Graspop Metal Meeting 2026

Sunday's Marquee​

Bekijk bijlage 20814

Mastodon:​

Voor fans van: Baroness, High on Fire, Kylesa, Red Fang, Neurosis, Gojira

Venom:​

Voor fans van: Motörhead, Bathory, Hellhammer, Celtic Frost, Sodom, Slayer

The Gathering:​

Voor fans van: Anathema, Katatonia, Tiamat, Paradise Lost, Theatre Of Tragedy, Tristania

Kanonenfieber:​

Voor fans van: 1914, Panzerfaust, Mgła, Groza, Gaerea, Minenwerfer

Ook zondag zal ik bitter weinig in de marquee zitten.

The Gathering is niet 100% mijn ding, maar had ik wel graag eens meegepikt. Valt wel ongelukkig in de timetable, dus vermoedelijk wordt het 'm toch niet.

Ook Killus had ik wel gaan kijken, maar verliest hoogstwaarschijnlijk van Battle Beast.

Mastodon & Venom zou ik nog gaan zien als er echt niets anders speelt, maar op deze dag verliezen ze sowieso in clashes

Kanonenfieber, Gaerea, Vltimas, Decapitated zijn sowieso een neen

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ook zondag zal ik bitter weinig in de marquee zitten.

The Gathering is niet 100% mijn ding, maar had ik wel graag eens meegepikt. Valt wel ongelukkig in de timetable, dus vermoedelijk wordt het 'm toch niet.

Ook Killus had ik wel gaan kijken, maar verliest hoogstwaarschijnlijk van Battle Beast.

Mastodon & Venom zou ik nog gaan zien als er echt niets anders speelt, maar op deze dag verliezen ze sowieso in clashes

Kanonenfieber, Gaerea, Vltimas, Decapitated zijn sowieso een neen
The gathering als je toch wilt kijken. Volgens de koekdoos rationale slaan hier de wijzers op hol.

Omdat dit een reünie is van het album van 30 jaar geleden. Zal dit jaar de enige mogelijkheid zijn naar verwachting.

Alice Cooper en lagwagon zijn veelvuldig op gmm.

Als Sabaton je favoriete band is zou ik naar Kanonenfieber gaan, dat is vergelijkbare muziek in hetzelfde oorlogsthema. Zou niet inluisteren en gewoon gaan.
Hoewel ik je beredenering snap, is dit wel een beetje als tegen een Nightwish fan zeggen dat ie makkelijk bij Cradle Of Filth kan gaan staan. Die doen ook iets met symfonisch gedoe en zijn ook mysterieus enzo. Vergelijkbare band. ;)

• Leuk
Waarderingen: saurus, Loek123 en Dwarf
Hoewel ik je beredenering snap, is dit wel een beetje als tegen een Nightwish fan zeggen dat ie makkelijk bij Cradle Of Filth kan gaan staan. Die doen ook iets met symfonisch gedoe en zijn ook mysterieus enzo. Vergelijkbare band. ;)
Ik zag het meer als de nightwish - dimmu borgir vergelijk.

Maar kan die allebei waarderen

• Leuk
Waarderingen: CedricH en Dwarf
Moeten we de volgende keer beter opletten? Ik keek op de website bij een post van 3 november 2025, toen de vernieuwde app online ging.
Je ziet duidelijk op één van die 'telefoons' helemaal links een deel van de Line-up staan.

Thursday
Limp Bizkit
Megadeth
Within Temptation

Saturday
BMTH
Babymetal
Architects

Was iemand dat ooit al opgevallen? Klopt uiteindelijk volledig, zelfs de stages. 👀
1780318721192.png

EDIT : Laat maar, zijn ook dan bekend gemaakt. False flag, excuses. :cautious:

Laatst bewerkt:
Nu we het
Moeten we de volgende keer beter opletten? Ik keek op de website bij een post van 3 november 2025, toen de vernieuwde app online ging.
Je ziet duidelijk op één van die 'telefoons' helemaal links een deel van de Line-up staan.

Thursday
Limp Bizkit
Megadeth
Within Temptation

Saturday
BMTH
Babymetal
Architects

Was iemand dat ooit al opgevallen? Klopt uiteindelijk volledig, zelfs de stages. 👀
Bekijk bijlage 20832

EDIT : Laat maar, zijn ook dan bekend gemaakt. False flag, excuses. :cautious:
Eerst drop was 31 oktober 2025

Killus: zzzzz. Dan slaap ik nog

Gaerea: nice, maar al eens gezien en ze overlappen met Kuazar en Evergrey. Wordt Kuazar volledig en dan nog een stukje Evergrey en dan nog een stukje misschien Gaerea

Decapitated: nee

Vltimas: ja

Kanonenfieber: Ga ik proberen elders in Europa te gaan zien want wil Foreigner volledig zien. Beiden nog nooit gezien

The Gathering: Misschien even het begin

Venom: nee

Mastodon: het einde is altijd leuk. Dan spelen ze een van m'n favoriete nummers allertijden. De andere Mastodon nummers daar in tegen, ik heb ze geprobeerd maar om een andere reden doet enkel hun hitje het bij mij. Ik heb ze gezien met het laatste nummer in Londen vorig jaar, voorprogramma Slayer. Heel de set bezig met de innerlijke mensen te versterken (lunch), en dan op het einde nog het hitje meevolgen. Maar Sabaton in hoe dan ook belangrijker

Omdat elke camping op graspop betalend is, mag ik als bezoeker van inter (dichtbij inferno) ook op de boneyard? En iemand van boneyard als begeleider of begeleidster op de inter camping als ik bv een begeleiderspass even zou meegeven?

Omdat elke camping op graspop betalend is, mag ik als bezoeker van inter (dichtbij inferno) ook op de boneyard? En iemand van boneyard als begeleider of begeleidster op de inter camping als ik bv een begeleiderspass even zou meegeven?
Dat van begeleiders weet ik niet maar volgens mij is iedereen beperkt tot zijn eigen camping sinds vorig jaar.

• Leuk
The gathering als je toch wilt kijken. Volgens de koekdoos rationale slaan hier de wijzers op hol.

Omdat dit een reünie is van het album van 30 jaar geleden. Zal dit jaar de enige mogelijkheid zijn naar verwachting.

Alice Cooper en lagwagon zijn veelvuldig op gmm.
Nu Silje is vertrokken bij TG zou het me niet verbazen als ze de reünie nog even voortzetten. Maar ze zijn wel vaker eigenzinnig geweest, dus wellicht zit ik er faliekant naast.

Weer meer on topic: Deze dag sta ik vrijwel geheel in de Marquee trouwens. Alleen Venom sla ik waarschijnlijk over

• Leuk

Users who are viewing this thread