs op de lokale braderiefeesten heb ik zelden zo iets slechts gezien.

En haters gonna hate. Maar ik vond die laatste Alpha headline slot van Kendrick ook tegenvallen. Had toen echt het idee dat ik naar vermoeide naar Kendrick Lamar stond te kijken. Die andere 2 optredens daarvoor hadden veel meer energie.

Haha ja dat is echt legendarisch hoe slecht dat was! Zie hier:

Die hit leeft tegenwoordig rent free op deze manier gezongen in mijn hoofd. Altijd een plezier als het onverwacht weer even langs komt.

Ik vond de Arctic Monkeys in 2022 erg tegen vallen. Nul interactie, voelde alsof ze het lijstje afspeelden en daarna weer zo snel mogelijk wegwezen.
En vorig jaar viel Fred Again... ook erg tegen. Zijn show op DTRH2023 vond ik super goed, maar de show op Lowlands lag te veel stil en kon me niet meekrijgen. Extra jammer dat we daardoor Fat Dog gemist hebben.
Ja Fred Again... inderdaad. Hij had een soort gevoelige set, maar had gewoon zijn knallers moeten draaien ipv het laten vallen van de stiltes. Heb hem ook in de Afas en Ziggo Dome gezien en daar was het top!

Years & Years is het slechtste wat ik gezien heb. Hadden toen enkele radio hitjes waardoor ik ze best welk kon waarderen op plaat. Maar live was het zo ongelofelijk vals en slecht. Zelfs op de lokale braderiefeesten heb ik zelden zo iets slechts gezien.
Deze ook meegemaakt, nog nooit zoiets vals gezien.

The prodigy, jaar "lang geleden". Ging iets fout met apparatuur en na 15 minuten ofzo hield het gewoon op. Jaren later probeer ik het opnieuw, maar toen heeft de Staat het op moeten vullen. (Wel zeer mooie tribute gegeven. Erg tevreden. Reden was naar natuurlijk)
En ook deze staat mij bij, volgens mij op mijn eerste Lowlands, 2001. Inderdaad twee keer de stroom eruit en na die tweede keer zijn ze volgens mij niet meer terug gekomen. Groot doek tegen het bloeden, was dat ik bij de 'subheadliner' van die dag, bandje genaamd Muse, ook maar even was binnengewandeld en dat was een openbaring voor mij toen...

• Leuk
Waarderingen: CVS
ben volgens mij pas 1 x weg gelopen op lowlands, ik dacht dat t textures in 2008 was.
ik pluis t blokkenschema zo uit dat ik alleen maar naar dingen ga die ik leuk vind, maar ik had echt n gat, en dus textures geprobeert, na 15 weg gegaan, vond t echt nx, gewoon niet mijn muziek
Textures vond ik toen echt wel gaaf. Als Nederlandse Tecnho Metal band daar op LL gaaf gedaan. Ik kan ook snappen dat het je muziek niet is.

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet super vaak iets zie wat me tegenvalt. Weet wel dat ik van Brockhampton meer had voorgesteld. Niet dat het slecht was, maar ook niet zo tof als ik op voorhand had verwacht. Arctic Monkeys vond ik niet fenomenaal.

Goed inluisteren helpt teleurstellingen gelukkig vaak te voorkomen :-)

Deze was uit mijn geheugen gewist, maar mijn god wat was dit slecht. Boos weggelopen toen.
Dit was inderdaad megaslecht. Ik had toen een enorme kater en zat buiten de Heineken (?) te luisteren na het optreden en dat klonk zo vals dat ik ben opgestaan om naar binnen te gaan om te checken of het nu echt aan mij lag, maar het was zeer slecht.

Om het aantal pagina's weer eens op te krikken:

Wat is jullie slechtste/tegenvallendste optreden op Lowlands?
Lordz of Brooklyn (1995) als headliner in de Alpha….. wie…. Eh ja die

En nog een band, ben de naam kwijt. Ik verheugde mij er zo op en ik vond het zo slecht dat ik ook teleurgesteld en boos wegliep. Hoe kon je op plaat zo goed klinken en live zo slecht zijn. Heb ze dus ook categorisch uit mijn geheugen verwijderd dat ik de naam niet meer weet.

Ga op onderzoek uit

Edit:

Out of scope:
Sixto Rodrigues (waiting for sugar man) op BKS 2018.
Wat een trieste bedoeling was dat.

Deze ook meegemaakt, nog nooit zoiets vals gezien.

En ook deze staat mij bij, volgens mij op mijn eerste Lowlands, 2001. Inderdaad twee keer de stroom eruit en na die tweede keer zijn ze volgens mij niet meer terug gekomen. Groot doek tegen het bloeden, was dat ik bij de 'subheadliner' van die dag, bandje genaamd Muse, ook maar even was binnengewandeld en dat was een openbaring voor mij toen...
Yup, die ben ik overigens dit jaar weer tegen gekomen op Pinkpop. Die doen het nog steeds!

oh ja . in 2005 , mn 1e LL, ik was nog naief. ooit gekozen voor the audiobullys ipv marilyn mansson.
laten we zeggen dat t niet heel erg muzikaal top was
Rond die tijd heb ik die ook een schandalig optreden in Tivoli zien geven. Ik meen dat mensen die ze toen in 013 zagen zelfs hun geld terug mochten vragen.

Om het aantal pagina's weer eens op te krikken:

Wat is jullie slechtste/tegenvallendste optreden op Lowlands?
Palaye Royale in 2022 was het best met het woord 'irritant' te omschrijven, weggelopen na de tenenkrommende 7 nation army cover.

Channel Tres in 2019 waar het geluid meermaals uitviel en het bandje opnieuw gestart werd, was ook geen beste inkomer voor de nacht haha

En wel het hele weekend verkrijgbaar
Ik begrijp je niet denk ik. Het pre-orderen is juist niet het hele weekend verkrijgbaar (tot vrijdagavond 23:59). De supermarkt is wel het hele weekend open maar daar betaal je dan meer geld voor per blikkie.

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Users who are viewing this thread