Vraagje voor dit topic (eerder al eens kort genoemd maar toen weinig reactie dus ik probeer het nog eens met iets meer toelichting): we zijn van plan een alternatieve bodembedekker in plaats van gras te gaan gebruiken in onze tuin, heeft iemand daar ervaring mee? Twee andere planten die voor dit doel gebruikt kunnen worden zijn bijvoorbeeld kruipend tijm en klaver, wij neigen nu naar die laatste. Dat zou een aantal voordelen hebben: minder onderhoud want het hoeft niet echt gemaaid te worden, het heeft minder water nodig en het zou minder snel bruin of kaal worden, bovendien is het een inheemse soort die goed is voor de bijen wanneer hij bloeit. Wel is het een kwetsbaarder plantje dus minder slijtvast, nu leggen we er voor onszelf stapstenen doorheen dus ik maak mij er niet zo'n zorgen om dat we het stuk zouden lopen, maar ik weet niet zo goed of onze hond (Australische herder van ruim 1 jaar oud) het snel zou kunnen beschadigen als hij erop speelt? Wellicht geeft klaver en gras mengen wel het beste van twee werelden, of zijn er nog andere alternatieven? Ervaringen en tips welkom![]()
Heb geen ervaring met specifieke planten, maar je kan eens bij een lokaal tuincentrum kijken wat ze aan laagblijvende bodembedekkers hebben!