Graspop Metal Meeting 2026

O jee,
Alle berichten omtrent de annulering van de Disturbed-show zijn verplaatst naar het actualiteiten topic. Verdere discussie graag daar en niet meer in het Graspop topic, bij voorbaat dank.

Bij verdere vragen mag een berichtje altijd

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een overzicht van alle artiesten die genoemd worden op dit forum voor Graspop. Omdat het heel veel pagina’s zijn, is het bijna niet te doen om alles handmatig te verzamelen 😅.

Zou iemand me kunnen helpen door een lijst te maken van de artiesten die hier genoemd worden, of misschien tips geven hoe ik dit makkelijker kan doen?

Alvast heel erg bedankt! 🙏

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een overzicht van alle artiesten die genoemd worden op dit forum voor Graspop. Omdat het heel veel pagina’s zijn, is het bijna niet te doen om alles handmatig te verzamelen 😅.

Zou iemand me kunnen helpen door een lijst te maken van de artiesten die hier genoemd worden, of misschien tips geven hoe ik dit makkelijker kan doen?

Alvast heel erg bedankt! 🙏
Eens kijken op de websites van Europese metalfestivals rond dezelfde periode van Graspop. Heb je vermoedelijk al 90% van de namen die hier voorbij gaan ;) (als dat helpt)

• Leuk
Waarderingen: Dwarf en Loek123
Idd voor de donderdag verwacht ik ook een topact, onder de huidige kandidaat headliners zit geen blockbuster die de verkoop een boost zal geven.
Dan nog hebben ze veel moeite om (bijna) uitverkocht te geraken, moet GMM ook massa's geld kosten aan social media advertenties heel die tijd.

Gohja, als Live Nation Pukkelpop kan kopen, zullen ze zich financieel nog niet te veel zorgen maken ;)

Eens kijken op de websites van Europese metalfestivals rond dezelfde periode van Graspop. Heb je vermoedelijk al 90% van de namen die hier voorbij gaan ;) (als dat helpt)
Beter nog, check Concerts-Metal.com voor een overzicht van festivals en hun actuele line-ups.
Neem de aangekondigde namen van de festivals rond GMM, filter de bands die er afgelopen jaar al stonden eruit, evenals de bands die reeds aangekondigd zijn voor Alcatraz, Werchter of andere Belgische festivals, en je bent al een heel eind.

geen paniek!

Def leppard (self confirmed)

Pantera (Metallica Support)
Gojira (Metallica Support)
Within Temptation (augustus DE)
Bring Me The Horizon
Twisted Sister
A perfect circle
Alice Cooper
Volbeat
Deftones (Mad Cool leak)
[td]Sabaton[/td] [td]Marlyn Manson[/td]

en dan nog 'nieuwe opties' zoals Architects, Electric callboy, bad omens, sleep token
en tours die we nog ietswat verwachten zoals Ghost en Parkway Drive

dat zijn dus al 12 bands die als headliner kunnen staan! zonder nieuwe opties of bands die nog geen tour hebben aangekondigd
Waarvan Volbeat, Twisted Sister, BMTH, Within Temptation, Sabaton, Marilyn Manson en Def Leppard ook daadwerkelijk de South hebben afgesloten.

Ik ben het ermee eens, maar niet iedereen op het forum denkt er hetzelfde over 😉
Dat klopt...maar er waren vorig jaar ook die Avril Lavine, Måneskin en Nickelback als realistische kanshebbers noemden.
Dus wat hier gemiddeld gepost wordt, kun je met een erg grote korrel zout nemen.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Waarvan Volbeat, Twisted Sister, BMTH, Within Temptation, Sabaton, Marilyn Manson en Def Leppard ook daadwerkelijk de South hebben afgesloten.
Marilyn Manson closed the main stages after Volbeat, who were the main headliner of the day. It was still called Main Stage 2 at that time as well, so I guess his slot was more akin to today's North Stage closer. I would also consider that the perfect slot for Manson in 2026.

Also, I don't think Def Leppard would have headlined, had it not been for that co-headlining arrangement with Motley Crue.

Marilyn Manson closed the main stages after Volbeat, who were the main headliner of the day. It was still called Main Stage 2 at that time as well, so I guess his slot was more akin to today's North Stage closer. I would also consider that the perfect slot for Manson in 2026.

Also, I don't think Def Leppard would have headlined, had it not been for that co-headlining arrangement with Motley Crue.
South always hosting the actually headliner (biggest act). The North sometimes closes the festivalday, but that would be for other reasons.
A good example is Powerwolf after Maiden. Powerwolf is a "new headliner" who need to proof itself, Maiden is the real deal.
Sometimes its almost even, the real big names arent on the bill on those days.
Def Leppard - Motley Crue
Machine Head - Gojira
FFDP - Priest

About Motley Crue..
The first time Motley Crue headlined, it was also with a package deal that included Papa Roach, Six A.M., and Buckcherry. Heaven & Hell (basically Black Sabbath with DIO) were also on the bill. They could have easily headlined as well and were better received by the audience. (I'm a fan of both bands, but I would have let H&H headline as well.)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Steph85 en jonasvh

Users who are viewing this thread