Live is Live 2026

Johnny Marr en Nick Cave, goed genoeg voor mij.
Dat zal dan wel een ticketje worden.

Idem. Schuift ook hier extra ticketje(s). Voor Nick Cave betaal je alleen ook best een prijs. Met Johnny Marr (altijd leuk) en Benjamin Clemantine vind ik het al de prijs waard. 2 x geweest (eens Zeebrugge en Antwerpen) en ik vind het gewoon ook een fijn festival.

Over BC: ik hoor Benjamin Clemantine zijn albums heel graag maar nu tweemaal live gezien op Werchter en ik volg de positieve commentaren op zijn concerten hier niet helemaal. In het begin van de set was ik omver geblazen maar dan neemt het theatrale imo te veel over. Zeker als het publiek een hele tijd moet meezingen met Condolence en de vertaling in het Nederlands. Dan wordt het maar een boeltje en ik vind het jammer van de tijd die tijdens zo een korte set beter kan ingevuld worden met meer van zijn prachtige nummers. Dan zijn jullie hier strenger voor Lenny Kravitz :). Bij zijn laatste passage was er in Klub C inderdaad heel weinig volk maar zelf daarvan zijn heel veel mensen vertrokken tijdens het optreden. Ook mijn vrienden kon ik niet overtuigen om te blijven kijken. Soit, omwille van zijn prachtige muziek geef ik hem wel met plezier een derde kans op Live is Live.

Fijne line-up, maar met Anna en Benjamin ook wel twee namen die niet echt gaan overkomen op een hoofdpodium in de volle zon.

Uiteindelijk wel een prima dagje, al heb ik de meesten hiervan wel recentelijk nog gezien. Wordt dus even wachten op eventuele GvA-actie / Ticketswap.

Dat is gewoon omdat miljoenen mensen "I follow rivers" in hun playlist hebben en omdat het passeert in de shuffle he.
Possibily en Sex money feelings die hebben toch ook best veel streams (165 en 258 miljoen). Maar goed het blijft maar een vage indicatie uiteindelijk.

Ben echt heel benieuwd hoeveel volk er op dat veld gaat staan elke dag in juni. Vanuit bepaalde kringen toch echt wel dingen gehoord die het nog erger maken dan ik totnu dacht/wist.
15.000 of minder per dag zou een ramp zijn, tussen 15.000 en 20.000 teleurstellend, tussen 20.000 en 25.000 voldoende goed en boven 25.000 dagbezoekers uitstekend rekening houdende dat een grote troef (trams die stoppen vlak voor het festivalterrein) tijdelijk niet meer bestaat.

Fijne line-up, maar met Anna en Benjamin ook wel twee namen die niet echt gaan overkomen op een hoofdpodium in de volle zon.

Uiteindelijk wel een prima dagje, al heb ik de meesten hiervan wel recentelijk nog gezien. Wordt dus even wachten op eventuele GvA-actie / Ticketswap.
Of een cera-korting in april of mei...

Ben echt heel benieuwd hoeveel volk er op dat veld gaat staan elke dag in juni. Vanuit bepaalde kringen toch echt wel dingen gehoord die het nog erger maken dan ik totnu dacht/wist.
Als het echt veel te weinig is, zouden ze er dan niet gewoon nog de stekker uittrekken?

Laat die Gazet van Antwerpen er maar in komen.
Eerst een jaar overslaan, dan een slecht jaar hebben. Kan wel eens de knockout zijn dan?

Hoge ticketprijzen, headliners die je elk jaar kan zien of recent maar ook de locatie en bereikbaarheid. Mensen zijn niet doof en weten in vele gevallen dat er grote issues zijn op vlak van mobiliteit vanaf mei.

Voor alle dagen? Die dag van Robbie Williams zie ik nog wel goed verkopen. De andere gaan moeilijk worden

15.000 of minder per dag zou een ramp zijn, tussen 15.000 en 20.000 teleurstellend, tussen 20.000 en 25.000 voldoende goed en boven 25.000 dagbezoekers uitstekend rekening houdende dat een grote troef (trams die stoppen vlak voor het festivalterrein) tijdelijk niet meer bestaat.
Alle drie de headliners krijgen een Sportpaleis uitverkocht, dus op zich zou het wel moeten lukken om 20000 man bijeen te halen per dag zeker?

Weinig, maar ik spreek pas na 1 juli.

Als je het moet doen met de gebuisde marketing van Ticketmaster, perse anders wil doen dan de rest en in een weekend wil concurreren met festivals die al jaren op de kalender staan...

Alle drie de headliners krijgen een Sportpaleis uitverkocht, dus op zich zou het wel moeten lukken om 20000 man bijeen te halen per dag zeker?
Misschien is er toch niet zo’ naar een festival in het Antwerpse. Je zou denken dat het met deze headliners wel eens zou moeten lukken he.

Probleem is dat dit festival ook echt geen identiteit heeft. Waar is nu ineens dat tweede ‘idyllische’ podium heen, bijvoorbeeld.

Die kregen dat Sportpaleis inderdaad vol, maar die stonden wel (muv 1 jaar) allemaal elk jaar in België post covid natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: won666
Die kregen dat Sportpaleis inderdaad vol, maar die stonden wel (muv 1 jaar) allemaal elk jaar in België post covid natuurlijk.
Ja maar goed, zet Maiden ook dit jaar op Graspop en het is weer de eerste dag die daar uitverkoopt. Cave had nu ook gewoon net zoals in 2024 weer een Sportpaleis gevuld. Robbie Williams misschien ook.

En nee, niet 1 op 1 te vergelijken (lineup, prijs) maar iets zegt me dat het gebrek aan smoel van dit festival toch een probleem is.

Users who are viewing this thread