Lowlands 2025

Exact. Als ze dat flikken zou wel een bad-ass move zijn. Wel mooi dat in het Rock Werchter topic dit helemaal verafschuwd wordt en hier 'gaat het wel werken' hahaha
Snap beide geluiden in de context van de festivals wel heel goed. Op Rock Werchter betalen mensen geld voor wat al jaren garant staat voor een dikke line up, met de Slope wat ook uitgegroeid is voor de mooie (alternatieve) namen van de toekomst. Dat een boeking als K3, alleen het idee al, gepaard gaat met weerstand snap ik dan heel goed.
Bij Lowlands staat men veel meer open voor muziek en entertainment vanuit alle richtingen. Het mag wat meer schuren en af en toe ook wat ordinairder zijn. Ruimte voor punk, maar ook voor foute nostalgie. Je gaat samen een bubbel in en, hoewel ik het zelf vreselijk zou vinden om K3 op de line up te zien staan, heeft het ook wel weer zn waarde. Een hele grote groep mensen hier wel heel blij van wordt en die vrolijkheid draagt juist wel echt bij aan die sfeer die Lowlands Lowlands maakt.

Ik denk dat het prima los gaat in de Alpha en dat het best een feestje zal worden maar voor mij verliest Lowlands echt een heel stuk credibility met K3

Ik denk dat het prima los gaat in de Alpha en dat het best een feestje zal worden maar voor mij verliest Lowlands echt een heel stuk credibility met K3
Ik vraag me oprecht af welk stuk geloofwaardigheid ermee verloren gaat? Als ze K3 boeken als openingsact van de Alpha of een vergelijkbare spot, dan is dat toch niet iets wat Lowlands niet al talloze keren eerder deed? Lowlands is - in ieder geval de afgelopen ~10 jaar dat ik ga - altijd een festival geweest met de nodige curveballs. Ik vind K3 als openingsact een stuk minder genânt dan Goldband als headliner.

E: dit pleidooi voor K3 is tevens het noodsignaal voor nieuwe namen

Het is niet alsof K3 headliner gaat worden. Die plekken zijn al vergeven.
Nu hecht ikzelf niet zoveel waarde aan het woordje headliner, als ik de act graag wil zien maakt het mij niet uit of ze om 13h in de Heineken of om 22h in de Alpha staan. Maar blijkbaar is dat wel het verschil of je de Opposites of Goldband boekt, beide konden op enorm veel weerstand rekenen want headliner. Als ze dus ergens gedurende de dag waren geplaatst was er niemand die er wat van had gevonden?

Shaggy weekend van Lowlands op Reggae lake festival Amsterdam. Lijkt me ook wel leuk. Al zou ik als reggae naam liefste Alpha Blondy zien 😎

Nu hecht ikzelf niet zoveel waarde aan het woordje headliner, als ik de act graag wil zien maakt het mij niet uit of ze om 13h in de Heineken of om 22h in de Alpha staan. Maar blijkbaar is dat wel het verschil of je de Opposites of Goldband boekt, beide konden op enorm veel weerstand rekenen want headliner. Als ze dus ergens gedurende de dag waren geplaatst was er niemand die er wat van had gevonden?
Opposites of een Goldband overdag is geen slechte boeking voor Lowlands toch? Maar als headliner gewoon wel ondermaats.

K3 overdag in de Alpha kan wmb prima op Lowlands. Dat soort acts geeft toch wel een soort kleur aan het festival, het hoeft niet allemaal serieus op LL. Als er maar iets leuks tegenover staat (zoals vorig jaar met Personal Trainer vs Sugababes).

Nu hecht ikzelf niet zoveel waarde aan het woordje headliner, als ik de act graag wil zien maakt het mij niet uit of ze om 13h in de Heineken of om 22h in de Alpha staan.
Daar denken een heleboel mensen heel anders over.
Als ze dus ergens gedurende de dag waren geplaatst was er niemand die er wat van had gevonden?
Nee, ik denk dat dat een prima slot is voor dergelijke acts.

Shaggy weekend van Lowlands op Reggae lake festival Amsterdam. Lijkt me ook wel leuk. Al zou ik als reggae naam liefste Alpha Blondy zien 😎
Als er een classic reggae act overkomt van Reggae Lake zou ik liever Burning Spear willen zien. Shaggy doet echt niks meer zelf op het podium, zelfs voor reggae begrippen.

Qua "opkomende" naam zal YG Marley een prima keuze zijn. Staat begin augustus in de UK.

Sziget doet het dit jaar ook niet verkeerd. Zie in de lichting van vandaag dat daar Portugal. The Man staat. Die mag ook wel langskomen van mij.

Users who are viewing this thread