Lowlands 2021 - Nieuws en geruchten

Uiteindelijk heeft dat natuurlijk ook weer invloed op de situatie in NL, maar daar hoor ik niemand over dat we dat maar gaan verbieden. Laten we de festivals maar de nek omdraaien ? Was vorige zomer ook al het probleem dat wij in NL vinden dat we recht hebben op vakantie en dan ook gaan. Kansloos. Je hebt gezien wat voor effect dat gaf. Blijf gewoon in NL en hou je aan de regels. Want dit geeft inderdaad wereldwijd weer nieuwe zorgen.
Ik vind dit echt een lastige. Ik zal nooit claimen dat ik recht heb op vakantie, maar ik heb dus een paar maandjes geleden door het vertrouwen in de lage cijfers voor eind juli een ruime week in Frankrijk geboekt. In een privé woning van bekenden (dus dat zou toch moeten kunnen, dachten we). Mijn gezin gaat er nog steeds vanuit dat we gaan, maar ik ben serieus aan het twijfelen of het wel verstandig is als we straks op rood (of donkerrood) staan.

Ik vind dit echt een lastige. Ik zal nooit claimen dat ik recht heb op vakantie, maar ik heb dus een paar maandjes geleden door het vertrouwen in de lage cijfers voor eind juli een ruime week in Frankrijk geboekt. In een privé woning van bekenden (dus dat zou toch moeten kunnen, dachten we). Mijn gezin gaat er nog steeds vanuit dat we gaan, maar ik ben serieus aan het twijfelen of het wel verstandig is als we straks op rood (of donkerrood) staan.
Is ook een lastige, ieder moet doen wat hij/zij wil, maar aanvaard dan ook de gevolgen. En ik schat jou niet zo in dat je schijt hebt aan alles, maar een weloverwogen keuze maakt. Helaas is dat niet zo voor het merendeel van de bevolking.

Voor mezelf persoonlijk hoef ik niet zonodig nu naar het buitenland met al die veranderende regels, testen, quarantaines etc. Teveel gedoe en een hoop stress. Is het mij niet waard. Vakantie is in mijn ogen ontspanning.

Ik heb een camping geboekt in Italië voor de duur van 3 weken, tis nog maar de vraag of ik straks (2 weken) kan afreizen,.. Als Italië ons in de ban doet is het klaar... mijn dochters hebben tickets voor LL en zitten nu ook in de rats... het is allemaal koffiedik kijken en afwachten... kijk: vakantie kun je zelf nog over beslissen, Festivals zoals LL wordt voor je beslist.. daar heb je zelf geen invloed op. Hopelijk komt het allemaal in orde voor al die festivalfans... zelf heb ik dit weekend af moeten kicken van Bospop.. was anders vandaag een beetje gaar maar voldaan thuisgekomen... Voor alle LL gangers: kop op, houd moed!

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: @Marc en Pompompidom
Ik begreep dat ze vandaag toch om de tafel gingen zitten met de overheid? Benieuwd of er nog wat naar buiten gaat komen.

Ja ik denk dat het muntje beide kanten op kan vallen. Zelf vind ik het argument van het Fieldlabs onderzoek best stand houden ten opzichte van nachtclubs etc.
Daar is zeker best iets voor te zeggen, maar het lijkt me uitgesloten met deze oplopende cijfers dat er ook maar enig risico met zo'n groot festival genomen gaat worden. Los van de vraag of het veilig kan of niet. En de snelheid van vaccineren de komende weken. Als Lowlands echt op 22 juli de knoop wil doorhakken, dan wordt het afgelast. Ik denk dat we ons ermee moeten verzoenen dat het dit jaar weer niets wordt. Helaas.

• Verdrietig
Waarderingen: Pompompidom
Begrip voor alle reacties, emoties en meningen hier. Ben zelf ook door een achtbaan gegaan dit weekend. Ik hoop dat de gesprekken vruchten afwerpen en een genuanceerder beleid mogelijk maken. Wat nogal onderbelicht blijft is dat er afgelopen weekend een behoorlijk aantal kleinere festivals klaar waren om te starten zaterdag, deze hebben 100 % kosten gemaakt en nauwelijks inkomsten. Bovenal niet de financiële slag kracht om die 20% op te vangen....stel je voor dat je op vrijdag 19.15 hoort dat je zaterdag mag gaan afbreken ipv vieren...hoe zuur is dat. Voor hen komt er wellicht geen editie 2022

RIVM: 'Geen garantie dat ziekenhuisopnames zo laag blijven' - https://nos.nl/l/2388707

Fijn om te lezen dat RIVM ziet dat deze enorme stijging eigenlijk vooral komt door nachthoreca. Geen woord over festivals. Fingers crossed komende dagen of de besmettingen weer snel gaan dalen (vandaag wel).

Btw cijfers dalen al weer….. ik denk dat veel positieve gevallen er ook zijn geweest ivm vakantietesten zo voor het weekend…..
10 K, 9 K, 8 K en morgen 7 K en zo steeds minder….

Btw cijfers dalen al weer….. ik denk dat veel positieve gevallen er ook zijn geweest ivm vakantietesten zo voor het weekend…..
10 K, 9 K, 8 K en morgen 7 K en zo steeds minder….
Hmm meestal is op zondag en maandag lager. Denk dat we morgen weer fikse stijging zien.
Helaas….

Er is ook een fikse back log bij de GGD's. Lees dat sommige mensen inmiddels 53 uur wachten op hun uitslag.
Klopt, het laboratorium kan de grote hoeveelheid testen niet aan, dus de cijfers die we nu doorkrijgen zijn zeer waarschijnlijk ondergerapporteerd.

Van de F1 organisatie:…..
Ontwikkelingen Covid-19

Als organisator zijn we afhankelijk van de regels en voorwaarden die de landelijke overheid aan ons als organisatie en jou als fan stelt. Afgelopen zaterdag zijn er nieuwe maatregelen ingegaan die gelden tot en met 13 augustus. De maatregelen treffen vooral de festivals en in mindere mate de sportevenementen. We gaan ervan uit dat de maatregelen van de overheid het gewenste effect hebben en dat diezelfde maatregelen na de 13e kunnen worden losgelaten voor professioneel georganiseerde evenementen. Kortom, we bereiden ons op dit moment voor op de terugkeer van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix op basis van volledige capaciteit.

Met vriendelijke groet,

Team Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix

? Yeah right….

Kunnen die lezen als; Lowlands gaat door met de voorbereidingen tot het verboden wordt? Want dan gaan de komende weken spannend worden zeg, iedere dag rond 14:00 & 15:00 in spanning naar de cijfers kijken ?

Users who are viewing this thread