Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
En ik zal mij ook aan een lijstje wagen.

Band waar ik het meest naar uitkijk:
Bury Tomorrow

Donderdag
Must sees:
Bury Tomorrow

Graag:
Erra, Bleed from Within en Megadeth

Vrijdag:
Must sees:
5FDP, P.O.D. en Fit for a king

Graag:
Turnstile,

Zaterdag:
Must sees:
BMTH, Architects, Limp Bizkit, While She Sleeps,

Graag: Defects en Avenged Sevenfold. (A7x niet bij must sees, omdat ik niks kan met het nieuwe album en ze daar veel van spelen.)

Zondag:
Must sees:
Machine Head, Black Stone Cherry en Of Mice & Men

Graag:
Body count, Wargasm, Corey Taylor

En last but not least: als je van de energie van Parkway drive hebt gehouden ondanks niet jouw muzieksmaak —> While She Sleeps gaan bekijken!
Wauw, mooi lijstje.
Onze must sees overlappen vrijwel volledig :)
Misschien dat je Make Them Suffer nog wat vind?
Ook Atreyu, toch wel één van de klassiekers van het metalcore genre kan wel leuk zijn om mee te pakken
en geen Electric Callboy? neem aan dat je ze wel kent en niet hebt meegenomen, zou denken dat het aardig je genre is.
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Tja dat grapje is mijn woordenboek auto correct fout 😉 Ik vind 5FDP wel tof en schaam mij niet voor mijn commerciële metal smaak! Eigenlijk wordt best veel hier afgezeken (5FDP, Limp Bizkit, Volbeat, etc) van hetgeen ik mooi vind, maar ik ben dan ook alles behalve een snob 😅

Ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Ik stoor mij er niet aan, al probeer ik voor anderen wel op te letten om het positief te houden.
Volgens mij is de haat op FFDP (en Limb Bizkit) niet alleen omdat het commerciële muziek is, maar voornamelijk omdat het ontzettend onsympathieke Amerikaanse patsers zijn met enorme egos waar veel mensen waaronder ikzelf gewoon totaal niet van houden en ik ook niet binnen de metal wereld vinden passen. Maargoed, ik ga je er niet om pesten ofzo, iedereen zijn eigen, ik vond hun eerste album stiekem ook best leuk voordat ik ze wat beter leerde kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Volgens mij is de haat op FFDP (en Limb Bizkit) niet alleen omdat het commerciële muziek is, maar voornamelijk omdat het ontzettend onsympathieke Amerikaanse patsers zijn met enorme egos waar veel mensen waaronder ikzelf gewoon totaal niet van houden en ik ook niet binnen de metal wereld vinden passen. Maargoed, ik ga je er niet om pesten ofzo, iedereen zijn eigen, ik vond hun eerste album stiekem ook best leuk voordat ik ze wat beter leerde kennen.
heb eigenlijk niet echt haat over limp bizkit gelezen hier
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Nightrage

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
121
387
heb eigenlijk niet echt haat over limp bizkit gelezen hier
Heb al af en toe mensen horen zeggen dat het niet kwalitatief hoogstaande muziek is, maar dat het een echt feest gaat worden. Daar leg ik mij als LB fan wel bij neer 😂
Haat is idd wel overdreven.

Ik heb ze nog nooit gezien en kijk er echt wel naar uit! Maar heb al uit verschillende bronnen gehoord dat ze soms beetje lui overkomen. En hopelijk spelen ze niet te veel covers (buiten Faith moge ze altijd wel spelen hoe verneukt dat nummer ook is).
Break stuff moet echt wel een grote moshpit worden 🥰
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nightrage

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Heb al af en toe mensen horen zeggen dat het niet kwalitatief hoogstaande muziek is, maar dat het een echt feest gaat worden. Daar leg ik mij als LB fan wel bij neer 😂
Haat is idd wel overdreven.

Ik heb ze nog nooit gezien en kijk er echt wel naar uit! Maar heb al uit verschillende bronnen gehoord dat ze soms beetje lui overkomen. En hopelijk spelen ze niet te veel covers (buiten Faith moge ze altijd wel spelen hoe verneukt dat nummer ook is).
Break stuff moet echt wel een grote moshpit worden 🥰
ik heb ze pas 1 keer eerder gezien en dat was als headliner op gmm. was 1 groot feest. iedereen ging helemaal los
was onverwacht de sterkste headliner van het weekend (in die tijd had gmm slechts 3 headliners ipv 8)
zeker wel zin in die show, en afgaande op hun recente shows gaat het gewoon een vermakelijke leuke show worden, denk niet dat je teleurgesteld zal worden
enige negatieve reacties die ik heb gelezen was dat ze te hoog stonden, wat ik nog wel kan begrijpen
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.386
2.897
ik heb ze pas 1 keer eerder gezien en dat was als headliner op gmm. was 1 groot feest. iedereen ging helemaal los
was onverwacht de sterkste headliner van het weekend (in die tijd had gmm slechts 3 headliners ipv 8)
zeker wel zin in die show, en afgaande op hun recente shows gaat het gewoon een vermakelijke leuke show worden, denk niet dat je teleurgesteld zal worden
enige negatieve reacties die ik heb gelezen was dat ze te hoog stonden, wat ik nog wel kan begrijpen
Ze hebben inderdaad een dip gehad in shows, maar wat ik het laatste jaar van ze zie knallen ze toch wel van het podium af hoor. Heb ze een aantal keren mogen zien. Waarvan de 1e keer nog in de Heineken Music Hall. Was toen volgens mij het 2e of 3e concert daar. Heb er nog zaalmuntjes van met de bandnaam er in gestanst. Zo energiek als toen gaat het niet meer worden, maar ik verwacht toch echt wel een geweldig feest met een ontploffende weide. Wat mij betreft niks als positief over de band.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.174
1.237
Limp Bizkit was ik vroeger zware fan van maar ik vind een cover band gewoon veel interessanter. LB tegenwoordig is tam. Teveel covers. Teveel gelul tussendoor. Teveel onnodige pauzes. Terwijl cover bands die ik zag letterlijk alles kapot speelde. Ik heb ze een aantal keer gezien. Op Graspop mijn eerste maal in 2012 en toen nog cava. En hoe negatief ook mag klinken, Fred Durst slaagt er wel in om 10000 man te laten springen op het zelfde moment eh. Dan op Lokerse Feesten ben ik er van gaan lopen. Hun laatste keer Graspop nog eens geprobeerd maar toen stond de gitaar totaal niet in de mix waar ik stond. Ik verdenk Wes er nog steeds van met een kartonnen er gestaan te hebben omdat hij zijn echte gitaar vergeten was. En dat is jammer (ik k doel hier waarschijnlijk op de slechte mix). Want dat is wat ik onderandere zo heerlijk vind aan LB. Die toon. Die toon van Wes Borland. Oke John Otto was destijds ook heerlijk. Hoe die op zijn drumstel mepte ... Met zo een meppen sloeg die denk ik zelfs Mike Tyson KO


Ik zou de band gerust nu nog eens willen zien maar enkel met garanties: een old school set, geen gezever tussen door, volledige nummers, een deftige mix en straight to the point
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.667
7.429
Limp Bizkit was ik vroeger zware fan van maar ik vind een cover band gewoon veel interessanter. LB tegenwoordig is tam. Teveel covers. Teveel gelul tussendoor. Teveel onnodige pauzes. Terwijl cover bands die ik zag letterlijk alles kapot speelde. Ik heb ze een aantal keer gezien. Op Graspop mijn eerste maal in 2012 en toen nog cava. En hoe negatief ook mag klinken, Fred Durst slaagt er wel in om 10000 man te laten springen op het zelfde moment eh. Dan op Lokerse Feesten ben ik er van gaan lopen. Hun laatste keer Graspop nog eens geprobeerd maar toen stond de gitaar totaal niet in de mix waar ik stond. Ik verdenk Wes er nog steeds van met een kartonnen er gestaan te hebben omdat hij zijn echte gitaar vergeten was. En dat is jammer (ik k doel hier waarschijnlijk op de slechte mix). Want dat is wat ik onderandere zo heerlijk vind aan LB. Die toon. Die toon van Wes Borland. Oke John Otto was destijds ook heerlijk. Hoe die op zijn drumstel mepte ... Met zo een meppen sloeg die denk ik zelfs Mike Tyson KO


Ik zou de band gerust nu nog eens willen zien maar enkel met garanties: een old school set, geen gezever tussen door, volledige nummers, een deftige mix en straight to the point

Ik dacht dat een paar weken terug de conclusie was dat ze weer beter bezig waren de laatste tijd bij hun optredens
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Vind het meer iets voor lowlands maarja van alles wat.😃
#health
#gmm24
#donderdag
Ja Health trekt mij ook niet echt. Na de eerste enthousiaste reacties hier ben ik er ook opgedoken maar nog zonder resultaat. Vermoedelijk laat ik deze aan me voorbij gaan.

Het is wel duidelijk dat de organisatie de trend doorzet om meer stevigere dance acts te boeken die in de schaduwwereld bivakkeren tussen dance en metal. Alleen Pendulum spreekt me er dit jaar echt van aan, Skynd doet me ook niet echt veel.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Het sporten deze ochtend eens gestart met een paar nummertjes van Heart. Alone, Crazy on You, Magic Man en inderdaad een hele cover van Stairway (hopelijk is hun set lang genoeg dat ze deze ook kunnen doen). Ik heb echt zin in dit optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piebe71

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Health kan mij ook niet bekoren, in mijn stoplicht-analyse is het geen rood maar wel oranje. Mocht ik er per ongeluk tegenaan lopen op die dag, dan zou ik wellicht even blijven staan, maar absoluut geen must.

Voor de donderdag heb ik tot nu toe 6 bands op rood staan. Rood betekent bij mij 'hoef ik echt absoluut niet te zien' haha
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.439
Health kan mij ook niet bekoren, in mijn stoplicht-analyse is het geen rood maar wel oranje. Mocht ik er per ongeluk tegenaan lopen op die dag, dan zou ik wellicht even blijven staan, maar absoluut geen must.

Voor de donderdag heb ik tot nu toe 6 bands op rood staan. Rood betekent bij mij 'hoef ik echt absoluut niet te zien' haha
dus bij rood loop je weg, bij oranje blijf je misschien staan en bij groen blijf je zeker staan?
hopelijk pas je dit niet toe tijdens het autorijden, lijkt me levensgevaarlijk
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.168
4.314
De nieuwe singles van P.O.D. mogen er overigens ook wel zijn. 1 met Tatiana van Jinjer, en 1 met Randy van Lamb of god
Ze zullen ze wel niet live spelen neem ik aan, tenzij ze een gastzanger vinden ofso

Of ze laten een bandje meelopen.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
261
405
Ik vind 5FDP persoonlijk 3 keer niks. Maar dit soort bijnaampjes vind ik dan denigrerend. Ze hebben genoeg liefhebbers die er graag naar kijken gezien de vorige passage in Dessel.
Ik zal er meer op letten. Was ook niet denigrerend bedoeld. Ik zag het hier voorbij komen en vond het wel een grappige benaming. 5 finger death punch staat ook zeker op mijn lijstje van kijken als ik de kans heb, ook omdat ik niet snel naar een concert van hun zal gaan. Ik vind hun muziek erg leuk als ze voorbij komen als k m'n afspeel lijst op shuffle heb staan met nummers als welcome to the circus enz. Tot kleine teleurstelling van mijn vrienden🫣
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken