Graspop Metal Meeting 2026

De donderdag blijf ik een moeilijke vinden. Opnieuw Iron Maiden? Of een drieluik à la Volbeat - Alice Cooper - Alter Bridge?
Vrijdag dan A Perfect Circle om de nacht in te gaan, met ervoor headliners Sabaton - The Offspring.
De zaterdag van GMM zie ik wel BMTH - Limp Bizkit - Bad Omens of Architects worden aan de bovenkant.
Zondag lijkt me Twisted Sister en Def Leppard te worden.
Verwacht AC, offspring en LB nie als HL op graspop. Zou voor AC --> Ghost/ Sleep token doen
En voor LB ---> EC doen
Offspring misschien iets uit de hoge hoed
AC, Offspring en LB dan als sub op die dag.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en jonasvh
Had een van de Gojira-leden ook niet gezegd dat we nog nieuw materiaal konden verwachten van hen dit jaar? Het blijft toch opvallend stil rond hen.

Gojira en Ghost zijn inderdaad wel opvallende afwezigen nog, wellicht 1 van de 2 nog bij Rock Am Ring straks
Ghost zeker omdat die een nieuw album hebben en al 2 jaar geen europese festivals meer hebben gedaan.
Gorjira tourt natuurlijk al even, misschien dat die eerst nieuw album willen releasen en pas jaar erna touren?

ofwel gaan ze mee in de wetenschap dat er dit jaar best veel headliners zijn en dus volgend jaar een tekort kan zijn. als ze een jaartje wachten zijn er misschien meer kansen om absolute headliner te zijn?

Ghost zeker omdat die een nieuw album hebben en al 2 jaar geen europese festivals meer hebben gedaan.
Gorjira tourt natuurlijk al even, misschien dat die eerst nieuw album willen releasen en pas jaar erna touren?
die hebben al een tour aangekondigd rond Graspop, als support act van Metallica.
dit zijn echter maar 1-2 shows per week dus kan me moeilijk voorstellen dat het hierbij blijft
in de graspop week alleen een show in dublin op de zondag, wel genoeg tijd om op donderdag of vrijdag graspop te doen dus lijkt me
hellfest wilt ze pas in 2027 weer laten headlinen volgens de geruchten en copenhell is een week opgeschoven

• Leuk
Waarderingen: kaiser
Zal misschien nog komen dan? Zou alleen geen reden hebben waarom behalve dat ze alles in 1x eruit gooien binnenkort.
van de grote festivals is er slechts 1 die al hun headliners bekend heeft gemaakt
pas als resurrection of hellfest hun volledige line up dropt kunnen we zeggen dat dit soort namen niet snel meer erbij komen denk ik
lijkt me sterk dat Sleep Token, Ghost, Gojira alle drie niet op festivals staan in jullie, zal ten minste toch wel 1 of 2 van de 3 zijn
Novarock en RaR zijn wat dat betreft altijd toch wat anders qua headliners, die tappen ook een beetje uit het vaatje van RW/Pinkpop

Van de donderdag zie ik graag Volbeat en Trivium langs komen. Voor de rest doe dag niet veel soeps voor mij eigenlijk

Van de vrijdag vraag The Offspring. The Cure hoor ik ook wel graag en ooit speciaal voor naar Werchter gegaan. Maar op Graspop liever niet, nemen een te hoge spot in.

Iron Maiden, Sepultura, The Rasmus en Sabaton van de zaterdag aub

Architects en Malevolence van de zondag aub. Als BMTH opnieuw geboekt wordt dan sta ik er wel maar liever iets anders. Papa Roach met een old school set zou ik wel zien zitten, gisteren die hun eerste albums nog eens op cd gekocht want die van mij waren versleten tot op den draad. Maar met die nieuwe songs echt liever niet. Maja ... Werchter Parklife EN Graspop zal wel niet gebeuren denk ik

Ahja en Iron Maiden mag toch van mij. Als er in 2027 een pauze komt en we dan misschien tot 2028 of zelfs 2029 of 2030 moeten wachten dan nu liever 2 keer na elkaar, beter dan dat er 5 jaar tussen zien

En ik hoop op BB voor de fans. En als ze er staan, ga ik proberen ook enkele nummers mee te nemen. Niet dat ik fan ben, maar kan stoeven tegen de jeugd binnen 50 jaar dat ik ze nog live gezien heb 😅

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Eens zien wat Rock Imperium in petto heeft.

f5 GIF

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Users who are viewing this thread