Graspop Metal Meeting 2026

als de ticketverkoop niet gaat hoe men wilt, kunnen we nog snel namen krijgen misschien. Anders zal dat pas bij de laatste aanpassing en wisseles wegens afzegging zijn zeker.. aangezien we nog maar 5namen moeten krijgen.

• Leuk
Waarderingen: BlackwaterPark
als de ticketverkoop niet gaat hoe men wilt, kunnen we nog snel namen krijgen misschien. Anders zal dat pas bij de laatste aanpassing en wisseles wegens afzegging zijn zeker.. aangezien we nog maar 5namen moeten krijgen.

Kan me moeilijk voorstellen dat die 5 namen (die vermoedelijk ook vooral podiumopeners zijn) een groot verschil zullen maken...

Alleszins, vanuit Sweden Rock: laat Elvenking maar overkomen! Hoog tijd dat die eens op Graspop staan

En die namen zeiden we ook al voor de editie van 2026....
Hebben toch al een afscheid tour gedaan?
de fase waarin we ervan uit gaan dat alle bands er wel zullen staan die er een paar jaar niet gestaan hebben is altijd wel leuk
zo hadden we met z'n allen in de lineup van 2026 al Sleep Token, Ghost, Gojira, Parkway Drive, Disturbed, Lamb of God etc ingevuld :)
Ik denk eerlijk gezegd dat ze de oude namen nog een tijdje gaan neerzetten in combinatie met de "nieuwere" headliners.

Ik denk dan aan een Iron Maiden, GNR, Scorpions, Judas Priest, Mercyful Fate, Slipknot, Deep Purple, Def Leppard, Motley Crue, Alice Cooper, Nine Inch Nails, Tool

Nu kan het nog...het aantal bands van de "nieuwere garde" is vrij mager.

South: Volbeat, Sabaton, A7x, Korn, Bring Me The Horizon, PWD, The Offspring, Limp Bizkit, FFDP, Within Temptation.

North: Machine Head, Ghost, Till Lindemann, Gojira, Powerwolf, Behemoth, In Flames, Emperor, Bad Omens

De volgende bands staan ook al in de rij om zich erbij te voegen..maar de "stadionbands" lijken schaars te worden.

Ik zie een soloband van Bruce Dickinson ook wel langzaam hogerop klimmen vergelijkbaar met bijv Till Lindemann en King Diamond eerder deden.

Het festival moet zich op een of andere manier te onderscheiden zijn van de Rock Werchters en Pinkpops. Als ze headliners plaatsen die op de popfestivals ergens in de vooravond spelen, gaan ze het volledig van de undercard moeten hebben.
Ik denk dat ze het dan erg zwaar gaan krijgen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze de oude namen nog een tijdje gaan neerzetten in combinatie met de "nieuwere" headliners.

Ik denk dan aan een Iron Maiden, GNR, Scorpions, Judas Priest, Mercyful Fate, Slipknot, Deep Purple, Def Leppard, Motley Crue, Alice Cooper, Nine Inch Nails, Tool

South: Volbeat, Sabaton, A7x, Korn, Bring Me The Horizon, PWD, The Offspring, Limp Bizkit, FFDP, Within Temptation.

North: Machine Head, Ghost, Till Lindemann, Gojira, Powerwolf, Behemoth, In Flames, Emperor, Bad Omens

De volgende bands staan ook al in de rij om zich erbij te voegen..maar de "stadionbands" lijken schaars te worden.

Ik zie een soloband van Bruce Dickinson ook wel langzaam hogerop klimmen vergelijkbaar met bijv Till Lindemann en King Diamond eerder deden.

Het festival moet zich op een of andere manier te onderscheiden zijn van de Rock Werchters en Pinkpops. Als ze headliners plaatsen die op de popfestivals ergens in de vooravond spelen, gaan ze het volledig van de undercard moeten hebben.
Ghost is volgende keer wel South headliner lijkt me

was geen voorspelling voor de lineup, gewoon wat namen die er een tijdje niet gestaan hebben en wel weer eens langs mogen komen
er zal vast wel weer een scorpions, judas priest, deep purple of iets anders waar ik geen enkele interesse in heb tussen staan ja

was geen voorspelling voor de lineup, gewoon wat namen die er een tijdje niet gestaan hebben en wel weer eens langs mogen komen
er zal vast wel weer een scorpions, judas priest, deep purple of iets anders waar ik geen enkele interesse in heb tussen staan ja
Ik snap uw mening wel maar mogen we alsjeblieft de jongste op het terrein ook de kans geven om dergelijke bands te kunnen zien? Wij zijn als oudere mannen/vrouwen enorm verwend geweest met de topdagen van zulke bands maar de jeugd wil ook wel eens graag de kans krijgen om te mogen genieten van de groepen die de fundering zijn van de huidige rock/metal en van festivals als Graspop.

We kunnen voor zij die ‘geen interesse’ hebben in deze bands (de minderheid) moeilijk heel de programmatie veranderen…

Voor die het mogelijk gemist hebben:

Aangezien het hier zo stil is (momenteel ook in de Alcatraz HH), wat vinden jullie de leukste en wat vinden jullie de minst leuke headliner dit jaar?

Voor mij (van leukst naar minst leuk)

1. Sabaton
2. The Offspring
3. Volbeat
4. Bring Me The Horizon
5. Limp Bizkit
6. Def Leppard
7. Knocked Loose
8. Bad Omens

Must see:
1. Bring me the horizon
2. Sabaton
ga ik waarschijnlijk ook kijken:
3. Bad Omens
4. The offspring
Als er niets anders is:
5. Limp bizkit
6. Volbeat
Geen enkele interesse in:
7. Knocked Loose
8. Def Leppard

• Leuk
Waarderingen: won666 en RubenJS
Weet nog niet of ik er dit jaar bij kan zijn wegens ziekte, maar mocht ik er zijn:

Must see:
1. Bring me the horizon

Zou ik waarschijnlijk wel kijken:
2. Knocked Loose
3. Sabaton

Als er niets anders is:
4. The Offspring
5. Volbeat
6. Limp Bizkit

Als we er per se verslag van willen publiceren:
7. Bad Omens
8. Def Leppard