Graspop Metal Meeting 2025

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik pleit ook nog voor Svalbard en Rolo Tomassi. Twee bands die niet perfecter in de Metal Dome zouden kunnen passen.
Kijk dit zijn de betere calls! Future Palace en (naar ik begrijp) ook Dream State bewezen dat dit type bands de Metal Dome kunnen platspelen. Ik juich de boekingen toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Wardibal

Gouden Tip
16 feb 2022
252
492
Gokje:
Donderdag: Powerwolf - Slayer
(Slayer unieke benelux show)
Vrijdag: Sabaton - Ghost
(Ghost in donker)
zaterdag: Gojira - Slipknot
Alestorm - Hatebreed - Pennywise
(crowdsurf event op main)
Zondag: Slash - Iron Maiden
Nog een Sepeltura op jupiler stage
(Gespreide uittocht van Graspop)
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
118
127
Headliner inderdaad niet maar het is wel mijn gedroomde Marque headliner. Dat zou ik fantastisch vinden. Zetten we Devin ervoor, deadeal
Dreamtheater zou ik ook echt graag willen zien. Valt een beetje in hetzelfde hoekje als tool. (Lekker ingewikkelde muziek , iets minder rauw)

Denk dat je ze toch al op zijn minst op de jupiler moet zetten want ik denk dat de marquee te klein gaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
118
127
Het valt ook niet mee om in headline land niet op herhaling te gaan met hetzelfde budget.

Denk dat ze het goed deden dit jaar 2 zeer frisse en gewilde headliners. (Tool, BMTH).
De andere wat herhalende grote namen of namen van het grote verleden.

Dan in de undercard of in de kleinste letters daar zitten de andere parels die ze later ook niet meer samen kunnen zetten. Omdat sommige ook heel groot kunnen worden en dan andere een hele fijne niche blijven.

Zou houden we het oude publiek, het nieuwe publiek en de ontdekkers alle redelijk tevreden.

Dus zet SOAD maar in de headline :)
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Indien mogelijk zou ik als organisatie zeer blij zijn met:
Donderdag:
Mainstage headliners
Iron maiden & sabaton & the prodigy
Marquee headliner
Savatage
Vrijdag:
Mainstage headliners
Electric callboy & slipknot
Marquee headliner
 Amenra
Zaterdag:
Mainstage headliners
Lamb of god & system of a down
Marquee headliner
Satyricon
Zondag:
Mainstage headliners
Powerwolf & Aerosmith
Marquee headliner
Devin townsend

En van de vrijdag maken we een Belgische dag in de marquee met slaughter the giant, enthroned, psychonaut, butcher, cyclone, ancient rites, brutus, amenra.
 
  • Confetti
Waarderingen: kevinr

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Indien mogelijk zou ik als organisatie zeer blij zijn met:
Donderdag:
Mainstage headliners
Iron maiden & sabaton & the prodigy
Marquee headliner
Savatage
Vrijdag:
Mainstage headliners
Electric callboy & slipknot
Marquee headliner
 Amenra
Zaterdag:
Mainstage headliners
Lamb of god & system of a down
Marquee headliner
Satyricon
Zondag:
Mainstage headliners
Powerwolf & Aerosmith
Marquee headliner
Devin townsend

En van de vrijdag maken we een Belgische dag in de marquee met slaughter the giant, enthroned, psychonaut, butcher, cyclone, ancient rites, brutus, amenra.
Plaatsen we er op de donderdag een derde mainstage bij?
Verwissel er dan maar 1 van de 3 met EC (herhaling) of Powerwolf
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Tja, ik ga mee met de meeste, denk zelfs dat ze een hoge kaart willen spelen volgend jaar, denk dat ze best misgegrepen hebben links en rechts..
Metallica / Aerosmith > Een of beiden.. Aerosmith (ALS hij zijn stem houdt) lijkt me een goedmakertje, 'tallica tourt zich nou al paar jaar kapot in de zomer, dus dat ene jaartje er nog bij..
Iron Maiden / Ghost > Allebei wel vrij zeker denk ik
Pantera > in ieder geval zeker kanshebber
Lamb of God > zekerheidje denk ik ..
MDB (als ze volgend jaar rust in de line up hebben)
Satyricon geloof ik ook wel in.

Korn daarentegen niet. Eerst de opmerkingen dit jaar over "metal" festivals (en dan toch gaan), maar ook verwacht ik ergens eigenlijk dat de aankomende tour voor lange tijd wel weer eens de laatste kan zijn.. SOAD blijft denk ik wensdenken, zou gaaf zijn, maar verwacht ik niet echt. Verder zie ik bij jullie veel namen die logisch klinken, dus zal vast een derde van kloppen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
In het rijtje Volbeat / Ghost / Slipknot / Sabaton is het natuurlijk ook te zien welke ze op Werchter zullen neerzetten.

In de undercard zou ik het geweldig vinden mocht Zakk Wylde met z'n projectje "Zakk Sabbath" eens op de Desselse weide staan.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
663
863
Plaatsen we er op de donderdag een derde mainstage bij?
Verwissel er dan maar 1 van de 3 met EC (herhaling) of Powerwolf
Nee Iron maiden start meestal rond 21u spelen tot 22u40. 22u50 tot 00u10 sabaton en van 00u20 tot 01u20 een uurtje knallen met the prodigy
 
  • Leuk
Waarderingen: Jimmeh07

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
93
261
Headliners zien we wel, maar qua wishlist alleszins:

Mastodon
Lamb Of God
Pantera
Death To All
Atheist
SOAD
Slipknot
Psychonaut
Doodseskader
Opeth
Lorna Shore
Dream Theater
Hatebreed
Slayer
Gojira
Alestorm
Meshuggah
Korn
BFMV
Anthrax
Bad Religion
Pennywise
Zeal & Ardor
Parkway Drive
Iron Maiden
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Nee Iron maiden start meestal rond 21u spelen tot 22u40. 22u50 tot 00u10 sabaton en van 00u20 tot 01u20 een uurtje knallen met the prodigy
lijkt me een toffe avond maar helaas toch niet realistisch
maiden speelt van 21:00 tot 23:00 en sabaton krijgt toch wel minstens 90 minuten voor hun headline show, verder is sabaton gewoon een volwaardige southstage headliner die een dag kan dragen
als je bijvoorbeeld The Prodigy op de plek van ECB neer zet of op de plek van Powerwolf heb je een prima realistisch rijtje, al denk ik nog steeds dat je 1 grote south stage head te veel hebt :)
Al zou ik toch zeker tekenen voor jouw line up :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en saurus

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
In het rijtje Volbeat / Ghost / Slipknot / Sabaton is het natuurlijk ook te zien welke ze op Werchter zullen neerzetten.

In de undercard zou ik het geweldig vinden mocht Zakk Wylde met z'n projectje "Zakk Sabbath" eens op de Desselse weide staan.

Kan me niet voorstellen dat ze Slipknot ooit op Werchter zullen neerzetten...
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Kan me niet voorstellen dat ze Slipknot ooit op Werchter zullen neerzetten...
Ze stonden vorig jaar nog op pukkelpop dus zo'n gekke gedachte is het ook weer niet, al zie ik het zelf ook niet gebeuren.

De kans op Ghost of Volbeat op Werchter lijkt me groter. Al hebben die als metallica en bmth op tour gaan wellicht al genoeg grote metalbands om uit te kiezen om niets van graspop te moeten pakken
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Kan me niet voorstellen dat ze Slipknot ooit op Werchter zullen neerzetten...
Ik zie niet direct in waarom SOAD, Tool (ook niet bepaald instapklare metal), Metallica, Amenra, Zeal & Ardor, Parkway Drive en Bad Omens wel zouden kunnen en Slipknot niet. Er is een hele generatie mee opgegroeid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Ik zie niet direct in waarom SOAD, Tool (ook niet bepaald instapklare metal), Metallica, Amenra, Zeal & Ardor, Parkway Drive en Bad Omens wel zouden kunnen en Slipknot niet. Er is een hele generatie mee opgegroeid.

Omdat Slipknot in verhouding tot de tweede helft van dat rijtje wel een hogere spot zal willen en voor mijn gevoel minder breed gedragen zijn dan Tool en Metallica en minder populaire songs hebben gehad dan SOAD

Edit: En vind Slipknot wel zo'n type band met genoeg ego dat ze alleen willen headlinen en dus op Graspop terecht gaan komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

SeeleyCaselli

Playlistbediener
19 mei 2024
14
14
Wat ik bij Tool trouwens niet begrijp, is dat die, zowel op Werchter als op Graspop, hun dag echt probleemloos en snel uitverkopen, maar dat de wei bij het optreden zelf verre van vol staat. Absoluut geen Slipknot of Rammstein taferelen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Omdat Slipknot in verhouding tot de tweede helft van dat rijtje wel een hogere spot zal willen en voor mijn gevoel minder breed gedragen zijn dan Tool en Metallica en minder populaire songs hebben gehad dan SOAD

Edit: En vind Slipknot wel zo'n type band met genoeg ego dat ze alleen willen headlinen en dus op Graspop terecht gaan komen.
Uiteraard zouden ze headlinen, maar op werchter werken ze net als op Graspop vaak met coheadliners. Tool en SOAD waren beiden headliners en Slipknot zou dat ook zijn. Ik betwijfel overigens of Tool een breder publiek aanspreekt dan Slipknot. soad/metallica ben ik wel met je eens. maar denk toch dat als ze pukkelpop kunnen headlinen dat een cohead op werchter ook wel een optie is
Wat ik bij Tool trouwens niet begrijp, is dat die, zowel op Werchter als op Graspop, hun dag echt probleemloos en snel uitverkopen, maar dat de wei bij het optreden zelf verre van vol staat. Absoluut geen Slipknot of Rammstein taferelen.
Dat is niet zo gek. Graspop heeft geloof ik 40-45k combis en 10-15k dagtickets in de verkoop. Tool verkocht zijn dagtickets instant uit maar dat is dan alsnog maar ongeveer 20% van de bezoekers. Had verder niet echt het gevoel dat het veel rustiger was als bij slipknot vorig jaar? toen konden we ook nog zo door lopen naar voren na PWD.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken