Lowlands 2024

Broodrooster

Randprogramma
21 apr 2021
122
177
Eerste namen die bij mij te binnen schieten:

Depeche Mode?

Purple Disco Machine als dance afsluiter. Lijkt me fantastisch eerlijk gezegd.

Sam Fender komt volgend jaar met album 3. Die is klaar voor de einde middag slot Alpha, mits dat album een knaller wordt

Verder hoop ik (al dan niet realistisch, boeien) op:

Jungle, MGMT, Tom Misch (en ook z’n dance alter ego Supershy in de nacht), Inhaler, Jaguar Jaguar, Peggy Gou, Meskerem Mees,

qua Nederlandse acts: Personal Trainer, Elephant, Wodan Boys, een herkansing voor Kyteman.

Edit: zou me ook niks verbazen als ze Chef’ Special weer eens boeken.. prima nieuw singletje wel, dat Miracles. Ik hoor weer een beetje de band die zo goed was op One for the Mrs.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken en eva84

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.014
Eerste namen die bij mij te binnen schieten:

Depeche Mode?

Purple Disco Machine als dance afsluiter. Lijkt me fantastisch eerlijk gezegd.

Sam Fender komt volgend jaar met album 3. Die is klaar voor de einde middag slot Alpha, mits dat album een knaller wordt

Verder hoop ik (al dan niet realistisch, boeien) op:

Jungle, MGMT, Tom Misch (en ook z’n dance alter ego Supershy in de nacht), Inhaler, Jaguar Jaguar, Peggy Gou, Meskerem Mees,

qua Nederlandse acts: Personal Trainer, Elephant, Wodan Boys, een herkansing voor Kyteman.

Edit: zou me ook niks verbazen als ze Chef’ Special weer eens boeken.. prima nieuw singletje wel, dat Miracles. Ik hoor weer een beetje de band die zo goed was op One for the Mrs.
Depeche Mode al in de Ziggo in februari. Onder de jonge generatie ook geen noemenswaardige naam meer dus kans lijkt mij klein.

De Nederlandse indienamen had ik dit jaar eigenlijk al wel verwacht. Ook Wies komt met een nieuw album en hebben nog nooit op Lowlands gestaan. Typische X-Ray naam.
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.014
Als ze er maar voor zorgen dat de dance afsluiter later op de avond staat dan dit jaar, dus na 00:00. Zodat er nog ruimte is voor genoeg bands in de Alpha.
Precies. Hopelijk komend jaar anders en niet een valse truc om geld te besparen.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
588
371
Misschien een veelste grote naam hoor, maar ik hoor toch geruchten over een nieuw Kanye West album… Nadat hij (terecht) is gecanceld door z’n vreemde uitspraken zou het wel een hele vette perfecte headliner zijn voor Lowlands! Wellicht dat hij door de afname van zn populariteit ook een betaalbaardere headliner is voor Lowlands!
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en HOOFDLETTERS

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.014
Misschien een veelste grote naam hoor, maar ik hoor toch geruchten over een nieuw Kanye West album… Nadat hij (terecht) is gecanceld door z’n vreemde uitspraken zou het wel een hele vette perfecte headliner zijn voor Lowlands! Wellicht dat hij door de afname van zn populariteit ook een betaalbaardere headliner is voor Lowlands!
Kanye West, Rammstein en als Nederlandse headliner Marco Borsato. We zijn eruit Eric.
 

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
144
90
Mijn beeld van LL is dit jaar maar weer eens bevestigd en dan ben ik er niet eens zelf geweest.
Reden genoeg om volgend jaar weer over te slaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Mijn beeld van LL is dit jaar maar weer eens bevestigd en dan ben ik er niet eens zelf geweest.
Reden genoeg om volgend jaar weer over te slaan.
Snap dat op zich ook wel. Wil het stiekem wel eens proberen, maar 300 euro voor een programma dat me eigenlijk nooit dusdanig trekt om een heel weekend door te brengen, is te gortig. Tel daarbij het drugsgebruik op en de massaliteit van heel dat festival, waarbij het bij te veel mensen om de beleving gaat dan om de muziek (dan staat een festival bij mij toch al gauw 4-1 achter), kan ik je wel volgen.

Tenzij je echt heel iets anders denkt natuurlijk ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: gy0n

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.183
Snap dat op zich ook wel. Wil het stiekem wel eens proberen, maar 300 euro voor een programma dat me eigenlijk nooit dusdanig trekt om een heel weekend door te brengen, is te gortig. Tel daarbij het drugsgebruik op en de massaliteit van heel dat festival, waarbij het bij te veel mensen om de beleving gaat dan om de muziek (dan staat een festival bij mij toch al gauw 4-1 achter), kan ik je wel volgen.

