Goede Gratis / Goedkope Festivals

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Appelpop was wel weer gezellig. Toffe shows van John Coffey, Peter Pan Speedrock, De Staat en Indian Askin. Broederliefde kwam niet opdagen, dus dat kwam het programma en de sfeer ook ten goede. Maar wat een drukte zeg, echt niet normaal. Als daar paniek/noodweer was uitgebroken waren er doden gevallen, 100% zeker.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Buiten dat het hoofdpodium altijd heel druk is. Moet ik toch zeggen dat ik het niet echt overdreven drukker vond lijken dan vorig jaar. Had het zelfs nog drukker verwacht door het goede weer.
Het blijft inderdaad zeker een festival dat eigenlijk veels te druk wordt bezocht voor haar locatie.

Wij helaas pas laat aanwezig.
De Staat - Wel weer leuk
Bewilder - Na vorig weekend nu wel een hele show gezien. Een van de beste livebands van Nederland. Kijk erg uit naar nieuw werk van Maurits en co. Check ze live als je kunt.
Balthazar - Eindelijk een hele show gezien en het is toch wel heel duidelijk waarom dit de beste indie-rock band van de Benelux is.
Chef Special - Misschien een beetje ontgroeid. Kan sommige stukken van hun shows niet aanhoren.

Volgend jaar hopelijk weer een hele dag.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Even een weekendje op de camping (In den Boomgaard) n de buurt gezeten om het hele weekend naar Appelpop te gaan. Was erg gezellig, ik vond de drukte wel meevallen zolang je niet naar het hoofdpodium ging, maar dat kan ook komen omdat ik de helft van de tijd bij de McBlossom Stage stond.

De volgende shows gezien: July Talk, De Likt, Crystal Fighters, John Coffey (deels, was helemaal kapot en heb toch nog tickets voor Paradiso), Jeangu Macrooy, Indian Askin, De Jeugd van Tegenwoordig, De Staat, Guus Meeuwis, Balthazar, Thijs Boontjes Dans- en Showorkest.

July Talk: Hele goede band en leuk feestje!
De Likt: Ze flikken het weer een feestje te bouwen, ik vind dit dus echt zo nice live.
Crystal Fighters: Het was rete rustig, ik kwam later aan en stond uiteindelijk 2m van de kleine uitbouw af, het geluid was kut (vocalen amper hoorbaar), maar toch was het grappig om een keer te zien.
John Coffey: Precies wat je zou verwachten van John Coffey, wel halverwege weggegaan omdat ik niet meer kon moshen, aangezien ik toch nog tickets heb voor Paradiso maakt dat me niet heel erg uit, zeker aangezien dit de 5e keer John Coffey was dit jaar.
Jeangu Macrooy: Ik had eigenlijk niet echt verwacht dat 'ie het goed zou doen op zo'n grote stage, was erg fijn om naar te luisteren.
Indian Askin: Begon wat zwak, maar ik had het heel erg naar mijn zin in!
De Jeugd van Tegenwoordig: Natuurlijk weer retedruk. Ik vond het totaal niet bijzonder, maar het is gewoon leuk om mee te schreeuwen met de nummers, dus dat maakt t goed.
De Staat: Nadat ik bij Lowlands halverwege weg was gegaan omdat ik het een beetje tegen vond vallen vergeleken met andere keren (kwam waarschijnlijk door de barriere tussen de voorvakken, daar heb ik een hekel aan) pakten ze me dit keer weer goed. Samen met wat andere mensen een grote pit geopend die uiteindelijk toch wel heel erg groot werd. Dan ook nog de eerste circlepit gestart (niet bij Witch Doctor) en weer lekker rondjes gedraaid bij Witch Doctor, waarbij Torre niet tussen het publiek kwam staan, terwijl het goed mogelijk was. Goede keuze vind ik dit eigenlijk, aangezien er hierdoor een stuk minder verdrukt wordt (2e concert op Pinkpop was niet echt meer leuk als je dicht bij Torre stond)
Guus Meeuwis: Tja leuke nummers leuk om mee te zingen, maar dit is niet aan mij besteed. Halverwege weggegaan om alvast bij het volgende podium te gaan zitten. Was veels te warm in die tent.
Balthazar: Ik heb me echt heel erg vermaakt hier, lekker chille muziek na zo'n dag mag ook wel. Merkte ook dat ik veels te veel tekst kende.
Thijs Boontjes Dans- en Showorkest: Aangezien we geen zin hadden om Chef' Special voor de duizendste keer te zien, zijn we naar Thijs Boontjes gegaan omdat zijn nieuwe EP best wel heel erg leuk is. Goed feestje was dit, het was helemaal niet druk, omdat de Chef' Special al het publiek naar zich toe trok, wat er voor zorgde dat iedereen die er was echt zin in had. Halverwege het optreden lekker met z'n alle dansen en bij het laatste nummer een polonaise aangevoerd door een Minion. Het publiek had er zin in en dat was leuk.

Al met al een zeer geslaagd festival, helemaal als je beseft dat het gratis is.


 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik wil eerst even zeggen dat we hier in het forum 'Festivals in België' zitten waardoor het niet echt de plaats is om over Appelpop te praten, maar oke. Ik was er ook op de zaterdag. De Staat was weer tof, Indian Askin en Birth of Joy prima en John Coffey voor het eerst gezien (niet echt mijn ding, maar wel leuk dat ik ze eens gezien heb).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dit jaar ook weer eens afwegen waar wat leuks te zien is.

2/07 Metropolis, Rotterdam
15-21/07 Valkhof Festival, Nijmegen
4-5/08 Absolutely Free Festival, Genk (Belgie)
17-20/08 Zomerparkfeesten, Venlo
8-9/09 Appelpop, Tiel

Helaas geen Bruis dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer een kansje want is echt een mooi festival.
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Yes, dit topic zocht ik. Is nog niet erg actief dit jaar zie ik.
Met morgen de bevrijdingsfestivals is dat denk ik toch wel een beetje een aftrap van de gratis festivals deze zomer.
Ik woon zelf in Leiden en daar is elk jaar een leuk gratis festival wat steeds groter wordt: Werfpop. Dit is 16 juli en tot nu toe is alleen Apocalyptica bekend, maar dit is voor mij al zeker de moeite waard om te gaan.

Ook appelpop lijkt me erg leuk om weer een keer heen te gaan als er nog een paar voor mij boeiende artiesten bij komen :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Oh ik zie wel net dat dit onder ‘Festivals in Belgie’ staat..

Klopt!

Een aantal jaren geleden was het allemaal nog iets minder goed geregeld hahaha.
Zeker een topic die we er in moeten houden.
 

joeri wouters

Nieuw lid
22 mei 2014
4
0
Op donderdag en vrijdag 27 +28 juli is er Rock Olmen!
slechts 10 euro voor een combi-tickets en een gratis camping!

bands :
* donderdag ( open air party) :
- wesk
- structure
- The boilerboys
- laston and geo

* vrijdag ( festival ) :
- discobar galaxie
- j. bernardt
- brutus
- jacle bow
- the guru guru
- black leather jacket
- red stags

https://www.facebook.com/events/430556190643858/

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken