Graspop Metal Meeting 2026

Dus als ik het goed begrijp kondigt morgen Ressuection een headliner aan? En als ik het goed begrijp was Gojira hun laatste Spaanse show in 2022? En als ik het goed begrijp begint morgen Gojira haar Franse run? En als ik het goed begrijp speelt Gojira 3 juli in Schotland dus zijn ze vrij op zich de laatste dag van Ressuection?

Dus als ik het goed begrijp kondigt morgen Ressuection een headliner aan? En als ik het goed begrijp was Gojira hun laatste Spaanse show in 2022? En als ik het goed begrijp begint morgen Gojira haar Franse run? En als ik het goed begrijp speelt Gojira 3 juli in Schotland dus zijn ze vrij op zich de laatste dag van Ressuection?
Coincidence I Think Not GIF

Tis ook wel begrijpelijk dat nog moeilijk te begrijpen is allemaal

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Cooman666
My Chemical Romance doet een Black Parade tour in 2026. Van eind juni tot half juli staan al data gekend in UK, Italië en Spanje. Ik zie ze toch wel als realistische kanshebber.
De meeste zeiden hier dat SOAD uitgesloten was omdat die de tour pas de 29e beginnen. MCR begint een dag later maar zie ook weer niet gebeuren dat die dan even 2 weken eerder beginnen enkel voor 2 festivals ofzo (want veel meer open plekken zijn er niet meer).

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Piebe71
De meeste zeiden hier dat SOAD uitgesloten was omdat die de tour pas de 29e beginnen. MCR begint een dag later maar zie ook weer niet gebeuren dat die dan even 2 weken eerder beginnen enkel voor 2 festivals ofzo (want veel meer open plekken zijn er niet meer).
Van SOAD is bekend dat als ze touren het vrij kort is. Anders gaat Serj niet mee.

Ik vermoed dat die andere festivals idd ervoor betalen. En het is niet dat die zoveel beter bereikbaar zijn. Werchter ligt tussen Leuven en Aarschot in dus das ook enkel met bussen tot aan de stations, boom idem denk ik. Enkel Pukkelpop heeft het station van Kiewit op wandelafstand.
Pukkelpop heeft dan ook nog met de provincie Limburg nachtbussen naar bijna iedere limburgse gemeente lopen.
Daar betalen de festivals idd voor, net zoals voor gratis treintickets die inbegrepen zijn. Gaat om over de 100.000 euro in totaal heb ik eens in een interview gelezen.

• Leuk
Waarderingen: saurus en Eddie
My Chemical Romance doet een Black Parade tour in 2026. Van eind juni tot half juli staan al data gekend in UK, Italië en Spanje. Ik zie ze toch wel als realistische kanshebber.

Zou ik wel voor tekenen, maar wat voor positie zou zo'n band innemen op de affiche?

Zit er iets tussen de nieuwe Wacken namen wat nog kans zou maken op GMM? Yngwie Malmsteen is de eerste datum aankondiging voor 2026, die heeft weleens vaker op GMM gestaan.
Ik zie ook The Haunted en die mogen van mij echt wel heel graag langsmomen, maar ben er bang voor.

En kijk trouwens eens hoe onwijs klein PRESIDENT bij Wacken genoemd staat (terecht) in vergelijking met GMM.

Het is natuurlijk al een maand later, maar er is wel wat overlap natuurlijk. Brunhilde, Faun, Running Wild (hoe hebben die zelf nog nooit op Graspop gestaan de voorbije 20 jaar), Thundermother en Storm Seeker mogen wel overkomen van mij. Heavysaurus lijkt me ook hilarisch om wel eens te zien.

Net thuis van INK in de AB. Waw, wat een sfeer. Die zijn toch echt wel neig gegroeid tegenover de eerste keer Graspop. Ben benieuwd hoe ze het op graspop gaan aanpakken nu. Kijk er al naar uit. The Devil Wears Prada mag trouwens ook altijd meekomen van mij 😊
Ja was echt een hele toffe show! Benieuwd of ze de show tijdens de laughing track mee kunnen nemen! In elk geval heel benieuwd naar de show op graspop! Voor de mensen die 5 december gaan, veel plezier! Tis echr een top show!

Ook de zondag ingeluisterd ondertussen. En is op het eerste zicht zo mogelijk nóg beter dan zaterdag met 13 groepen die ik eigenlijk wel graag wil zien en 8 waar ik ook geen nee tegen zeg. Dus echt wel een ijzersterk programma voor mij dit jaar. (die in het schuin dit jaar gezien op Alcatraz of Lokerse feesten)

Return to Dust: altijd ideaal om in een tent een eerst band te kunnen checken. Al is er dan nog wat minder volk, je kan mooi vooraan staan en met de aanwezigen toch al meteen een feestje bouwen
Scowl: Al vergeten hoe het precies klonk, dus nog verder te checken maar het beviel me duidelijk goed want in het vet
Gaerea: Gezien op Alcatraz maar de promillages waren al wat te hoog, dus content voor de herkansing want het is het soort black metal dat volledig mijn genre is. Hopelijk ben ik zondag dus wel nog goed in form.
Life of Agony: Eén van de betere optredens vond ik twee jaar geleden. Hopelijk opnieuw van dat!
Europe: Eén van de betere classic rock bands wat mij betreft.
Wargasm: Vond ze heel goed vorig jaar. Hopelijk dezelfde energie op de Jupiler Stage als toen in de tent.
Decapitated: Verder uit te checken, want 'technical death metal' is over het algemeen niet mijn genre, maar de eerste luisterbeurten klonken heel veelbelovend.
Future Palace: Wat Graspop voor mij ongelooflijk goed doet, zijn wat ze zelf meestal 'alternative' bands noemt. Een heleboel daarvan zijn bijzonder aangename ontdekkingen voor mij.
Kanonenfieber: Ik verwacht dat dit één van dé optredens van het weekend wordt voor mij. En de Marquee lijkt me daarvoor de ideale tent!
Periphery: klonk niet slecht, gezien het overvolle programma veel kans dat ze nog afvallen, maar ik luister nog eens verder
The Gathering: Heel blij dat ze in de Marquee staan en niet buiten.
Alice Cooper: al veel gezien, valt nooit tegen. Maar het zal niet voor dit jaar zijn denk ik gezien al het andere lekkers
Solstafir: Ook nog verder te ontdekken. Ze zijn al drie keer geweest, maar kan me niet herinneren of ik ze toen gezien heb, ik ga ervan uit van niet
Electric Callboy: Lokerse Feesten platgespeeld dit jaar. Wordt gewoon weer een enorm feest.
Venom: is nooit echt mijn band geweest. Klonk eigenlijk niet slecht toen ik ze nu nog eens luisterde, maar zal ook niet voor dit jaar zjn
Bury Tomorrow: Had ze wel graag meegepikt, maar zie het niet gebeuren met de andere musts sees die waarschijnlijk ook rond dat tijdstip spelen
Carpenter Brut: ik heb goede herinneringen aan speciallekes in een tent op zondagavond (Igorrr!) dus hopelijk wordt dit ook zo'n ervaring
Mastodon: Ook zo'n band die ik altijd links heb laten liggen ook al heb ik al 8 keer de kans gehad ze te zien op Graspop (en zal ze ongetwijfeld wel al van ver aan de toog gezien hebben) maar ze verdienen duidelijk beter na nog eens geluisterd te hebben. Maar ik vrees voor andere clashes.
The plot in you: Kende ik langs geen kanten, maar klonk goed bij een eerste kennismaking
Sabaton: Best wel wat memorabele optredens van gezien. Dan beetje beu geraakt. Ik geef ze graag nog eens een kans als ik nog fut heb de zondagavond

Klopt het dat je niet van te voren een parking ticket hoeft te halen voor de Boneyard/het festival? Is dat ter plekke afrekenen dan ofzo?

Users who are viewing this thread