Live is Live 2026

ik probeer voor nick cave
(moesten er mensen in slagen meerdere keren te winnen mag men altijd eens aan mij denken :) zal dat ook doen moest het lukken hier om meerdere binnen te halen)
al slaag ik een gratis iron maiden concertje ook niet af

Dat krijg je met zulke absurde prijzen.
Dat ligt echt niet aan de prijzen hoor. Overaanbod festivals, alle 3 headliners zijn bijna jaarlijks een of meerdere keren in België of de ruime regio errond te zien... Heb echt niet de indruk dat de prijs persé het grote probleem is. Genoeg vrienden die volle pot betaald hebben voor de Cave dag bijvoorbeeld.

Op zich het standaard festivanprijzen, en voor een zaalshow van een van de headliners betaal je niet veel minder.
Standaard festival prijzen wellicht, maar je krijgt er geen festivaldag voor.

Als je kijkt naar de Iron Maiden dag is het nauwelijks meer dan hun eigen shows, 5 bands ipv 3 dat is toch geen festival te noemen? Gewoon een concert met twee kleine bandjes extra als voorprogramma ervoor gepleurd.

Vergelijk die live is live dag maar eens met de Graspop donderdag van vorig jaar dan zie je hoe karig het is.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Gewoon een concert met twee kleine bandjes extra als voorprogramma ervoor gepleurd.
En voor een los Iron Maiden concert betaal je tegenwoordig ook niet veel minder dan die 130 euro die ze vragen. Linkin Park met vaag voorprogramma kost op Parklife evenveel. Denk dat het gewoon die keer Maiden té veel is, zonder hen oneer aan te doen. Blijft een goeie band!

Standaard festival prijzen wellicht, maar je krijgt er geen festivaldag voor.

Als je kijkt naar de Iron Maiden dag is het nauwelijks meer dan hun eigen shows, 5 bands ipv 3 dat is toch geen festival te noemen? Gewoon een concert met twee kleine bandjes extra als voorprogramma ervoor gepleurd.

Vergelijk die live is live dag maar eens met de Graspop donderdag van vorig jaar dan zie je hoe karig het is.
Ja, exact dit.

Voor de Ziggo betaal je ook al 112 euro trouwens. Je krijgt hier exact dezelfde show met 4 extra bands voor 20 euro meer. Lijkt me best binnen de perken te liggen.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Voor hetzelfde geld zijn dat een drietal duotickets die te winnen zijn natuurlijk.

Al 100 keer meegedaan met verschillende mailadressen en nog niks
Bij GVA werden er destijds ook uitzonderlijke aantallen tickets weggegeven. Als De Standaard pakweg 10x tickets weggeeft, is de kans een pak kleiner.

Denk dat we er hier te makkelijk vanuit gaan dat er straks 2000 man rondloopt dankzij wedstrijden...

Bij GVA werden er destijds ook uitzonderlijke aantallen tickets weggegeven. Als De Standaard pakweg 10x tickets weggeeft, is de kans een pak kleiner.

Denk dat we er hier te makkelijk vanuit gaan dat er straks 2000 man rondloopt dankzij wedstrijden...
Inderdaad, gva was echt wel uitzonderlijk, iedereen dat beetje bleef volharden had er. Bij dit lijkt de kans wel een stuk kleiner.

Iron maiden met 1 voorprogramma in sportpaleis was ook vlotjes over de 100 euro, ik vind dat er nu al maanden gezeverd wordt over de prijs, de mensen die het te duur vinden gaan ook niet als het 110 euro is zo simpel is het. Zet Maiden op een zondag en je hebt een ander verhaal.

• Leuk
Waarderingen: koolket en ChrisV
Iron maiden met 1 voorprogramma in sportpaleis was ook vlotjes over de 100 euro, ik vind dat er nu al maanden gezeverd wordt over de prijs, de mensen die het te duur vinden gaan ook niet als het 110 euro is zo simpel is het. Zet Maiden op een zondag en je hebt een ander verhaal.
Inderdaad, voor alledrie de headliners hun eigen zaalshows waren de prijzen boven de 100 euro. (Sportpaleis)

Ik heb al ff geleden via mn werk 2 hele goedkope kaarten voor de dag met robbie williams. Maar ze mogen evt overgenomen worden voor een leuke prijs. Iemand interesse? Dan kan ik dat geld gebruiken voor pinkpop ^^

Maar als je Cave wilt zien is Best Kept Secret is niet heel veel duurder en daar krijg je wél een volledige festivaldag. Hetzelfde voor Graspop wanneer Maiden daar staat. In dat opzicht is het gewoon prijzig.

Users who are viewing this thread