Hardrock & Metal Chat

• Onderwerp starter Onderwerp starter Royke
  • Startdatum Startdatum
Voor wie niet nog een week wil wachten: BMP heeft hem vandaag al geüpload!

Echt een dikke aanrader voor iedereen die van mooie melancholische en intense muziek houdt. Ja, het is black metal. Maar door het extensief gebruik van klassieke instrumenten als piano en viool en de prachtige post-rock passages en de kristalheldere productie is het een stuk toegankelijker dan de gemiddelde band uit dit genre. Dus doe jezelf een plezier en geef dit album een kans. :)

Benieuw dus ga wanneer ik thuis ben uw tip uitvoeren!

• Metal!
Waarderingen: Jamel
Twisted Sister gaat dan blijkbaar toch touren deze herfst. Met op vocals Sebastian Bach. Nog geen idee of het voor de States of Europa is

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Wie zit daar op te wachten? Twisted Sister is toch Dee Snider?
Opzich mee eens. Maar als ik ze nu eindelijk eens kan zien, zal ik zeker mijn best doen te gaan! Nu dat ze op gmm hebben geannuleerd en ik echt wel uitkeek naar zon legacy band eens te zien ga ik deze kans niet weer laten lopen.
Maar wel mee eens dat t zonder Dee wel minder goed zal zijn.

Wie zit daar op te wachten? Twisted Sister is toch Dee Snider?
I'm only the messenger

Geen idee, Sebastian Bach is wel echt een heel goede zanger. Dus ben er wel eens benieuwd naar. Ik ga er nu geen ticket voor kopen, maar als ze pak weg touren met iets anders waarvoor ik wel een ticket koop dan wil ik het wel eens zien

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
I'm only the messenger

Geen idee, Sebastian Bach is wel echt een heel goede zanger. Dus ben er wel eens benieuwd naar. Ik ga er nu geen ticket voor kopen, maar als ze pak weg touren met iets anders waarvoor ik wel een ticket koop dan wil ik het wel eens zien
Het goede is er bij Sebastian ook al een poosje af hoor

• Leuk
Waarderingen: won666
Het goede is er bij Sebastian ook al een poosje af hoor
Ik heb hem ergens rond 2013 nog gezien op Graspop. Ik was toen vrijwilliger bij Inter (toen nog intro) en had shift op het rolstoelpodium. Ik wou de band toen zien, dus kwam goed uit dat ik daar shift had. GIETENDE regen het hele concert. Maat wel van genoten. Sinds dien nog weinig van gehoord misschien om die reden

Gisterenavond mogen genieten van een vrij intieme show van Psychonaut. Hebben een zeer goed concert gespeeld, maar ik wou de nadruk ook even leggen op supportband "The Great White Nothing". Ik kende ze niet, maar ze speelden een fantastisch optreden. Konden live ook vocaal een mooie indruk achterlaten omdat ze zowaar 3 zangers hebben: zowel de twee gitaristen alsook de pianist zongen mee. 1 van de gitaristen wisselde tijdens een rustiger nummer zowaar zijn gitaar om voor een piano, waardoor we luisterden naar 2 gelijktijdige pianostukken met 3 lagen zang over. Om dan nog maar te zwijgen van de drums ...

Ik weet dat er op dit forum heel wat liefhebbers zijn van het genre, daarom wil ik ze zeker aanraden! (En ja, natuurlijk is dit ook een band uit Mechelen, net als Psychonaut, Hippotraktor ...)

Gisterenavond mogen genieten van een vrij intieme show van Psychonaut. Hebben een zeer goed concert gespeeld, maar ik wou de nadruk ook even leggen op supportband "The Great White Nothing". Ik kende ze niet, maar ze speelden een fantastisch optreden. Konden live ook vocaal een mooie indruk achterlaten omdat ze zowaar 3 zangers hebben: zowel de twee gitaristen alsook de pianist zongen mee. 1 van de gitaristen wisselde tijdens een rustiger nummer zowaar zijn gitaar om voor een piano, waardoor we luisterden naar 2 gelijktijdige pianostukken met 3 lagen zang over. Om dan nog maar te zwijgen van de drums ...

Ik weet dat er op dit forum heel wat liefhebbers zijn van het genre, daarom wil ik ze zeker aanraden! (En ja, natuurlijk is dit ook een band uit Mechelen, net als Psychonaut, Hippotraktor ...)

Mooi dat ze zieltjes aan het winnen zijn! Niet voor niks mijn AOTY 2025 ;)

Mooi om te lezen, dit! Ik heb een behoorlijke zwak voor TGWN sinds hun fantastische debuutalbum die totaal uit het niets kwam en vervolgens het bijwonen van hun tweede en derde show ooit. Geweldige muziek, met een unieke sound mede door het veelvuldig gebruik van piano en vocale harmonieën, zoals jij ook al benoemt. Maar het zijn ook nog eens ontzettend sympathieke gasten. Met name met frontman Casper heb ik rondom de shows vrij uitgebreid mee staan babbelen. Toffe, bescheiden kerel.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar waar deze band kan geraken. Ik hoor een enorme potentie, maar het is tegelijkertijd ook wel weer echt een vrij niche sound. De drive en de ambitie om er echt voor te gaan is er zeker bij de band zelf. Sowieso is hun debuutplaat pas deel I van een trilogie. Dus we hebben nog zeker twee albums van ze tegoed.

Gisteren naar fit for a king en Memphis may fire geweest.

Memphis may fire, de hoofdreden waarvoor ik ging overtuigde heel erg, en hebben tijdens de show meermaals aangegeven dat het veel te lang geleden was. 10 jaar bij mijn weten dat ze nog in België stonden.

Fit for a king had dan weer last van een slechte mix, iets die ik zelden heb weten gebeuren in de Trix. De setlist was voor mij ook niet helemaal mijn ding.

Mensen hier die vorig jaar naar het South of heaven festival zijn geweest in Maastricht? Vriend wilde nog 1x naar Megadeth, dus we gaan voor het eerst die kant op.
Nog tips of info over eten & parkeren?

Mensen hier die vorig jaar naar het South of heaven festival zijn geweest in Maastricht? Vriend wilde nog 1x naar Megadeth, dus we gaan voor het eerst die kant op.
Nog tips of info over eten & parkeren?
aangezien het naast het centrum is is er genoeg parkeer gelegenheid (alleen niet goedkoop)
de Sphinx parking zal de meest betaalbare optie zijn alleen is die wel vaak druk/vol
etensopties op het festivalterrein zelf waren prima, ze zetten wel echt in op de bourgondische festivalbeleving met foodtrucks en speciaalbier. weet nog wel dat er iets van mexicaans eten was dat erg populair is, zelf niet geprobeerd maar positieve dingen over gehoord. verder is het festival ook op een kwartiertje lopen van het centrum dus als je een groot gat in de timetable hebt kan je ook nog vrij gemakkelijk in de stad iets gaan eten of drinken. (wat vrij snel gaat met maar 1 podium, als je 1 band overslaat heb je al een groot gat)

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Niet zo indrukwekkend als na 2 minuten stilte denk ik, maar Cavalera conspiracy op Pinkpop. Intro bestond uit 1 tik met de drumsticks. De Braziliaanse vlag kwam tegelijk achter het drumstel naar beneden en meteen mayhem. Ben mijn maat meteen kwijtgeraakt. Heerlijk optreden.

Ik wijk uit naar hier want is niet meer Graspop gerelateerd

Maar dat concert staat sinds 2 maanden integraal online, perfecte klank en perfect beeld! 👌

Legendarisch ... was mijn eerste festival ooit, ik was toen 17 jaar en mocht van mijn ouders helaas maar één dag gaan. Ik ben toen voor de Foo Fighters dag gegaan, nog niet zo bekend met bands als Metallica en Sepultura. Maar als ik vandaag zou moeten kiezen toch misschien de dag van Cavalera Conspiracy. Ik heb die Inflikted plaat destijds grijs gedraaid.

Was een nieuwe plaat en ik leerde die dus via ik geloof Rock Tribune kennen, vond dat wel cool klinken, ik was toen op vakantie in Nieuwpoort aan de Belgische kust, die cd onmiddelijk gaan halen in de Free Record Shop (nog zoiets nostalgisch) en heb die dan in ons appartement in Nieuwpoort grijs gedraaid tijdens ons verlof dat een maand duurde. Met koptelefoon. Anders hadden mijn ouders een zenuwinzinking gekregen😅

Maar daarna er wat over gelezen dat die op Pinkpop speelde en ik wou toen vooral ook de Foo fighters eens graag zien en mijn aanhang wou ook vooral Foo Fighters en ... The Verve zien. The Verve was uiteraard mijn keuze niet maar ok

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread