Jera on Air 2025

Een Deftones, Gojira, Idles en Iggy Pop zijn imo ook niet echt bands voor Jera. Kom je wel eerder bij een ADTR (die komen niet) of Rise Against maar met de namen die nu bekend zijn voor Hellfest en Graspop wordt de puzzel voor de headliner niet makkelijker..

Ja het wordt er niet gemakkelijker op als ze de grootste tourende metalcore bands niet hebben (ADTR, Falling in reverse, Spiritbox)
Architects of Electric Callboy op herhaling wellicht nog een optie? geen idee wat hun tourschema is
Flogging molly was ook een mooie naam geweest voor de bovenkant, jammer dat die op Pinkpop staan

Electric Callboy lijkt me ook onwaarschijnlijk, staan de 25e op Tons of Rock, dan Provinssi en daarna op Roskilde.
Avenged is ook niet haalbaar, staan 26e in Finland, 28e in Noorwegen en 29e in Zweden.

Spiritbox zou volgens mij ook nog kunnen, al ken ik die niet goed genoeg om in te schatten of dat headliner waardig is. Staan wel de 26e met Linkin Park in Gelredome en moeten de 28e in Londen spelen.
Ook In Flames heeft nog plek op de agenda, maar staan op South of Heaven in maastricht..

Misschien is de headliner gewoon een band die morgen pas een EU tour aankondigt. Is Killswitch daar bijvoorbeeld groot genoeg voor? Of zou dat meer een sub naam zijn?

Ja als we nog naar bands op herhaling gaan kijken lijkt eigenlijk Enter Shikari me wel een kanshebber, alhoewel ik toch echt wel eerder een band zoals Rise Against verwacht naast de twee al aangekondigde headliners

Ja het wordt er niet gemakkelijker op als ze de grootste tourende metalcore bands niet hebben (ADTR, Falling in reverse, Spiritbox)
Architects of Electric Callboy op herhaling wellicht nog een optie? geen idee wat hun tourschema is
Flogging molly was ook een mooie naam geweest voor de bovenkant, jammer dat die op Pinkpop staan
Bij Jera zitten ze in de problemen door Impericon fest en Vainstream. Als je een van die twee weg haalt, dan heb je meteen adtr vrij.

Ik betwijfel of Spiritbox nou veel groter is dan Motionless in white en The Ghost inside inderdaad
Misschien net een tikje groter? Maar zijn allemaal 013 bands in principe die wel met gemak de 013 uitverkopen. staan op de Graspop poster ook allemaal op dezelfde rij. Enter shikari zal wel geen 3 jaar acter elkaar komen lijkt me

In Flames is inderdaad gewoon uitgesloten met dat optreden in Maastricht
Avenged Sevenfold lijkt me sowieso niet in het budget te vallen van een festival als Jera
Bij Jera zitten ze in de problemen door Impericon fest en Vainstream. Als je een van die twee weg haalt, dan heb je meteen adtr vrij.
Waren die festivals in de afgelopen jaren niet tijdens Jera? Ik had het gevoel dat ze de afgelopen jaren minder moeite hadden met het boeken van de grote metalcore bands, ze hadden bijvoorbeeld parkway drive en architects wel gewoon als die op tour waren.
al hebben ze opzich met Motionless in white, The Ghost Inside, Knocked Lose, Heaven shall burn, BFMV alsnog wel een mooi rijtje staan hoor.

Ik betwijfel of Spiritbox nou veel groter is dan Motionless in white en The Ghost inside inderdaad
Misschien net een tikje groter? Maar zijn allemaal 013 bands in principe die wel met gemak de 013 uitverkopen. staan op de Graspop poster ook allemaal op dezelfde rij. Enter shikari zal wel geen 3 jaar acter elkaar komen lijkt me

Avenged Sevenfold lijkt me sowieso niet in het budget te vallen van een festival als Jera

Waren die festivals in de afgelopen jaren niet tijdens Jera? Ik had het gevoel dat ze de afgelopen jaren minder moeite hadden met het boeken van de grote metalcore bands, ze hadden bijvoorbeeld parkway drive en architects wel gewoon als die op tour waren.
al hebben ze opzich met Motionless in white, The Ghost Inside, Knocked Lose, Heaven shall burn, BFMV alsnog wel een mooi rijtje staan hoor.
Impericon is van april naar eind juni verhuisd dacht ik. Vandaar…

While She Sleeps op herhaling headliner? Door hun aankodiging op Werchter zijn ze ‘in de buurt’. Schat het niet hoog in, maar eentje voor bij het lijstje

• Leuk
Waarderingen: Karel_073 en Loek123

Ooh ja wacht Shikari stond er ook in 2023, dacht dat alweer 2022 was. Denk ook niet dat spiritbox headliner zou zijn als Jinjer dat ook niet is. Jinjer heeft dan wel weer Into the Grave geheadlined.

Wat nou als we een hele gekke naam uit de hoed toveren zoals Skindred ofzo? Zou dat nog kunnen, die staan op Hellfest en Ressurection

Impericon is van april naar eind juni verhuisd dacht ik. Vandaar…

While She Sleeps op herhaling headliner? Door hun aankodiging op Werchter zijn ze ‘in de buurt’. Schat het niet hoog in, maar eentje voor bij het lijstje
Een band op herhaling boeken en tot headliner promoten vind ik wel een beetje een zwaktebod, maar opzich wel mogelijk ja

Misschien dat Beartooth nog onverwacht een tour aankondigd? Zou wel een mooie headliner zijn ook.
Ooh ja wacht Shikari stond er ook in 2023, dacht dat alweer 2022 was. Denk ook niet dat spiritbox headliner zou zijn als Jinjer dat ook niet is. Jinjer heeft dan wel weer Into the Grave geheadlined.

Wat nou als we een hele gekke naam uit de hoed toveren zoals Skindred ofzo? Zou dat nog kunnen, die staan op Hellfest en Ressurection
Spiritbox is wel een stuk groter dan Jinjer, de rest van dat rijtje dat ik hierboven noemde ook wel denk ik.
Denk dat de Graspop poster bijvoorbeeld wel een goede indruk geeft van hoe groot bands zijn in 2025, of hoe groot de agent van de band vind dat ze zijn. Al staat op Hellfest dan weer Spiritbox vrij laag opneens, heel logisch is het ook niet. maar voor mij gevoelsmatig is spiritbox wel de grootste van het rijtje.

• Leuk
Waarderingen: jelki
Namen vanop hellfest affiche:
the damned
Lions law
The real mckenzies
Defeater
The chisel
Gorilla biscuits
Gouge away

En dat is het zowat.

Resurrection:
Ignite
Evergreen terrace
Defects
Crossfaith
Northlane

Laatst bewerkt:
Namen vanop hellfest affiche:
the damned
Lions law
The real mckenzies
Defeater
The chisel
Gorilla biscuits
Gouge away

En dat is het zowat.

Resurrection:
Ignite
Evergreen terrace
Defects
Crossfaith
Northlane

Dit is wat er voor/na Jera nog in Europa speelt:

Bury Tomorrow
Imminence
John Coffey
Terror
Zeal & Ardor
Orbit Culture
Walls of Jericho
Seven Hours after Violet
Jimmy Eat World

Trivium mag ook nog wel langskomen
Lijken eerder te touren in augustus

Dit is wat er voor/na Jera nog in Europa speelt:

Bury Tomorrow
Imminence
John Coffey
Terror
Zeal & Ardor
Orbit Culture
Walls of Jericho
Seven Hours after Violet
Jimmy Eat World
Bury tomorrow en imminence stonden er nog dit jaar.

Zeal &Ardor en Orbit Culture lijken niet meteen het genre waar jera op mikt. Kan wel, eerder Orbit Culture lijkt me.

Lijken eerder te touren in augustus

Bury tomorrow en imminence stonden er nog dit jaar.

Zeal &Ardor en Orbit Culture lijken niet meteen het genre waar jera op mikt. Kan wel, eerder Orbit Culture lijkt me.
Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat Jera zoiets zal gaan doen vanwege oa Vainstream en Impericon. Daarnaast helpen Into the Grave, South of Heaven en Pinkpop in de zelfde maand ook niet mee.

Het kan natuurlijk zijn dat ze morgen een blik met 25 artiesten open trekken die nog helemaal niks hebben aangekondigd maar ook dat lijkt me sterk.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat Jera zoiets zal gaan doen vanwege oa Vainstream en Impericon. Daarnaast helpen Into the Grave, South of Heaven en Pinkpop in de zelfde maand ook niet mee.

Het kan natuurlijk zijn dat ze morgen een blik met 25 artiesten open trekken die nog helemaal niks hebben aangekondigd maar ook dat lijkt me sterk.
South of heaven boekt wel uit een hele andere put dan jera toch?
In flames wordt hier aangehaald maar hebben nog nooit op jera gestaan, melodeath is nu niet bepaald een populair genre op jera toch?
Pinkpop boekt de laatste jaren inderdaad wel wat meer Jera namen dat is wel jammer

South of heaven boekt wel uit een hele andere put dan jera toch?
In flames wordt hier aangehaald maar hebben nog nooit op jera gestaan, melodeath is nu niet bepaald een populair genre op jera toch?
Pinkpop boekt de laatste jaren inderdaad wel wat meer Jera namen dat is wel jammer
Klopt, ik zat ook te denken aan In Flames en Hatebreed. Dat zijn de enige twee die op Jera hadden kunnen staan.
En Heaven Shall Burn staat ook op Jera dit jaar

Klopt, ik zat ook te denken aan In Flames en Hatebreed. Dat zijn de enige twee die op Jera hadden kunnen staan.
En Heaven Shall Burn staat ook op Jera dit jaar
Heaven shall burn is gewoon metalcore toch? Wel stevige metalcore, dat wel.
Hatebreed was ik vergeten inderdaad, daar heb je een goed punt. Die hadden niet misstaan op Jera!

Heaven shall burn is gewoon metalcore toch? Wel stevige metalcore, dat wel.
Hatebreed was ik vergeten inderdaad, daar heb je een goed punt. Die hadden niet misstaan op Jera!
Het is metalcore met zweedse melodeath invloeden. Zo omschrijven ze het zelf in elk geval.

En van Pinkpop had je een Weezer en Flogging Molly er prima bij kunnen hebben.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Het is metalcore met zweedse melodeath invloeden. Zo omschrijven ze het zelf in elk geval.
Ah helder. Ik weet nog wel dat ze een keer op Dynamo zeiden halverwege hun show:
"It is getting dark now so everyone can come out now, your friends wont bully you that you are partying with a metalcore band"

• Leuk
Waarderingen: Yoghurt

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread