Het Reistopic

Ik vond het ook niet per se druk, vond het gewoon helemaal niks haha. Grauw, grijs, sfeerloos.
De hangbruggen kan je even goed (of beter) in La Fortuna doen. Ga dan wel zo vroeg als mogelijk, de jungle ontwaakt en je hebt het hele park voor jezelf!
Ok, andere ervaringen dan. Ik vond de hangbruggen in La Fortuna juist tegenvallen. Daar waren de watervallen en de vulkaan voor mij toch wel de hoogtepunten. Hot springs ook leuk, maar uiteraard mega toeristisch.

Ok, andere ervaringen dan. Ik vond de hangbruggen in La Fortuna juist tegenvallen. Daar waren de watervallen en de vulkaan voor mij toch wel de hoogtepunten. Hot springs ook leuk, maar uiteraard mega toeristisch.
En dat houd je natuurlijk altijd met reizen. Lijkt wel muziek ;)

Wij (ik, vriendin en tegen dan 11-jarige dochter) hebben besloten naar Thailand te gaan komende zomer in juli. We gaan 15 dagen ter plekke zijn.
Ik ben me er van bewust dat dit nooit voldoende gaat zijn maar in het achterhoofd speelt dat we ooit nog eens terug gaan om de rest te zien. Aangezien het ook regenseizoen is, heb ik momenteel volgende planning op papier gezet:
Bangkok -> Kanchanaburi -> Khao Sok -> Koh Samui -> Bangkok

Tips allerhande zijn welkom. Aanraders qua bezichtigingen, restaurants, overnachtingen,... Vervoertips om van A naar B te gaan zijn ook meer dan welkom.
Momenteel zijn enkel de vluchten geboekt.
Ik kom nog eens even terug op mijn bericht van toen.

Op een dag moeten we van Kanchanaburi richting Khao Sok geraken. Het plan is momenteel om in de ochtend de taxi/minibus te nemen richting een luchthaven in Bangkok. Dan een vlucht naar Surat Thani en zo taxi/minibus richting khao sok.

Iemand ervaring mee of dit te doen is? ChatGPT zegt van wel maar daar ligt niet altijd mijn vertrouwen in 😄

Ik kom nog eens even terug op mijn bericht van toen.

Op een dag moeten we van Kanchanaburi richting Khao Sok geraken. Het plan is momenteel om in de ochtend de taxi/minibus te nemen richting een luchthaven in Bangkok. Dan een vlucht naar Surat Thani en zo taxi/minibus richting khao sok.

Iemand ervaring mee of dit te doen is? ChatGPT zegt van wel maar daar ligt niet altijd mijn vertrouwen in 😄
Geen ervaring, maar google maps zegt dat het van Phuket airport sneller naar Khao Sok is dan van Surat Thani. Kan me voorstellen dat de vluchten van Bangkok naar Phuket goedkoper zijn dan Surat Thani

Inmiddels alweer een weekje terug in Nederland na 4 weken rondreizen door Costa Rica en Nicaragua. Te veel gezien en gedaan om allemaal op te noemen, maar enkele hoogtepunten waren Ometepe en Corn Islands (Nicaragua) en in Costa Rica vond ik o.a. Rio Celeste prachtig! Dat gezegd hebbende, eigenlijk is het in Costa Rica overal prachtig, maar helaas ook erg duur en toeristisch. Daarom grotendeels in Nicaragua doorgebracht en dat is me nog veel beter bevallen dan verwacht, het is op bepaalde plekken net zo mooi en een stuk minder toeristisch. We zaten bij vlagen echt als enige op prachtige stranden of alleen in de natuur, ipv samen met 500 luidruchtige Amerikanen. Tel daarbij op dat het ook nog vele malen goedkoper is dan Costa Rica, ik zou het iedereen aanraden :)

Inmiddels alweer een weekje terug in Nederland na 4 weken rondreizen door Costa Rica en Nicaragua. Te veel gezien en gedaan om allemaal op te noemen, maar enkele hoogtepunten waren Ometepe en Corn Islands (Nicaragua) en in Costa Rica vond ik o.a. Rio Celeste prachtig! Dat gezegd hebbende, eigenlijk is het in Costa Rica overal prachtig, maar helaas ook erg duur en toeristisch. Daarom grotendeels in Nicaragua doorgebracht en dat is me nog veel beter bevallen dan verwacht, het is op bepaalde plekken net zo mooi en een stuk minder toeristisch. We zaten bij vlagen echt als enige op prachtige stranden of alleen in de natuur, ipv samen met 500 luidruchtige Amerikanen. Tel daarbij op dat het ook nog vele malen goedkoper is dan Costa Rica, ik zou het iedereen aanraden :)
Klinkt heel goed! Die twee landen (samen met Guatemala) trekken me echt steeds meer. Lijkt me echt geweldig om een paar dagen daar ergens aan een lagune of in het regenwoud te zitten op een veranda met allemaal vogeltjes en dieren om je heen.

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Klinkt heel goed! Die twee landen (samen met Guatemala) trekken me echt steeds meer. Lijkt me echt geweldig om een paar dagen daar ergens aan een lagune of in het regenwoud te zitten op een veranda met allemaal vogeltjes en dieren om je heen.
Is het zeker! Bij die Rio Celeste tour eindigden we ook in een restaurant op een soort van vogel-hotspot locatie, echt van alles voorbij zien vliegen. Vooral de toekans zijn toch wel fascinerend. En verder op Ometepe ook heel veel soorten gezien, met name deze kom je vaak tegen:

1777029357476.png

Toch even dit topic om hulp vragen, ik ga in juli/augustus een maand door Indonesië reizen, met name voor de natuur (vogels, yay!). Tot nu toe heb ik staan:

(Borneo; niet in die maand meegerekend) noord-Sumatra (6 dagen) - Java (5 dagen) - Flores & Komodo (10 dagen) - Sulawesie (9 dagen)

Iemand nog gouden tips? Af- en aanraders?

(geen verplichtingen, wel een tagje @EdsjeFCB)

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en BeWario
Ik ben bijna 20 jaar geleden naar Costa Rica geweest en was van plan om er nog eens opnieuw naar toe te gaan een van de komende jaren, maar had inderdaad al vernomen dat het ondertussen veel duurder en toeristischer is geworden. Dus misschien is Nicaragua wel een goed alternatief. Viel dat mee van veiligheid? Niet dat ik me snel onveilig voel, maar de meeste landen in die regio hebben niet meteen de beste reputatie.

Ik ben bijna 20 jaar geleden naar Costa Rica geweest en was van plan om er nog eens opnieuw naar toe te gaan een van de komende jaren, maar had inderdaad al vernomen dat het ondertussen veel duurder en toeristischer is geworden. Dus misschien is Nicaragua wel een goed alternatief. Viel dat mee van veiligheid? Niet dat ik me snel onveilig voel, maar de meeste landen in die regio hebben niet meteen de beste reputatie.
Ik heb me in ieder geval geen moment onveilig gevoeld of het idee gehad dat er iets kon gebeuren, maar ik heb ook niet in m'n eentje in het donker over straat gelopen o.i.d.
Volgens mij is Nicaragua ook wel veiliger dan bijv. een Honduras of Guatamala, maar goed je moet altijd alert zijn en gezond verstand gebruiken natuurlijk.

En ik had het ook minder 'toeristen vriendelijk' verwacht dan het uiteindelijk was, vooral als je een heel klein woordje Spaans kan kom je al een eind. En de wegen vond ik bijvoorbeeld ook beter dan in Costa Rica (mocht je een auto willen huren). Uiteraard proberen ze regelmatig een slaatje te slaan uit het feit dat je toerist bent, maar dat hou je overal.

• Pray
Waarderingen: kaiser
Iemand hier toevallig tips voor omgeving Tecklenburg of Teutoburgerwoud? (Ruim uurtje cq 2 uurtjes over de grens vanuit Twente). Zoek een fijne plek voor een weekendje weg 🙂 andersoortige tips binnen deze afstand ongeveer ook welkom!

Users who are viewing this thread