[HU] Sziget 2013

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Sziget is het grootste muziekfestival van Europa. Het wordt jaarlijks georganiseerd op het Óbuda-eiland bij de Hongaarse hoofdstad Budapest. Per jaar trekt het festival meer dan 370.000 bezoekers.

De allereerste editie vond plaats in 1993 onder de naam Diáksziget, een jongerenfestival waar met name Hongaarse artiesten optraden. Tegenwoordig treft men er vele podia aan waarop veel verschillende muziekstijlen te ontdekken vallen. Naast muziek is er ook aandacht voor theatervoorstellingen en film.

Informatie
Volgende datum: 5 augustus 2013 (ma) – 12 augustus 2013 (ma)
Locatie: Boedapest (HU)
Genre(s):
Tickets:
Website: http://szigetfestival.nl/
 

Frank

Playlistbediener
29 sep 2012
22
0
Normaal gesproken zit Sziget dit jaar aan de goede kant van de albumreleases, dus veel bands die niet lang voor Sziget of net erna met een album komen. Denk aan Arcade Fire, Placebo, The National etc. Zou zomaar een dikke line-up kunnen worden.
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
De laatste jaren zitten de Scandinavische festivals Sziget behoorlijk in de weg. Die werken met een aantal festival allemaal samen met boeken met het Way Out West Festival. Zo heeft Flow Festival de volgende namen bekend gemaakt:

Aino Venna, AlunaGeorge, Azealia Banks, Bat For Lashes, Beach House, Black Lizard, Blixa Bargeld, Disclosure, Ebo Taylor, Ebo Taylor & The Odapajan, Goat, Godspeed You! Black Emperor, Haim, Hudson Mohawke, Jaakko Eino Kalevi, Julia Holter, Jupiter & Okwess International, K-X-P, Karenn, Karri Koira, Kendrick Lamar, Kraftwerk, Lau Nau, Maya Jane Coles, Minä Ja Ville Ahonen, Mykki Blanco, Nick Cave & The Bad Seeds, Of Monsters And Men, Pää Kii, Rubik, Sarah Kivi & Non-Orchestra, Sarah Kivi & Non Orchestra, Solange Knowles, Tensnake, The Knife, Todd Terje

Dikke kans dat er nog een paar Scandinavische festivals die namen boeken en dan heet Sziget dus alweer een probleem...

http://festileaks.com/2013/03/ook-het-finse-flow-festival-trekt-een-blik-namen-open/
 

BamiBasWang

Playlistbediener
21 mrt 2013
5
0
Voor Sziget moeten we het Terraneo Festival in de gaten houden. Veel overeenkomsten met Sziget. Nog niks bekend gemaakt, verwacht snel namen.
 

Richarddus

Playlistbediener
24 mrt 2013
5
0
Ik zet zelf in op Nick Cave & The Bad Seeds. Een echte Sziget band en in de buurt op dat moment.
 

Richarddus

Playlistbediener
24 mrt 2013
5
0
Ik kan je vertellen dat ik persoonlijk een klein gat in de lucht gesprongen heb. Sziget kan alle soorten muziek hebben. Snoopdogg vorig jaar was ook commercieel maar jezus wat een feest was dat. Zelfde met LMFAO.
 

BamiBasWang

Playlistbediener
21 mrt 2013
5
0
Haha LMFAO ging zeker los!!

De organisatie vsn Sziget had een vijfjarig contract met David Guetta gesloten toen hij nog in opkomst was voor hun dochterfestival Balaton Sound. Na 4 jaar David is de koek daar wel op. Slim dus hem naar Sziget te verplaatsen voor jaar 5. Je gaat je erover verbazen hoe populair hij in Hongarije is. De weide gaat uitpuilen...
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Dat gaat het zeker. Ik vind het een logische keuze. Al is het een mega domper voor de bandjes liefhebbers. Gewoon lekker afsluiten met een onbekende band op een ander podium!
 

Djoeke

Playlistbediener
13 nov 2012
5
0
Met een emmertje cocktail in m'n hand kan ik me best vermaken bij David Guetta. En er is inderdaad nog zoveel meer te doen mocht je geen zin hebben in een overvolle mainarea.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken