GMM Marquee Bracket

Een vraagje:
Zoals jullie in de gaten zullen hebben gaan we rap richting het einde van het spel.
Hierna staan er nog maar 4 duels gepland (2 halve finale's, een duel om de 3e plaats en de finale).
Willen we het spel nog iets verlengen om ook de plekken 5 t/m 8 in te vullen?
Dat zijn 4 extra duels in 1, 2 of 4 dagen.
Yay or nay?
En hoeveel dagen?

🎉 = Yay, 4 dagen.
🔥 = Yay, 2 dagen.
🤘 = Yay, 1 dag.
:( = Nay, 't is goed zo.
🤔 = Geen mening.

Andere ideeën/voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.

Een vraagje:
Zoals jullie in de gaten zullen hebben gaan we rap richting het einde van het spel.
Hierna staan er nog maar 4 duels gepland (2 halve finale's, een duel om de 3e plaats en de finale).
Willen we het spel nog iets verlengen om ook de plekken 5 t/m 8 in te vullen?
Dat zijn 4 extra duels in 1, 2 of 4 dagen.
Yay or nay?
En hoeveel dagen?

🎉 = Yay, 4 dagen.
🔥 = Yay, 2 dagen.
🤘 = Yay, 1 dag.
:( = Nay, 't is goed zo.
🤔 = Geen mening.

Andere ideeën/voorstellen zijn natuurlijk ook welkom.
4 is goed maar ik zou dit ook voor metal dome en Jupiler eens graag doen

4 is goed maar ik zou dit ook voor metal dome en Jupiler eens graag doen
Dat komt wellicht ook nog wel eens ooit. ;)

Ook andere varianten zijn denkbaar, zoals een spel met niet-headliners (van geen enkel podium), waarbij op een of ander manier eerst een voorselectie wordt gemaakt, al dan niet binnen bepaalde podia/subgenres.

Of wat te denken van een spel met enkel NL/B bands? 🇳🇱🇧🇪

Mogelijkheden genoeg.. :cool:

• Leuk
Waarderingen: saurus

Ook andere varianten zijn denkbaar, zoals een spel met niet-headliners (van geen enkel podium), waarbij op een of ander manier eerst een voorselectie wordt gemaakt, al dan niet binnen bepaalde podia/subgenres.

Zou zelf weer zo'n spel in September wel tof vinden, aangezien je dan net na de zomerfestivals zit en nog voor de aankondigingen. Is vaak zo'n dode periode hier. Merk nu bij mezelf dat ik door het inluisteren voor Graspop/Alcatraz etc nauwelijks tijd heb om ook nog al die marquee bands extra te gaan luisteren om ze een eerlijke kans te geven.

Zou zelf weer zo'n spel in September wel tof vinden, aangezien je dan net na de zomerfestivals zit en nog voor de aankondigingen. Is vaak zo'n dode periode hier. Merk nu bij mezelf dat ik door het inluisteren voor Graspop/Alcatraz etc nauwelijks tijd heb om ook nog al die marquee bands extra te gaan luisteren om ze een eerlijke kans te geven.
Eens natuurlijk, de komende maanden hebben we het druk zat met de festivals zelf. ;)

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Later in het jaar eenzelfde versie met de headliners van de MainStages lijkt me ook nog steeds wel wat. Om eens te vergelijken met de Hurt/Heal uitslag.

Maar inderdaad wel iets voor na de zomer met alle aankomende festivals, lijkt me.

• Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo
Een bracket versie van de mainstage headliners lijkt me ook wel tof, alleen zou ik dan ruimschoots de tijd nemen om de headliners te classificeren in 'tiers' waardoor je wat minder kans krijgt op de finale in het begin van het spel. Een beetje zoals het WK voetbal dat de 2 sterkste landen niet bij elkaar in de poule kunnen komen zegmaar.

Een bracket versie van de mainstage headliners lijkt me ook wel tof, alleen zou ik dan ruimschoots de tijd nemen om de headliners te classificeren in 'tiers' waardoor je wat minder kans krijgt op de finale in het begin van het spel. Een beetje zoals het WK voetbal dat de 2 sterkste landen niet bij elkaar in de poule kunnen komen zegmaar.
Misschien sowieso wel leuk dan om met poules te werken, exact volgens het WK-schema?

• Leuk
Waarderingen: saurus
Misschien sowieso wel leuk dan om met poules te werken, exact volgens het WK-schema?
Het leuke zit hem er nu juist in dat er al in de eerste ronde spannende duels zijn. Anders kun je ook de voorrondes schrappen en met de top 8 of 16 van de HH starten want die anderen zijn bij een poulesysteem alleen maar opvulling. Zonder poulesysteem (huidige opzet) kan een act die in de HH vroeg eruit ligt zelfs bij de laatste 8 komen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Het leuke zit hem er nu juist in dat er al in de eerste ronde spannende duels zijn. Anders kun je ook de voorrondes schrappen en met de top 8 of 16 van de HH starten want die anderen zijn bij een poulesysteem alleen maar opvulling. Zonder poulesysteem (huidige opzet) kan een act die in de HH vroeg eruit ligt zelfs bij de laatste 8 komen.
Mja, zo zie je maar, er is voor (of tegen) iedere opzet wel wat te zeggen.

Eens natuurlijk, de komende maanden hebben we het druk zat met de festivals zelf. ;)
Dat is dus ook mijn ding. Ben al volledig bezig op de achtergrond met Graspop. Boodschappen halen. Kijken of alles nog compleet is. De "niet vergeten" lijst invullen. Gewoon echt alle voorpret als dus. En zoals @Loek123 al aangeeft. Heb gewoon geen tijd om nog meer bands in te gaan luisteren. Oja, en tussendoor ook nog een keer naar Maiden natuurlijk.
Up the Irons!🤘🤘

• Leuk
  • Metal!
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

Users who are viewing this thread