Lowlands 2024

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Ik vind het niet hebben van presentatoren eigenlijk fijner. Het opkomen van een artiest heeft een bepaalde magie die deels wegvalt na een aankondiging. Bovendien voelt het aankondigen altijd als een ingestudeerd ongemakkelijk kunstje.
Ik vind zelf de MC / stagemanager eigenlijk wel veel toegevoegde waarde hebben. Het geeft mij een saamhorigheidsgevoel, je begint dan echt samen aan die act waarvoor je speciaal bent gekomen (ipv dat de act optreed tijdens de borrel die je met vrienden aan het houden bent). Mogelijk helpt het ook tegen mensen die met hun rug naar de artiest gedraaid zijn! Dat van eefje was ongemakkelijk idd, maar soms zitten er ook echt leuke intro's bij. En zoiets als dat Lander van Lander en Adriaan zelf het podium opmoet om het publiek uit te nodigen is óók ongemakkelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: soepstengel en mgbss

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
124
182
Eens met die campagne! Soms krijg ik het idee dat deze etikette een beetje uit het collectieve geheugen aan het verdwijnen is; alsof er sinds Covid nieuwe normen gelden. Want al een paar keer gehad dat als we er mensen op aanspraken ze verontwaardigd of boos werden, en dat is voor mij wel een teken dat er andere normen en waarden zijn gelden. Met een bord stil zijn naast de borden nonsmoking / non crowdsurf heb je tenminste iets om op terug te vallen
Als iemand die zelf ook wel eens rookt en met vrienden die dat ook doen; ik erger mij ook mateloos aan mensen die in een tent roken. Heb er mensen ook regelmatig op aangesproken. Maar valt me tegelijkertijd ook wel op dat het elk jaar minder wordt. Weet alleen niet of dit door de borden komt of doordat er simpelweg minder mensen roken.
 

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Als we t over ergernissen hebben; wanneer ik een mooie spot heb gevonden met 10 centimeter ruimte voor mij om enigszins te kunnen bewegen/ dansen en er gaat een of andere dude van 2meter precies voor mij neus staan. Ik zeg alle lange mensen achterin. ;)

Ergernis nummer 2 zijn mensen die helemaal vooraan naast je stil gaan staan met hun armen over elkaar en geen millimeter bewegen en je de hele tijd nors aankijken als jij wel aan t dansen bent op de muziek. We zijn hier niet in de kerk. Alle mensen die niet dansen ook achterin. ;)
Jaa hier heb ik nog wel een vraag over! Benieuwd naar wat jullie ervan vinden en doen. Vaak loop je bij een concert wat naar voren of naar het midden, helemaal als er achterin nog ruimte te over is. Maar wanneer word jezelf naar voren werken asociaal? Ik ben het meest in mn element helemaal midden in een zaal, hou van de menigte om mee heen, en probeer vaak een leeg gaatje of wat ruimte te vinden vanwaar we de show gaan bekijken (ben vaak met maar 1 of 2 andere vrienden als ik een tent in ga). Maar wanneer word naar voren lopen aso? En met hoeveel? En dan heb ik het over nieuwe groepen mensen vlak voor of tijdens de act, niet iemand die pils voor zn vrienden haalt of bij vrienden wilt aansluiten

Voor mijzelf vind ik dat bij een festival de voorste kwart of een derde eigenlijk uitgesloten zijn als de act al is begonnen, het is daar gewoon druk en staat vol met liefhebbers. Concert tot de helft van de zaal ofzo. Dus tot zover gaan wij niet. Een act inlopen is echt prima, zeker bij een festival, maar doe het dan ook met beleid, en beuk je er niet doorheen. Bij Gorillaz bij DTRH (waar het afgeladen vol stond) kwam ik in de situatie terecht dat een echt grote groep mensen tijdens het optreden opeens in een rij voor ons stil hield, terwijl er echt al weinig ruimte was. Ik stond het haar van de vrouw voor mij te happen, en kon zelf ook geen stap naar achter zetten. Om een beetje ruimte te bewaren heb ik maar mijn biertje voor me vastgehouden. Na een kwartier werd de vrouw voor me zo boos dat ik steeds met dat biertje in haar rug aan het prikken was dat ze besloten om met zn allen nóg verder naar voren te gaan. Achteraf spijt dat ik niet meteen tegen ze heb gezegd dat ze door moesten lopen en er geen plek was. Soms gaan er mensen midden in onze groep staan, dan zeggen we er wel altijd wat van. Ook bij twee concerten gehad dat we op tijd waren en voorin begonnen (rij 5 ofzo), maar magischerwijs steeds meer naar achter geraakten en in tje end op 1/3 of zelfs de helft van de zaal eindigen. Misschien ben ik ook niet zo goed in mn plekje opeisen, dat kan ook. Of het is common practice om nog helemaal naar voren te lopen, idk

Al gaat het merendeel van de tijd wel gewoon prima en sta ik met leuke mensen om me heen! Gelukkig waren dit de uitzonderingen. Maar ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken, ben mij van deze etiketten veel minder bewust
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en snackneus

redle

Randprogramma
15 apr 2019
196
191
Ik vind het beetje raar dat ik nu hier weer wordt neergezet als iets terwijl ik juist opkom tegen asociaal gedrag. Bizar eigenlijk.

Ik vind dat je goede punten hebt over rekening met elkaar houden, en twee mensen die 5 minuten na een show begint voor je gaan staan en de week doornemen is ronduit asociaal, 100% mee eens.

Maar jouw manier van reageren op dit forum is vaak zo over de top. Dit is hoe het is, en iedereen die het er niet mee eens is gaat maar buiten de tent staan. Ook met die posts over drugsdealen in de whatsapp groep, helemaal mee eens, dit hoort daar echt niet, maar dan zo fel op alles en iedereen gaan reageren om duidelijk te maken dat het niet kan hoeft niet.

Je hebt een duidelijke mening wat ik zeker wel kan waarderen, veel muziekkennis en goede verslagen die leuk zijn om te lezen, maar sommige van je berichten zijn zo onnodig fel wat ook weer heel veel reacties van anderen opwekt. Nu ook weer.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.133
Ik vind dat je goede punten hebt over rekening met elkaar houden, en twee mensen die 5 minuten na een show begint voor je gaan staan en de week doornemen is ronduit asociaal, 100% mee eens.

Maar jouw manier van reageren op dit forum is vaak zo over de top. Dit is hoe het is, en iedereen die het er niet mee eens is gaat maar buiten de tent staan. Ook met die posts over drugsdealen in de whatsapp groep, helemaal mee eens, dit hoort daar echt niet, maar dan zo fel op alles en iedereen gaan reageren om duidelijk te maken dat het niet kan hoeft niet.

Je hebt een duidelijke mening wat ik zeker wel kan waarderen, veel muziekkennis en goede verslagen die leuk zijn om te lezen, maar sommige van je berichten zijn zo onnodig fel wat ook weer heel veel reacties van anderen opwekt. Nu ook weer.
O maar dat zijn juist de posts waar ik wel op wil reageren omdat men de gene neer sabelt die opkomt voor fatsoen en sociaal bijeenkomen. Daar verdedig ik me gewoon tegen. Ik weet dat jij me daarom niet mag bijvoorbeeld, dat vind ik jammer maar dat weerhoud mij niet om mijn standpunt te verdedigen. Zeker als mensen er anders mee omgaan zoals het bedoeld of beschreven staat.

Mensen hebben er blijkbaar heel veel moeite mee om er op gewezen te worden dat iets wat ze doen niet netjes is, en men gaat dan in de tegenaanval en gaan de melder juist neerzetten voor van alles en nog wat. En dat mogen deze mensen in kwestie best vervelend worden, maar het moet zo zijn dat je met aso-gedrag, een grote bek en met een "niemand maakt mij wat" mentaliteit maar denkt overal mee weg te komen. Dan vind je het maar even vervelend wat hier op het forum staat. Het drugsdeal-in-de-whatsappgroup moment was daar een goed voorbeeld van. Ik meld iets, men gaat slecht daarop. Noemt mij een snitch en werd voor alles en nog wat genoemd. Terwijl ik gewoon letterlijk het wetboek aan mijn zijde had. En dat je het niet nodig vind dat ik daar op in ga terwijl ik werd aangevallen vind ik ook gewoon scheef, en daarom moet ik mijzelf soms maar verdedigen op dit forum.

Nu wordt er ook weer gezegd dat ik een zuurpruim ben omdat ik vind dat je niet iemand anders zijn festival ervaring niet mag verpesten door te praten. Wederom de omgekeerde wereld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Mimi

snackneus

Playlistbediener
22 aug 2023
29
77
Jaa hier heb ik nog wel een vraag over! Benieuwd naar wat jullie ervan vinden en doen. Vaak loop je bij een concert wat naar voren of naar het midden, helemaal als er achterin nog ruimte te over is. Maar wanneer word jezelf naar voren werken asociaal? Ik ben het meest in mn element helemaal midden in een zaal, hou van de menigte om mee heen, en probeer vaak een leeg gaatje of wat ruimte te vinden vanwaar we de show gaan bekijken (ben vaak met maar 1 of 2 andere vrienden als ik een tent in ga). Maar wanneer word naar voren lopen aso? En met hoeveel? En dan heb ik het over nieuwe groepen mensen vlak voor of tijdens de act, niet iemand die pils voor zn vrienden haalt of bij vrienden wilt aansluiten
Als er plek voor is, lekker naar voren lopen. Dat naar voren beuken zonder oog voor een ander terwijl het al kneitertje druk is vind ik dan wel asociaal.
Maar moet zeggen dat ik er dit jaar geen last van heb gehad!
 

redle

Randprogramma
15 apr 2019
196
191
O maar dat zijn juist de posts waar ik wel op wil reageren omdat men de gene neer sabelt die opkomt voor fatsoen en sociaal bijeenkomen. Daar verdedig ik me gewoon tegen. Ik weet dat jij me daarom niet mag bijvoorbeeld, dat vind ik jammer maar dat weerhoud mij niet om mijn standpunt te verdedigen. Zeker als mensen er anders mee omgaan zoals het bedoeld of beschreven staat.

Mensen hebben er blijkbaar heel veel moeite mee om er op gewezen te worden dat iets wat ze doen niet netjes is, en men gaat dan in de tegenaanval en gaan de melder juist neerzetten voor van alles en nog wat. En dat mogen deze mensen in kwestie best vervelend worden, maar het moet zo zijn dat je met aso-gedrag, een grote bek en met een "niemand maakt mij wat" mentaliteit maar denkt overal mee weg te komen. Dan vind je het maar even vervelend wat hier op het forum staat. Het drugsdeal-in-de-whatsappgroup moment was daar een goed voorbeeld van. Ik meld iets, men gaat slecht daarop. Noemt mij een snitch en werd voor alles en nog wat genoemd. Terwijl ik gewoon letterlijk het wetboek aan mijn zijde had. En dat je het niet nodig vind dat ik daar op in ga terwijl ik werd aangevallen vind ik ook gewoon scheef, en daarom moet ik mijzelf soms maar verdedigen op dit forum.

Nu wordt er ook weer gezegd dat ik een zuurpruim ben omdat ik vind dat je niet iemand anders zijn festival ervaring niet mag verpesten door te praten. Wederom de omgekeerde wereld.
Nogmaals, het gaat er niet om dat je een zuurpruim bent omdat je iets vindt, daar heb je vaak gewoon gelijk in, maar op de manier waarop je dit neerzet.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
706
433
Ik lees dat meezingen mag, maar kan ook nog wel wat filmpjes op het internet vinden waarbij je misschien wel terugkomt op die mening ;).

Ik vind dat je ook gewoon naar voren mag lopen zolang er ruimte is, mensen moeten maar de gaten op vullen. Je ziet vooral in kleine poppodia dat de mensen in de voorste rij spastisch anderhalve meter aan ruimte voor het podium open laten. Schuif gewoon door, dan staat iedereen zo dicht mogelijk bij het podium.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi, Moi332 en redle

Davidd

Support act
7 jul 2021
935
1.700
Eigenlijk is het een wonder dat het op LL nog nooit is uitgelopen op een massale vechtpartij als ik het zo lees! ;):ROFLMAO:
Haha blijft toch bijzonder dat ik op LL nog nooit een vechtpartij heb gezien. Terwijl op de gemiddelde koningsdag of andere festivals je het regelmatig tegenkomt.
 

Steve

Campingartiest
27 aug 2023
74
97
Wat ik wel een interessant punt vind, aanhakend op de discussie die hier nu wordt gevoerd over de "praters": is dit nu erger dan het vroeger was? In de Festileaks podcast van afgelopen maandag werd benoemd dat omdat de Lowlandsprogrammering nu meer focus heeft op elektronische acts / dj's dit ook meer publiek trekt dat gewend is aan festivals waar met name dj's spelen en waar het normaler is om met je rug naar de dj te staan (en te kletsen met je maten), simpelweg ook omdat er niet veel op het podium gebeurt. Dit publiek is het dus minder gewend om aandacht te hebben voor de act en als je dit publiek dus tijdens de dagprogrammering op Lowlands bij een band neerzet, wordt er dus meer gepraat en valt dat op.

Ik ben benieuwd of dit een mogelijke verklaring is waarom dit nu meer zichtbaar is en dus ook dit soort hoogoplopende discussies veroorzaakt.
 

XaviLL

Randprogramma
21 jul 2024
105
250
Haha blijft toch bijzonder dat ik op LL nog nooit een vechtpartij heb gezien. Terwijl op de gemiddelde koningsdag of andere festivals je het regelmatig tegenkomt.
Ik heb het daar ook weleens met vrienden over. Ik heb overal achter de bar gestaan, van raggae feesten t/m hardcore. Overal was wel eens gezeik, behalve op lowlands. Hoe dat komt? Ik denk de samenhorigheid van de weekendkaarten en de hoeveelheid xtc die er genomen wordt.
Daarnaast komt het ook doordat het grote deel van LL publiek uit Amsterdam en omstreken komt. Uit deze regio komt vaak het meest gezellige publiek als je het mij vraagt.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, gy0n en LIBOH

Mimi

Playlistbediener
4 jul 2023
49
161
Ik lees dat meezingen mag, maar kan ook nog wel wat filmpjes op het internet vinden waarbij je misschien wel terugkomt op die mening ;).

Ik vind dat je ook gewoon naar voren mag lopen zolang er ruimte is, mensen moeten maar de gaten op vullen. Je ziet vooral in kleine poppodia dat de mensen in de voorste rij spastisch anderhalve meter aan ruimte voor het podium open laten. Schuif gewoon door, dan staat iedereen zo dicht mogelijk bij het podium.
Maar bij de meeste acts dit weekend stond de tent bij aanvang toch echt wel goed vol. Gaan jullie dan op goed geluk alsnog naar voren om een plekje te vinden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken