DE Lollapalooza Berlin 2020

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Rage Against The Machine dit jaar,

Ik overweeg om dit jaar naar Berlijn af te reizen voor de ze band. Iemand ervaring met dit festival?
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Ik denk zelf aan AirBnB tje ergens in Berlin Kurfustendamm of eventueel Mitte en dan vrijdag tot en met maandag in Berlijn te vertoeven waarvan de zondag naar Lollapalooza te gaan.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Ik denk zelf aan AirBnB tje ergens in Berlin Kurfustendamm of eventueel Mitte en dan vrijdag tot en met maandag in Berlijn te vertoeven waarvan de zondag naar Lollapalooza te gaan.
Is het wel handig om in Mitte te gaan zitten? Weet niet hoe de prijs is, maar zou me niks verbazen als het voor die data een heel stuk duurder is, zeker omdat je in het centrum zit. Vorige keer dat ik Berlijn was, zat ik in Köpenick (wat wel aan de andere kant van de stad is). Reistijd naar het Olympiastadion is dan op zich gewoon prima te doen met de U\\- en S-Bahn.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Aaran wrote:
Ik denk zelf aan AirBnB tje ergens in Berlin Kurfustendamm of eventueel Mitte en dan vrijdag tot en met maandag in Berlijn te vertoeven waarvan de zondag naar Lollapalooza te gaan.

Is het wel handig om in Mitte te gaan zitten? Weet niet hoe de prijs is, maar zou me niks verbazen als het voor die data een heel stuk duurder is, zeker omdat je in het centrum zit. Vorige keer dat ik Berlijn was, zat ik in Köpenick (wat wel aan de andere kant van de stad is). Reistijd naar het Olympiastadion is dan op zich gewoon prima te doen met de U\\- en S-Bahn.

Ik had laatst gekeken voor het een midweek in Augustus en viel mij enorm mee zowel voor Mitte als Kurfustendamm. Vooral als ik maar 1 dag naar het festival zou gaan en de andere 3 dagen gewoon Berlijn in ga vind ik het centraal gelegen toch erg fijn. Afgelopen keren overnacht in ParkInn (Dat hoge hotel aan Alexanderplatz) en RIU in Kurfustendamm beviel allebei erg goed alleen wel iets te duur voor wat het is. Sinds dit jaar steeds meer gekeken naar AirBnB wat aanzienlijk goedkoper is.

Maar ik begrijp dat je al een x bent geweest naar Lollapalooza? Hoe was dit?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
wenteldave wrote:

Aaran wrote:
Ik denk zelf aan AirBnB tje ergens in Berlin Kurfustendamm of eventueel Mitte en dan vrijdag tot en met maandag in Berlijn te vertoeven waarvan de zondag naar Lollapalooza te gaan.


Is het wel handig om in Mitte te gaan zitten? Weet niet hoe de prijs is, maar zou me niks verbazen als het voor die data een heel stuk duurder is, zeker omdat je in het centrum zit. Vorige keer dat ik Berlijn was, zat ik in Köpenick (wat wel aan de andere kant van de stad is). Reistijd naar het Olympiastadion is dan op zich gewoon prima te doen met de U\\- en S-Bahn.

Ik had laatst gekeken voor het een midweek in Augustus en viel mij enorm mee zowel voor Mitte als Kurfustendamm. Vooral als ik maar 1 dag naar het festival zou gaan en de andere 3 dagen gewoon Berlijn in ga vind ik het centraal gelegen toch erg fijn. Afgelopen keren overnacht in ParkInn (Dat hoge hotel aan Alexanderplatz) en RIU in Kurfustendamm beviel allebei erg goed alleen wel iets te duur voor wat het is. Sinds dit jaar steeds meer gekeken naar AirBnB wat aanzienlijk goedkoper is.

Maar ik begrijp dat je al een x bent geweest naar Lollapalooza? Hoe was dit?
Ah, dat verbaast me dan wel. Je hebt blijkbaar toch iets meer verstand van hotels dan dat ik heb.
Je begrijpt me wel verkeerd. Ben zelf nog nooit op Lollapalooza geweest. Heb wel het gevoel dat je er maar van moet houden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ik zit nog te twijfelen tussen dit en Rock En Seine. Ben ook benieuwd of er andere zijn met een van beide festivals.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
De aftermovies van Lollapalooza spreken me toch ook niet echt. Teveel vrolijke geschminkte meisjes, te weinig chagrijnige mannen zoals ik. Maar goed misschien dat RATM daar verandering aan brengt.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
De aftermovies van Lollapalooza spreken me toch ook niet echt. Teveel vrolijke geschminkte meisjes, te weinig chagrijnige mannen zoals ik. Maar goed misschien dat RATM daar verandering aan brengt.
Heerlijk. Kan ik me ook wel in vinden. Je moet er echt van houden om de hele tijd popiejopies om je heen te hebben, denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Iemand ervaring met dit festival?
In 2016 geweest voor Radiohead toen en eigenlijk niets van het publiek dat hierboven wordt beschreven, gemerkt. Was toen wel nog in het mooie Treptowerpark, nu is dat dacht ik aan een voetbalstadium wat me sowieso minder charmant lijkt. Plus, wees maar zeker dat je aan de undercard gaat zien dat ze Rage hebben weten boeken, ze hebben al enkele jaren een misselijkmakende line-up maar ik vermoed nu met Rage... Berlijn is anderzijds echt wel een zeer mooie stad en is zeker het citytripje waard (tenzij je natuurlijk maar voor één dag komt en je de volgende dag al graag zou willen vertrekken haha).
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Indiaantje89 wrote:
Iemand ervaring met dit festival?

In 2016 geweest voor Radiohead toen en eigenlijk niets van het publiek dat hierboven wordt beschreven, gemerkt. Was toen wel nog in het mooie Treptowerpark, nu is dat dacht ik aan een voetbalstadium wat me sowieso minder charmant lijkt. Plus, wees maar zeker dat je aan de undercard gaat zien dat ze Rage hebben weten boeken, ze hebben al enkele jaren een misselijkmakende line-up maar ik vermoed nu met Rage… Berlijn is anderzijds echt wel een zeer mooie stad en is zeker het citytripje waard (tenzij je natuurlijk maar voor één dag komt en je de volgende dag al graag zou willen vertrekken haha).
Treptowerpark lijkt me ook een prachtige locatie. Stond het podium vlakbij het Sovjetgedenkteken? En dat park is ook groot zat.
Nu is het inderdaad in en rondom het Olympiastadion, wat natuurlijk groter is en, zoals je al zei, de charme weghaalt. Laatste zal me ook niet verbazen. Dat ze zoveel moeten kosten. Ach, zal wel de kracht van de comeback/reünie zijn.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
ERC4fa8WsAEiuNZ


Nou blij dat ik voor Parijs heb gekozen.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Poah, die affiche is even lelijk zeg. Wat een verschrikkelijke line-up.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Ja idd zeg. RATM is uiteraard tof, Miley Cyrus had ik ook nog wel meegepakt uit nieuwsgierigheid. Deichkind is live wel tof (op Rock Am Ring paar jaar terug was dat een toffe show iig). Dj Snake had ik misschien gechecked. Run The Jewels en Denzel Curry dan nog.. maar verder is het nog leuker om naar je eigen drol te kijken.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
you me at six is toch ieder jaar minder en minder relevant aan het worden lijkt me
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Ja idd zeg. RATM is uiteraard tof, Miley Cyrus had ik ook nog wel meegepakt uit nieuwsgierigheid. Deichkind is live wel tof (op Rock Am Ring paar jaar terug was dat een toffe show iig). Dj Snake had ik misschien gechecked. Run The Jewels en Denzel Curry dan nog.. maar verder is het nog leuker om naar je eigen drol te kijken.

Even naar de line-up gekeken na deze reactie. Da's inderdaad niet heel best nee. Is de vijver zo klein of boeken ze expres zo kut (/commercieel) voor dit festival? Kan me herinneren dat ik afgelopen line-ups toch echt een stuk leuker vond
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een zoveelste festival dat al zn geld heeft gestoken in RATM en het moet bekopen met.. Welja, geen undercard lol.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Pijnlijk slecht.

Run The Jewels had ik wel willen zien. Heel eventueel Miley of RATM voor de lolligheid. Verder, nope.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken