Het huisdiertopic

EdsjeFCB

Subheadliner
24 jan 2016
3.812
5.286
Hoe kunnen we dit hier nog niet hebben!?
Wij hebben een kat, Beau, en denken er aan om misschien een vriendje/vriendinnetje voor hem te nemen. Onze kat blijft altijd binnen, hebben hem ook wel naar buiten gehad maar dat was niet met iedere andere kat een groot succes dus wel benieuwd hoe dat zou gaan.

Wat voor dier(en) hebben jullie!?

Hey, mijn naam is Beau 😂

Wij hebben 2 katten: Nala & Pookie. 2 zusjes en waar Nala een schuchter tijgertje is, is Pookie een roekeloze zwarte kat met mokka vlekken. Ze gaan buiten, al vindt Pookie dat leuker dan Nala. Daarnaast zijn we heel blij dat we er meteen 2 genomen hebben want zo zijn ze nooit alleen als wij weg zijn + gratis entertainment voor baby Ollie 😂

Wij hebben ook 2 katten, Joey en Timon. Joey is de straatvriend van elk kind dat s'ochtends naar school loopt door ons hofje. Die gaat letterlijk midden op het pad zitten om zoveel mogelijk aaien over de bol te scoren. Timon is het tegenovergestelde, die schrikt al van een voorbij glibberende slak...

Deze maand worden ze 15, en het aftakelen is helaas merkbaar. Ze zijn daardoor tegenwoordig wel altijd dicht in de buurt, waar we ze vroeger nog weleens bijna 2 dagen kwijt waren als ze op pad gingen...

Ik ga er eens voor zitten binnenkort! Een aquarium hebben wij staan met naast wat vissen ook garnalen en een viertal slakken!

• Leuk
Waarderingen: AngieH
De afgelopen 5,5 jaar samen met m'n grote lieve maat Milo (uitspreken als Miiiiilo, dus niet Maaailo 😁). Eigenlijk al vanaf mijn geboorte altijd honden (herders en labradors) en katten (diversen, maar vooral siamezen) in huis gehad (bij m'n ouders, maar ook op mezelf) en zou echt niet zonder kunnen. Zo'n 4 jaar nu helaas zonder kat(ten) en dat blijft wel een gemis. Daarnaast nog een koivijver met zo'n 12 Japanse joekels bij m'n moeder, die ik moet onderhouden na het plotseling overlijden van mijn vader een paar maanden geleden. De bedoeling is dat die dit jaar nog naar een andere liefhebber gaan.

564594680_24542165775455608_6990394282734645723_n.jpg

Deze maand worden ze 15, en het aftakelen is helaas merkbaar. Ze zijn daardoor tegenwoordig wel altijd dicht in de buurt, waar we ze vroeger nog weleens bijna 2 dagen kwijt waren als ze op pad gingen...
Herkenbaar! Wij hebben één kat, Sammie, en die wordt volgende maand 18! Vroeger was hij ook weleens een dag (of 2) weg (on walkabout noemden we dat toen :LOL:). Maar sinds we kinderen hebben gekregen (onze oudste is inmiddels 13) is hij niet meer langer dan een paar uur van huis geweest.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Hoe kunnen we dit hier nog niet hebben!?
Wij hebben een kat, Beau, en denken er aan om misschien een vriendje/vriendinnetje voor hem te nemen. Onze kat blijft altijd binnen, hebben hem ook wel naar buiten gehad maar dat was niet met iedere andere kat een groot succes dus wel benieuwd hoe dat zou gaan.

Wat voor dier(en) hebben jullie!?
Mijn ouders hadden een binnenkat (die heette ook Beau haha) waar ze toen een jongere bij hadden gezet, maar dat was geen success. Mijn zus heeft de jongere meegenomen toen ze uit huis ging.

Nu hebben ze vanaf het begin twee katten en dat gaat wel prima, maar denk dat het zomaar een kat bijplaatsen in het territorium van een andere kat lastig is. Vooral bij binnenkatten. Ik zet daarom ook geen tweede bij de mijne.

1778091891793.jpeg
Ons geriatrische duo Keesje & Borre, of, hier beter: Spacekees en Borre. Zodra de 'E' van E-T-E-N wordt genoemd gaan de oogjes op formaat theeschotel haha (het bestand met de lijfjes was helaas te groot om hier te plakken, daarom de koppies geknipt)

Keesje, de oranje Europese korthaar, is heel theatraal en heeft een vocabulaire waar je u tegen zegt. Van operamiauw tot de soundtrack voor een epische horrorfilm; Keesje kan het allemaal. Hij is gek op traplopen en op mijn laptoptas bij me zitten als ik thuiswerk. Borre is het meest lieve, zachtaardige dier op aarde. In staat tot slechts één toonhoogte, maar hij kan daarmee dan wel weer "mama" zeggen. Geef deze man een paar snoepjes, een aai over de bol en een zonnestraal en zijn dag kan niet meer stuk.

Laatst bewerkt:
We hebben meerdere schapen en geiten. Allen met naam en rugnummers :), maar dat weten mijn vrouw en kinderen beter dan ik dat weet.. Ook hebben we 2 jack russels, Timo en Peer(tje), 2 beesten met lekker veel pit maar zijn opgegroeid met de andere dieren, dus die doen ze gelukkig niks. Al nemen ze af en toe wel een egel of muis mee naar binnen, het blijven jachtbeesten. Ook een kippen rennentje met een 4-tal kippen, Kwik, kwek, kwak en kwok (jaja orgineel). En niet echt huisdieren maar ik woon tegen het bosrand aan, dus we hebben soms ook bezoek. Eekhoorns, konijnen, padden. Ook een keertje een addertje gespot, en een hazelworm weer wat vaker.

Ook is er blijkbaar een enkele wolf actief die ik liever niet in de tuin heb. Maar goed er is slechts 1 geval geweest in onze gemeente in februari. Maar dat hou ik wel een beetje in de gaten, want het loopt allemaal best vrij rond bij huize Indiaan.

LEUK!

Keesje! 3 jaar bijna. Mix tussen Cocker spaniel, Labrador en Kooiker. Enorm lief en VEEL energie buiten, maar wel vrij eenkennig. Vooral heel lief tegen de mensen die ze kent en dan is het ook echt je grootste vriendin. Maar voor visite is het altijd even een beetje passen/meten.

Eerste hond voor ons, en willen echt niks anders meer. Wat een liefde.

1778095672292.png

Laatst bewerkt:
Voor de metal- en kattenliefhebbers: op Facebook heb je het account cat stole my album:

• Leuk
Waarderingen: fred alweer..
Wat een heerlijk topic dit! Ik heb al bijna heel mijn leven katten, dus ik ben een echt kattenmens. Een kleine twee maanden geleden is helaas mijn vorige kat Howie overleden. Zijn broertje was al eerder overleden en dus had ik opeens een leeg huis.

Vrij snel besloten dat ik weer kittens wilde. Niet als vervanging voor Howie, maar omdat katten in huis nou eenmaal bij mij hoort. En alsof het zo moet zijn: op een adresje dat ik via via ken was er net een nieuw nestje geboren met twee kittens. Eentje was eigenlijk al geclaimd, maar die mensen wilden liever een poesje en dit zijn twee katertjes.

Dus.... Ik heb vandaag Luan en Persson mogen ontmoeten en over een paar weekjes komen ze allebei met mij mee naar huis! 😍🥰

Screenshot_20260508_190655_Photos~2.jpgScreenshot_20260508_190719_Photos~2.jpgScreenshot_20260508_190748_Photos~2.jpg

Users who are viewing this thread