Tenzij je echt heel iets anders denkt natuurlijk ;)
Is dat drugsgebruik niet op quasi elk groot mainstream festival gaande? Je las er ook over in het RW en DTRH topic.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Is dat drugsgebruik niet op quasi elk groot mainstream festival gaande? Je las er ook over in het RW en DTRH topic.
Je gaat me niet vertellen dat dat op dezelfde schaal gebeurt. Tuurlijk zullen er individuen of kleinere groepen zijn die dat ook op die festivals doen, maar LL is 'het' festival bij uitstek. Daar staat ze ook min of meer om bekend.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Snap dat op zich ook wel. Wil het stiekem wel eens proberen, maar 300 euro voor een programma dat me eigenlijk nooit dusdanig trekt om een heel weekend door te brengen, is te gortig. Tel daarbij het drugsgebruik op en de massaliteit van heel dat festival, waarbij het bij te veel mensen om de beleving gaat dan om de muziek (dan staat een festival bij mij toch al gauw 4-1 achter), kan ik je wel volgen.

Tenzij je echt heel iets anders denkt natuurlijk ;)
Wat bedoel je met de massaliteit? Je hebt op Lowlands een stuk minder last van mensenmassa's dan op bijvoorrbeeld Pinkpop vind ik, waar het veld altijd volstaat en het terrein erg klein aanvoelt. Ook qua looproutes is het op LL een stuk beter vertoeven. En heb nog nooit zo vaak zo makkelijk in het voorvak of vooraan kunnen staan als afgelopen weekend.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.591
11.208
Wat bedoel je met de massaliteit? Je hebt op Lowlands een stuk minder last van mensenmassa's dan op bijvoorrbeeld Pinkpop vind ik, waar het veld altijd volstaat en het terrein erg klein aanvoelt. Ook qua looproutes is het op LL een stuk beter vertoeven. En heb nog nooit zo vaak zo makkelijk in het voorvak of vooraan kunnen staan als afgelopen weekend.
Grootste festival van het land en van wat ik heb gehoord, had je alsnog wel last van mensenmassa's, ondanks dat de aantallen (wat is het? 60.000?) wel lager liggen dan een RW of PP. Verschillende mensen in ieder geval die het hadden over drukker dan normaal en dat het inderdaad lastiger manoeuvreren was dan op bovengenoemde festivals. Moet ik erbij zeggen dat ik de looproutes op RW en PP dus echt meer dan prima vind. Als LL daar overheen kan, doen ze het wel aardig.

Dus dat i.c.m. het terrein. Dat is ook niet aan mij besteed. Te veel stages, te veel lopen. Nou is dat laatste wel gokken, want ik ben er nog nooit geweest, maar je begrijpt m'n punt wel.

Voorvak of vooraan staan geloof ik wel, maar da's niet aan mij besteed.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.021
8.664
Is dat drugsgebruik niet op quasi elk groot mainstream festival gaande? Je las er ook over in het RW en DTRH topic.
Ja maar ik lees hier dingen als 95% van het volk. Dat is redelijk grotesk. Nuja, lezen over coke nemen doen m'n haren rechtop staan, puur door nogal zware zaken die ik heb zien gebeuren bij mensen die ik graag zie... Weg met die rotzooi.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.869
1.809
Grootste festival van het land en van wat ik heb gehoord, had je alsnog wel last van mensenmassa's, ondanks dat de aantallen (wat is het? 60.000?) wel lager liggen dan een RW of PP. Verschillende mensen in ieder geval die het hadden over drukker dan normaal en dat het inderdaad lastiger manoeuvreren was dan op bovengenoemde festivals. Moet ik erbij zeggen dat ik de looproutes op RW en PP dus echt meer dan prima vind. Als LL daar overheen kan, doen ze het wel aardig.

Dus dat i.c.m. het terrein. Dat is ook niet aan mij besteed. Te veel stages, te veel lopen. Nou is dat laatste wel gokken, want ik ben er nog nooit geweest, maar je begrijpt m'n punt wel.

Voorvak of vooraan staan geloof ik wel, maar da's niet aan mij besteed.
Moet zeggen dat ik het qua drukte altijd wel prima vindt. Had alleen vorig jaar dat het te druk aanvoelde, maar dat is gedeeltelijk ook geweest door de lockdowns. Ik sta meestal op Lowlands bij een hoop acts dikke prima en niet te druk. Alleen de wat meer elektronische acts (bicep, Underworld, CdW, M83 eerste half uur) zijn constant echt druk
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken