Goed ik met het compleet eens met het generieke idee dat limbo over deze dag heeft. De kelen zullen goed gesmeerd en gebruikt worden.Een zeer laagdrempelig dagpodium dus met een uiterst hoog nostalgie-, jeugdsentiment- en meeblèr-gehalte (Self Esteem, Pretty Fly, Ice Queen, Mother Earth, The Downfall Of Us All, All I Want, Balls To The Wall, Princess Of The Dawn, First Date, Code Of The Road...).
Tuurlijk, op het eerste gezicht niet het allersterkste podium voor een groot festival als GMM, met name de onverwachte promotie van The Offspring tot South-headliner (niet alleen door GMM).
En de gatekeepers zullen ook hun bezwaren hebben over minimaal de helft van deze namen.
Toch is het zeker in de breedte eigenlijk helemaal niet zo'n slecht podium (met WT zelfs een meervoudig oud-headliner en huisband), dat aardig wat dagjesmensen moet kunnen trekken (het feit dat de dagtickets inmiddels uitverkocht zijn lijkt dat te bewijzen).
The Offspring, WT en ADTR zijn dan ook ideale gateway bands om een wat meer casual publiek de metalwereld in te trekken.
En wat The Offspring betreft heb ik me eigenlijk altijd wel afgevraagd waarom Green Day, met vergelijkbaar grote hits en succesvolle albums, wel uitgegroeid is tot een onbetwiste headliner en The Offspring niet.
Als sub vond ik ze in ieder geval zeer vermakelijk, ben benieuwd wat ze kunnen brengen als headliner met ongetwijfeld meer vuurwerk (letterlijk en figuurlijk).
Must-see:
1. The Offspring
2. ADTR*
Graag zien:
3. WT
Misschien zien:
4. Accept (voor de Für Elise-solo op Metal Heart)
5. Danko Jones*
6. EKT*
(* = niet eerder gezien)
Mijn volgorde is iig op basis dit podia en niet wat er duidelijk ergens anders speelt. Maar geef wel aan of ze kans hebben weggespeeld te worden.
Must-see:
1. The Offspring
Graag zien:
2. Accept * (vervelende clashes daargelaten)
3. Danko Jones (lang gelden en was destijds tof.l
Misschien zien:
4. WT: vorig jaar al gezien dus enkel waneer er niks anders leuks is.
5. ADTR * (nog steeds geen affiniteit met deze stroming)
6. EKT*
(* = niet eerder gezien)
Verder leuk idee en lekker het tempo erin houden, zorgt ook ervoor dat ik weer wat vaker kijk hier. Was een beetje een dooie boel na de bulk namen rond de jaarwisseling.(momenten daargelaten)