GMM Marquee Bracket

Mja, zo zie je maar, er is voor (of tegen) iedere opzet wel wat te zeggen.

Ik zou die WK setup wel tof vinden. Scheelt ook veel werk, omdat je gewoon letterlijk dat wedstrijdschema kan volgen en het “doelsaldo” is dan ook ineens belangrijk in plaats van alleen maar band A wint van band B. De beste nummers 3 gaan ook door etc.

En door die beste nummers 3 kan je zelfs kiezen voor alsnog een volledig willekeurige loting in poules. Net als bij echte toernooien heb je dan gewoon een kans op de poule des doods, en een toptier-band kan dan ook gewoon nog steeds door als beste nummer 3.

Heb er al zin in!

Ai ai dit had de finale mogen zijn

Ik zie ze allebei heel graag. Maar dan toch even herhalend arjen met ayreon en al zijn entertainers in de 013, dat staat bij mij meer op de voorgrond dan de marquee.

Amenra: die staat voor mij wel in een festivaltent in het donker een geweldige show neer te zetten.

Met pijn in het hart:
Amenra - Ayreon: 10-0

Ai ai dit had de finale mogen zijn

Ik zie ze allebei heel graag. Maar dan toch even herhalend arjen met ayreon en al zijn entertainers in de 013, dat staat bij mij meer op de voorgrond dan de marquee.

Amenra: die staat voor mij wel in een festivaltent in het donker een geweldige show neer te zetten.
Mja, eigenlijk geldt voor Amenra min of meer hetzelfde, een festival is zeker niet de ideale setting voor hen.
Net als bv. Heilung komt Amenra het allerbest tot z'n recht in een rustige omgeving (een zaal dus met een dedicated publiek), waar je tijdens de ingetogen, intieme passages van hun muziek een spreekwoordelijke speld zou moeten kunnen horen vallen.
Op festivals is er toch te vaak sprake van 'geluidsvervuiling' van andere podia (en bezoekers), wat behoorlijk afbraak kan doen aan de beleving.
Wat dat betreft vind ik Ayreon juist beter passen in de Marquee, in ieder geval zo'n 'greatest hits' show als in 2018.

Maar goed, eigenlijk zijn het om uiteenlopende redenen beide niet echt de 'ultieme Marquee headliner', maar ook juist wel, ligt maar net eraan hoe je dat zou willen definiëren.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en Joslittel
Mja, eigenlijk geldt voor Amenra min of meer hetzelfde, een festival is zeker niet de ideale setting voor hen.
Net als bv. Heilung komt Amenra het allerbest tot z'n recht in een rustige omgeving (een zaal dus met een dedicated publiek), waar je tijdens de ingetogen, intieme passages van hun muziek een spreekwoordelijke speld zou moeten horen kunnen vallen.
Op festivals is er toch te vaak sprake van 'geluidsvervuiling' van andere podia (en bezoekers), wat behoorlijk afbraak kan doen aan de beleving.
Wat dat betreft vind ik Ayreon juist beter passen in de Marquee, in ieder geval zo'n 'greatest hits' show als in 2018.

Maar goed, eigenlijk zijn het om uiteenlopende redenen beide niet echt de 'ultieme Marquee headliner', maar ook juist wel, ligt maar net eraan hoe je dat zou willen definiëren.
Dat ligt ook totaal aan waar je persoonlijke smaak ligt. Hatebreed in de zon op de Main vond ik meh. Vorig jaar na Maiden stortte de Marquee nog net niet in. Dus tijd, plaats en beleving spelen ook een bijzonder grote rol

Dat ligt ook totaal aan waar je persoonlijke smaak ligt. Hatebreed in de zon op de Main vond ik meh. Vorig jaar na Maiden stortte de Marquee nog net niet in. Dus tijd, plaats en beleving spelen ook een bijzonder grote rol
Precies, het toont maar weer eens aan dat de Marquee heus niet alleen voor black of death metal bedoeld is, ook al zijn dat de genres die het meest ermee geassocieerd worden.
Andere genres/bands gedijen er ook uitstekend.

Amenra - Ayreon 5-5

Pijnlijke clash. Amenra blijft een intense ervaring, keer op keer. Ayreon nog nooit gezien en is uniek door zijn beperkt aantal optredens.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
1779661937201.png

Mooi duel tussen twee topfavorieten en forum darlings!
Ayreon ging zeer voortvarend van start, en het leek er zelfs even op dat ze dit duel zouden kunnen winnen, maar halverwege zette Amenra alsnog orde op zaken, en liep in de slotfase alleen maar verder weg.

1779661990626.png

En daarmee zitten ook de kwartfinales er alweer op, en zijn alle 4 halvefinalisten bekend!

1779662285040.png

Maar voordat we verder gaan met de halve finale, gaan we zoals eerder voorgesteld eerst naar een tussenronde met de verliezers van de kwartfinale om de nrs. 5 t/m 8 van dit spel te bepalen.

Een vraagje:
Zoals jullie in de gaten zullen hebben gaan we rap richting het einde van het spel.
Hierna staan er nog maar 4 duels gepland (2 halve finale's, een duel om de 3e plaats en de finale).
Willen we het spel nog iets verlengen om ook de plekken 5 t/m 8 in te vullen?
Dat zijn 4 extra duels in 1, 2 of 4 dagen.
Yay or nay?
En hoeveel dagen?

🎉 = Yay, 4 dagen.
🔥 = Yay, 2 dagen.
🤘 = Yay, 1 dag.
:( = Nay, 't is goed zo.
🤔 = Geen mening.
1779662458147.png

De uitslag moge duidelijk zijn: we trekken slechts één dag uit voor deze tussenronde. 🙂
Daarvoor zullen we wel heel even moeten afwijken van de normale 1-op-1 duels.
In plaats daarvan gaan we naar een 'battle royale', waarin alle 4 bands het tegelijk tegen elkaar opnemen.
Regels blijven hetzelfde: er mogen in totaal (maximaal) 10 punten verdeeld worden over de 4 bands.

1779663312358.png

Ayreon:
Behemoth:
Mastodon:
My Dying Bride:

Royal Rumble Wrestling GIF by WWE

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread