Ook de zondag ingeluisterd ondertussen. En is op het eerste zicht zo mogelijk nóg beter dan zaterdag met 13 groepen die ik eigenlijk wel graag wil zien en 8 waar ik ook geen nee tegen zeg. Dus echt wel een ijzersterk programma voor mij dit jaar. (die in het schuin dit jaar gezien op Alcatraz of Lokerse feesten)
Return to Dust: altijd ideaal om in een tent een eerst band te kunnen checken. Al is er dan nog wat minder volk, je kan mooi vooraan staan en met de aanwezigen toch al meteen een feestje bouwen
Scowl: Al vergeten hoe het precies klonk, dus nog verder te checken maar het beviel me duidelijk goed want in het vet
Gaerea: Gezien op Alcatraz maar de promillages waren al wat te hoog, dus content voor de herkansing want het is het soort black metal dat volledig mijn genre is. Hopelijk ben ik zondag dus wel nog goed in form.
Life of Agony: Eén van de betere optredens vond ik twee jaar geleden. Hopelijk opnieuw van dat!
Europe: Eén van de betere classic rock bands wat mij betreft.
Wargasm: Vond ze heel goed vorig jaar. Hopelijk dezelfde energie op de Jupiler Stage als toen in de tent.
Decapitated: Verder uit te checken, want 'technical death metal' is over het algemeen niet mijn genre, maar de eerste luisterbeurten klonken heel veelbelovend.
Future Palace: Wat Graspop voor mij ongelooflijk goed doet, zijn wat ze zelf meestal 'alternative' bands noemt. Een heleboel daarvan zijn bijzonder aangename ontdekkingen voor mij.
Kanonenfieber: Ik verwacht dat dit één van dé optredens van het weekend wordt voor mij. En de Marquee lijkt me daarvoor de ideale tent!
Periphery: klonk niet slecht, gezien het overvolle programma veel kans dat ze nog afvallen, maar ik luister nog eens verder
The Gathering: Heel blij dat ze in de Marquee staan en niet buiten.
Alice Cooper: al veel gezien, valt nooit tegen. Maar het zal niet voor dit jaar zijn denk ik gezien al het andere lekkers
Solstafir: Ook nog verder te ontdekken. Ze zijn al drie keer geweest, maar kan me niet herinneren of ik ze toen gezien heb, ik ga ervan uit van niet
Electric Callboy: Lokerse Feesten platgespeeld dit jaar. Wordt gewoon weer een enorm feest.
Venom: is nooit echt mijn band geweest. Klonk eigenlijk niet slecht toen ik ze nu nog eens luisterde, maar zal ook niet voor dit jaar zjn
Bury Tomorrow: Had ze wel graag meegepikt, maar zie het niet gebeuren met de andere musts sees die waarschijnlijk ook rond dat tijdstip spelen
Carpenter Brut: ik heb goede herinneringen aan speciallekes in een tent op zondagavond (Igorrr!) dus hopelijk wordt dit ook zo'n ervaring
Mastodon: Ook zo'n band die ik altijd links heb laten liggen ook al heb ik al 8 keer de kans gehad ze te zien op Graspop (en zal ze ongetwijfeld wel al van ver aan de toog gezien hebben) maar ze verdienen duidelijk beter na nog eens geluisterd te hebben. Maar ik vrees voor andere clashes.
The plot in you: Kende ik langs geen kanten, maar klonk goed bij een eerste kennismaking
Sabaton: Best wel wat memorabele optredens van gezien. Dan beetje beu geraakt. Ik geef ze graag nog eens een kans als ik nog fut heb de zondagavond