Mag van mij ook in de India op zaterdag om een beetje spreiding te creëren. Zo stond Tjade 2 jaar geleden ook tegenover KI/KI.TLM Airlines incoming voor een bravo nacht?
Mag van mij ook in de India op zaterdag om een beetje spreiding te creëren. Zo stond Tjade 2 jaar geleden ook tegenover KI/KI.TLM Airlines incoming voor een bravo nacht?
Ik heb erg genoten van de show op DTRH 2022. Vanaf dat moment was alle coronagezeik verleden tijd voor mij. Ik zet af en toe op een feestje wel eens een plaatje van Goldband op, het doet het prima en ik vind het ook echt niet gek dat ze worden geboekt. Het is gewoon populair en zolang ik LL ken, wordt er geboekt wat populair is, ongeacht de kwaliteit.Een muzieksmaak is uiteraard zeer persoonlijk. Mij gaat het ook om het signaal dat Lowlands hiermee uitstraalt. Een kermisact als Goldband kan blijkbaar afsluiten. Ik vind het echt goedkope feestmuziek. Ze stonden ook op Concert at Sea, tussen Blof, Nielson, Danny Vera etc. Ze staan eigenlijk overal. En voor mij voelt het daarom niet als een mooie (Lowlands)afsluiter. Gun dan Eefje de Visser die spot als Nederlandse act. Een stuk creatiever. Dat mensen zin hebben in dit popi-jopie gezelschap, daar kan ik me best bij neerleggen. Maar dan toch lekker ergens in de middag? Een afsluiter moet een kers op de taart zijn. Iets speciaals. Niet een act die je op elk festival en feesttent hebt kunnen zien. En Lowlands heeft fantastische headliners gehad; Tool, Nine Inch Nails, Nick Cave, The XX, Massive Attack, Foo Fighters etc etc. Namen waar je echt naar uitkijkt. Die de dag even een laatste schop onder de hol kunnen geven. Dus in dat opzicht vind ik Goldband echt een dieptepunt qua hoofdact. En de rest van het programma ziet er zeer sterk uit. En ja, er is zat moois te zien in plaats van Goldband. Maar dat deze act zo massaal omarmt wordt vind ik echt bizar. En dan kom ik weer terug op mijn eerste zin; een muzieksmaak is uiteraard zeer persoonlijk.
Enige verschil voor mij is denk ik of het een meerwaarde heeft dat de show in het donker is. Dat biedt meestal meer ruimte voor een imposante show (BicepMaar als Lowlands nou Nas of Jorja Smith als headliner had gepresenteerd en Goldband als sub, zou de backlash dan wat minder zijn geweest? Je krijgt dan precies hetzelfde voor hetzelfde geld alleen het verhaaltje er omheen zou anders geweest zijn. Onder de streep maakt het dus niets uit dat Goldband headliner is.
Ik heb erg genoten van de show op DTRH 2022. Vanaf dat moment was alle coronagezeik verleden tijd voor mij. Ik zet af en toe op een feestje wel eens een plaatje van Goldband op, het doet het prima en ik vind het ook echt niet gek dat ze worden geboekt. Het is gewoon populair en zolang ik LL ken, wordt er geboekt wat populair is, ongeacht de kwaliteit.
Ik denk wel dat Goldband als sub of als co-headliner met Peggy ofzo beter gepresenteerd had kunnen worden.
Als Skrillex maar in het donker is en niet als tussendoortje op de zondagmiddag in de Alpha tussen de gitaarbands zoals in 2014 (als ik het goed heb).Enige verschil voor mij is denk ik of het een meerwaarde heeft dat de show in het donker is. Dat biedt meestal meer ruimte voor een imposante show (Bicep)
Ik ben het ook niet eens met die zin hoor, maar helaas wel de realiteit. Als morgen ineens K3 door het dak gaat bij Gen-z'ers of late millennials, dan worden zij ook gewoon geboekt. Helaas.Geen enkel probleem met een (plat) feestje. Voor ieder wat wils. Ik ben het alleen niet helemaal eens met bovengenoemde dikgedrukte zin. Zelf ben ik bv geen liefhebber van Billie Eilish maar ik begrijp heel goed dat die act heel goed past bij een groot deel van het Lowlands publiek. Dat is ook geen plat vermaak. Ik had toch wel het idee dat Lowlands een bepaalde kwaliteit neer wilde zetten. Gaan voor een mooie headliner die spraakmakend is. Maar wat voor de een kwaliteit is, zal voor de ander rommel zijn. En populair hoeft niet direct van mindere kwaliteit te zijn. Van een afstandje lijkt het een wat makkelijke boeking; mensen komen toch wel en het is geen zeer dure act (mag ik toch hopen).
Als Skrillex maar in het donker is en niet als tussendoortje op de zondagmiddag in de Alpha tussen de gitaarbands zoals in 2014 (als ik het goed heb).
The Smile, NAS, Idles, Sampha, Skrillex, Fat Dog, Spiritbox, Jorja Smith en Maribou State.Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
ls het gaat om lang gekoesterde en uitgesproken wens is dat alleen NAS.Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
Van de namen die ik nog nooit heb gezien: Nas, Denzel Curry, Skrillex, Fat Dog, Brutalismus 3000, Soulwax, Spiritbox, Bob Vylan en (vooral door de vriendengroep) Peggy Gou en Sugababes.Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
IDLES, Soulwax, Skrillex, Noord Nederlands Orkest speelt filmmuziek, Fred Again.., Fat Dog, QOTSA, Bob Vylan, Backxwash, Grandson, Inhaler, Flowdan, Denzel Curry, Wargasm, GroveLaten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
Mijn lijstje exactly! Jij bent een kenner.IDLES, Soulwax, Skrillex, Noord Nederlands Orkest speelt filmmuziek, Fred Again.., Fat Dog, QOTSA, Bob Vylan, Backxwash, Grandson, Inhaler, Flowdan, Denzel Curry, Wargasm, Grove
K3 op een brakke zondag als opener in de Alpha. Dat zou prima werkenIk ben het ook niet eens met die zin hoor, maar helaas wel de realiteit. Als morgen ineens K3 door het dak gaat bij Gen-z'ers of late millennials, dan worden zij ook gewoon geboekt. Helaas.
Ja terecht natuurlijk, de massa is ook echt heel kut doorgaans ;-)Tegelijkertijd voel ik ook dat het hier soms ook wel een beetje hip is om af te geven op wat de massa leuk vindt.
Sowieso Nas, Jorja Smith, Fat Dog, Sampha en Big Thief, want nog nooit gezien.Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()
Laten we het positief inzien. Waar kijken jullie het meeste naar uit?![]()