Graspop Metal Meeting 2026

Vorige keer sub dus lijkt me gewoon hetzelfde?
Nu ik ernaar kijk was dat best een sterke dag eigenlijk met Gojira, Def Leppard, Sabaton, Kiss, Rob Zombie, In Flames, Whitesnake
Bijna allemaal bands die al eens hebben geheadlined, en dat allemaal op 1 dag

Denk dat Rob Zombie ook wel north zou kunnen headlinen als hij een keer zijn volledige show meebrengt naar Europa, maar in een jaar met een overbod aan headliners zal dat wel niet gebeuren. Los van dat de kans natuurlijk klein is dat hij naar Europa komt en festivals gaat doen

• Leuk
Waarderingen: Projunk en festivalryo
Het nieuwe album van The Rasmus is heavy dan de vorige. Ik denk dat ze het leuk zouden vinden op het Jupiler Stage. (Als we besluiten dat Muse relevant zou zijn op GMM, dan geldt dat ook voor The Rasmus, toch? 😉
Maar Muse is niet relevant voor GMM.
Vorige keer sub dus lijkt me gewoon hetzelfde?
Nu ik ernaar kijk was dat best een sterke dag eigenlijk met Gojira, Def Leppard, Sabaton, Kiss, Rob Zombie, In Flames, Whitesnake
Bijna allemaal bands die al eens hebben geheadlined, en dat allemaal op 1 dag

Denk dat Rob Zombie ook wel north zou kunnen headlinen als hij een keer zijn volledige show meebrengt naar Europa, maar in een jaar met een overbod aan headliners zal dat wel niet gebeuren. Los van dat de kans natuurlijk klein is dat hij naar Europa komt en festivals gaat doen
Rob Zombie heeft al een keer de North (volgens mij toen de main2) afgesloten.
Megadeth had eerst de eer, maar zei de tour af. Rob Zombie is naar mijn mening alleen relevant als ze hun hele show meenemen, wat ze nooit doen.
Dat vind ik bij Marilyn Manson ook eigenlijk. MM en Rob Zombie werden bekend door hun shows, maar de laatste jaren is dat maar mager.

Ik ben nog altijd benieuwd wie het ticketmonster van donderdag wordt, aangezien dit op papier toch altijd de moeilijkste dag is om uit te verkopen. En als we naar vorige jaren keken stond daar altijd wel een hele grote naam: Iron Maiden, Guns n' Roses, Tool.

Verder hoop ik ook dat we Alice Cooper terugzien als headliner, was voor velen 2 jaar terug een zwakke headliner hier. Maar ik vond zijn show in het donker toch véél beter tot een recht komen dan zo'n vroege avond spot waar hij de keten daarvoor stond.

Binnen enkele weken zal het allemaal wel duidelijker worden 🥳 kijk er alweer naar uit.

Maar Muse is niet relevant voor GMM.
Zo dacht ik ook, maar als je hun Hellfest optreden van vorig jaar bekijkt was de setlist wel echt aangepast aan het festival waar ze stonden. Zo goed als hun hele setlist bestond uit de harde nummers uit hun repertoire, met ook nog een Gojira cover ertussen. De laatste single, die tevens uitkwam de dag dat ze daar stonden heeft er breakdowns en echt hevige gitaren inzitten, het laatste album dat ze hebben uitgebracht is wel echt Graspop materiaal. Ook stonden ze vorig jaar op meer rock/metal festivals.

In mijn ogen heeft Muse zich wel echt bewezen dat ze op metalfestivals een plek kunnen krijgen! Vond het muzikaal zelf beter passen dan Nine Inch Nails, al was ik ook super blij deze hier te hebben gezien.

Ik ben nog altijd benieuwd wie het ticketmonster van donderdag wordt, aangezien dit op papier toch altijd de moeilijkste dag is om uit te verkopen. En als we naar vorige jaren keken stond daar altijd wel een hele grote naam: Iron Maiden, Guns n' Roses, Tool.
That's a very interesting question, indeed. As far as I understand, Volbeat are the biggest of the expected names so far? I don't think that they can carry that Thursday on their own - at least not with a lengthy tour just months before the festival. They would either need a strong co-headliner or stronger undercard to sell out that day.

Do we have any realistic ideas about other bands that could be Thursday's main headliner? BMTH (could go to Werchter) or Sabaton don't seem to be as big as Volbeat. Others like MCR, Slayer, SOAD etc remain quite unlikely.

I'm really curious to see what they might be cooking up in Dessel.

That's a very interesting question, indeed. As far as I understand, Volbeat are the biggest of the expected names so far? I don't think that they can carry that Thursday on their own - at least not with a lengthy tour just months before the festival. They would either need a strong co-headliner or stronger undercard to sell out that day.

Do we have any realistic ideas about other bands that could be Thursday's main headliner? BMTH (could go to Werchter) or Sabaton don't seem to be as big as Volbeat. Others like MCR, Slayer, SOAD etc remain quite unlikely.

I'm really curious to see what they might be cooking up in Dessel.
Denk dat sabaton toch wel meer kaarten verschuift in belgie dan volbeat

Ik denk dat Volbeat, BMTH, Sabaton, Ghost allemaal gewoon in staat zijn om die donderdag te dragen met een redelijke cohead, desnoods kan je er 2 van op 1 dag zetten zelfs. In 2021 was het ook het plan dat Volbeat die dag ging dragen
je kunt er natuurlijk ook nog een sterke sub onder zetten zoals Alter Bridge of Twisted Sister dat zal ook helpen

Zo dacht ik ook, maar als je hun Hellfest optreden van vorig jaar bekijkt was de setlist wel echt aangepast aan het festival waar ze stonden. Zo goed als hun hele setlist bestond uit de harde nummers uit hun repertoire, met ook nog een Gojira cover ertussen. De laatste single, die tevens uitkwam de dag dat ze daar stonden heeft er breakdowns en echt hevige gitaren inzitten, het laatste album dat ze hebben uitgebracht is wel echt Graspop materiaal. Ook stonden ze vorig jaar op meer rock/metal festivals.

In mijn ogen heeft Muse zich wel echt bewezen dat ze op metalfestivals een plek kunnen krijgen! Vond het muzikaal zelf beter passen dan Nine Inch Nails, al was ik ook super blij deze hier te hebben gezien.
Mocht Muse ooit aanwezig zijn op GMM, dan is dat voor de liefhebbers helemaal mooi meegenomen... Ik zou gewoon uit nieuwsgierigheid naar het begin kijken en als ik niet overtuigd ben, ga ik een biertje drinken (zoals dit jaar voor NIN! 😆)

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

I'm really curious to see what they might be cooking up in
😉Je pense que BMTH est plus grand que Volbeat... absolument !😉
I think BMTH is bigger than VOLBEAT. Really 😉

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Eno
Huh, I may have misjudged Volbeat a little then. Over here in Germany, they are selling out their shows in no-time, headlining Rock am Ring etc.

Sabaton aren’t quite there yet but I guess that’s different in every country.

• Leuk
Waarderingen: wess en Steph85
Huh, I may have misjudged Volbeat a little then. Over here in Germany, they are selling out their shows in no-time, headlining Rock am Ring etc.

Sabaton aren’t quite there yet but I guess that’s different in every country.
Hier in Nederland is Volbeat ook een stuk groter dan alle andere genoemde bands, ze hebben net de ziggo dome en de ahoy bijna uitverkocht, is toch boven de 30k tickets. Sabaton heeft al moeite met een ziggo dome.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en festivalryo
Bad Omens zou wel een teleurstellende headliner zijn toch? Die kunnen beter eerst Werchter 2024 inhalen lijkt me

• Leuk
Waarderingen: Steph85

Users who are viewing this thread